Calm schreef:
(...)
Aan mijn kaken, ze gaan een stuk weg snijden en ijzere staafjes tussen steken. En dan moet ik nog een operatie onder gaan, en dan nog 1 voor mijn kiezen, en dan gaan ze mijn kin terug recht trekken en dan moet ik misschien een beugel. Ze zeggen dat ik nog een lange weg afteleggen heb.
Ik heb ook een kaakoperatie gehad. 2 zelfs want mijn 1e was mislukt. Dat viel wel tegen.
Ik weet niet wat voor kaakoperatie jij krijgt, maar ik had een zware. Er moesten vele millimeters verplaatst worden en ik had dun bot. Mijn mond werd voor een hele maand dichtgemaakt. Ik kon hem niet openen. Na een maand mocht hij een beetje open, maar ik kon nog steeds niet echt iets eten enkel dingen zoals spaghetti.
Na een goede anderhalve maand mocht ik echt weer eten.
De operatie zelf valt mee want je maakt hem niet bewust mee. En dan wordt je wakker op de intensive care, lig je daar een hele dag je te vervelen. En toen ik mijn spiegel kreeg, zag ik een heel ander persoon. Mijn gezicht was letterlijk en figuurlijk 3x zo dik. Mijn hoofd was helemaal opgezwollen door de operatie.
Ik weet niet waarom jij een kaakoperatie krijgt, maar ik omdat ik soms problemen had met eten en omdat later je kaken verder invallen en ik dan helemaal niet meer zou kunnen eten. Achteraf ben je blij dat je al die pijn hebt doorstaan.
Veel succes morgen!
I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury