We mochten kiezen waar we heen gingen op excursie; Florence, Venetië, Berlijn of Fuerte Ventura.
Ik wou naar de laatste twee maar werd ondanks mijn motivatiebrief niet toegelaten bij die excursies. Die plekken zaten vol, er kon niemand meer bij de 16 die naar Fuerte Ventura gingen of de tien die naar Duitsland mochten. Oké, dat viel wel te verwachten; Berlijn had weinig plaatsen en de Canarische eilanden plus elke dag strand wou iedereen wel.
Na lang smeken gebeurde er niets, voor mij, een meisje dat twee dagen eerder aan het zeuren was mocht mee naar Berlijn. Pech voor mij, dan maar naar Florance (waar ik al te vaak geweest was lees 8 keer) want alles liever dan van Venetië naar Bologna (300 km) fietsen. Achter mijn rug om zijn er uiteindelijk 14 mensen bij Berlijn geplaatst.
Afijn, er gaan altijd nog vrienden mee en we zouden 1 dag strand hebben.
Vandaag bleek anders. Het beloofde chille strand is een middagje haven Pisa (waar dus kiezels liggen en het riool op uitkomt en ik niet eens mag zwemmen van mijn moederxD)We gaan dus 24 uur in de bus zitten omdat we een gigantische omweg naar Florance gaan nemen. De middag van aankomst gaan we gelijk Florance in, gebouwen beklimmen enzo.
Elke volgende dag is het om 7 uur opstaan en pas om 21.00 zijn we terug op de camping (wat dus inhoud dat ik de slaapachterstand van de bus onmogelijk kan inhalen). Dinsdag staan we extra vroeg op voor Sienna, waar ik nog maar 2 keer geweest ben (dat is dus 1/10 van hoevaak ik de scheve toren van pisa gezien heb, waar we ook heen gaan)...
Ik had gewoon behoefte om hierover te zeuren(A) Ik baal hier namelijk echt van.
wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder