• Dit moet ik even kwijt
    Het valt me op dat mensen in een rolstoel tegenwoordig zo weinig kunnen doen. Mijn broer zit al bijna 22 jaar in een rolstoel en in plaats van makkelijker wordt het juist moeilijker om met hem op reis te gaan.
    Zo ging onze vakantie naar Griekenland niet door omdat zijn Rolstoel niet meekon. Dat zijn ze toch verplicht?
    In plaats daarvan gingen we naar Movie Park Germany en hij mocht nergens in omdat hij niet kan lopen en er overal trappen waren zodat hij niet eens bij de attractie kon komen. Het enigste wat hij dan nog enigzins kan is naar Shows, maar ook dat is slecht geregeld. Zo moest hij bij 2 shows bij de ingang blijven staan waar je niks zag. Maar ook campings zoeken is voor ons moielijk omdat het nergens goed aangepast is voor hem. Er is niet veel nodig. Een hoog bed en een doucheruimte, een iets groter huisje zou al goed zijn, maar zelfs dat is nog te moeilijk

    Ik vind het echt dat de wereld wat rolstoeltoegankelijker moet worden. Ze kunnen wel zeggen van 'we moeten bezuiningen', maar het is ook belangrijker dat iedereen overal kan komen vind ik.

    2 jaar geleden waren wij in Amerika. En daar waren wel aangepast attracties en speciale rolstoelplekken. Waarom kan Europa dat niet?

    Het is niet alleen niet leuk voor de mensen in een rolstoel, maar ook niet voor de familie. Omdat dingen bijvoorbeeld niet doorgaan

    Dat moest ik even kwijt


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik dacht dat het juist wel goed was geregeld voor mensen in een rolstoel. Zo heeft mijn vader (hij is taxichauffeur) ooit iemand in een rolstoel met zijn familie naar een voetbalwedstrijd gebracht. Mijn vader hielp de man naar de beste plekken in het stadion, en hij kreeg zelfs nog de kans daarna de spelers van heel dichtbij te zien en een handtekening te vragen omdat hij, zijn gezin (en mijn vader die geluk had ;P) op de beste plaatsen kwamen te zitten.

    Waarschijnlijk verschilt het per accommodatie of er goed is gekeken naar mensen in een rolstoel, maar ik ben het helemaal met je eens dat het verplicht moet worden bij iedere accommodatie rekening te houden met mensen die niet kunnen lopen en toch ook een leuke dag willen hebben.


    ars moriendi

    De laatste tijd zie je wel vaker dat iets aangepast is hoor, maar natuurlijk kan het altijd nog beter.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Mijn broer zit in een Elektrische , grote rolstoel en dan zjn dingen miss wel moeilijker. Ik blijf eht stom vnden


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Ik was van de week in de Efteling en daar is bij (bijna) iedere attractie dat rolstoelgebruikers via de uitgang of in ieder geval een andere route er toch bij kunnen komen..


    It ain't broke, so don't fix it.

    da's wel stom jah...
    het lijkt me heel erg *** om niet op vakantie te gaan daardoor, ofzowiets...
    X


    I'm not crazy, my reality is just different from yours

    Het hangt ook af naar waar je gaat.
    En waarom Amerika op dat vlak beter scoort? Wel Amerika is minder oud, heeft meer geld en hoeft bv. dus geen rekening te houden met oude stadsstructuren uit de middeleeuwen, zei bouwen gewoon een nieuwe stad op onbewoonbaar gebied , duhuh.
    En er zijn wel parken waar je perfect met de rolstoel kan en ook attractieparken!


    Get outta my head!

    Ik ga ook al niet op vakantie, 3/4 jaar, omdat we sowieso niet naar het strand kunnen, mn zusje zit ook in een rolstoel. En het inderdaad heel lastig is om iets te vinden voor rolstoelgebruikers, ze zouden meer dingen rolstoelgebruikersvriendelijk < wow > moeten maken. Al is het bij de efteling MEESTAL wel super, daar kun je wel in veel dingen. XD want daar ga ik elk jaar heen.


    Crush crush you're my sugar rush. ~ <333

    2D schreef:
    Ik ga ook al niet op vakantie, 3/4 jaar, omdat we sowieso niet naar het strand kunnen, mn zusje zit ook in een rolstoel. En het inderdaad heel lastig is om iets te vinden voor rolstoelgebruikers, ze zouden meer dingen rolstoelgebruikersvriendelijk < wow > moeten maken. Al is het bij de efteling MEESTAL wel super, daar kun je wel in veel dingen. XD want daar ga ik elk jaar heen.

    Wij zijn 3 jaar geleden naar de Efteling gegaan, maar mijn broer mocht niet eens ergens in. Toen hebben we ons geld teruggevraagd


    L.S.H.I.F.O.M.D.W.I.D.H.O. Laughing so hard I fell off my dinosaur, wait, I don't have one

    Reloaded schreef:
    Het hangt ook af naar waar je gaat.
    En waarom Amerika op dat vlak beter scoort? Wel Amerika is minder oud, heeft meer geld en hoeft bv. dus geen rekening te houden met oude stadsstructuren uit de middeleeuwen, zei bouwen gewoon een nieuwe stad op onbewoonbaar gebied , duhuh.
    En er zijn wel parken waar je perfect met de rolstoel kan en ook attractieparken!


    Food.

    Ik dacht dat het juist wel goed was geregeld! Maar ik denk dat ze er wel mee bezig zijn op dit moment. Maar ik kan het ook fout hebben.
    Maar dat is ook bijvoorbeeld met scholen hoor, als iemand voor een tijdje in een rolstoel moet zitten kan hij/zij dus niet naar school als die die school geen lift heeft...Dus dat is ook weer niet goed geregeld.

    Waar ik kom is het meestal wel goed geregeld,niet dat ik vaak ergens na toe ga maar ok.
    Ik snap je punt,en het is wel kut maar ze kunnen moeilijk een heel gebouw of stad omgooien om rolstoelen. Dat is gewoon niet mogelijk en vaak nog verboden ook(monumentewet). Maar ze zouden wel wat meer kunnen investeren.
    In de VS is het beter geregeld omdat ze een jong land zijn,de VS is niet geleidelijk ontstaan zoals Europa maar is opeens gemaakt. Daardoor hebben ze niet de monumenten zoals wij en is aanpassen voor hun makkelijker.Daarbij zijn ze veel rijker.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Kuyt schreef:
    Ik dacht dat het juist wel goed was geregeld voor mensen in een rolstoel. Zo heeft mijn vader (hij is taxichauffeur) ooit iemand in een rolstoel met zijn familie naar een voetbalwedstrijd gebracht. Mijn vader hielp de man naar de beste plekken in het stadion, en hij kreeg zelfs nog de kans daarna de spelers van heel dichtbij te zien en een handtekening te vragen omdat hij, zijn gezin (en mijn vader die geluk had ;P) op de beste plaatsen kwamen te zitten.

    Waarschijnlijk verschilt het per accommodatie of er goed is gekeken naar mensen in een rolstoel, maar ik ben het helemaal met je eens dat het verplicht moet worden bij iedere accommodatie rekening te houden met mensen die niet kunnen lopen en toch ook een leuke dag willen hebben.


    cool;o


    I´m nothing special.