• De stelling van vandaag luidt:
    De oudste zoon/dochter hoort het goede voorbeeld te geven.

(dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)

Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

PRESIDENT schreef:
    Oneens. Ik denk dat je daarbij ook een heel grote druk op het oudste kind legt. Kinderen in hetzelfde gezin kunnen totaal verschillend zijn. En inderdaad, dat is aan de ouders.

En zelf ben ik een oudste kind en een slecht voorbeeld, al probeer ik het echt wel.

Some people feel the rain, others just get wet.

oneens, als jij als ouder niet kan opvoeden of het goede voorbeeld laten zien moet je die taak niet aan je oudste kind doorgeven

Today will be Girl's Day party with you~

Oneens. Je kunt de schuld niet op de ouste afschuiven als de jongsten iets fout doen (of goed). Dat is gewoon niet eerlijk.

Felix

Nee. Ik ga me niet mijn halve leven bezig houden met 'zoet en lief en braaf' te zijn, voor mijn broer. Hij zelf beslissen wat hij doet en daarvoor niet naar mij kijken. Ik heb ook het recht om mezelf te zijn en te doen wat ik wil. Hij is dan wel mijn broer, en hij kan naar mij opkijken, ik ben niet verantwoordelijk voor zijn daden. Hij moet zelf kiezen wat hij doet. Dat moet iedereen doen. (krul)

I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

Oneens. Dan krijgt het oudste kind een extra verantwoordelijkheid omdat het toevallig eerder geboren is. Het oudste kind is net zo goed een kind als het jongste kind en daarom hoeft hij geen extra verantwoordelijkheid te nemen omdat de ouders niet kunnen opvoeden of geen tijd aan hun kinderen willen besteden. Het is eigenlijk gewoon ontzettend dom. Die taak is voor de ouders, niet voor een kind!

To live would be an awfully big adventure

RxSergioJan schreef:
    Het is aan de ouders om het goede voorbeeld te geven.

Never forget the things that make you smile

Oneens.
    Dan zou ik altijd het voorbeeldige kind uit moeten hangen. Mooi niet dus he.

A king can rule a kingdom, but happiness will rule the

Hanoena schreef:
    Eens!

ik word altijd nageaapt.
    Lust ik geen aardappelen, eet mijn zusje ze opeens ook niet meer.
    Teken ik manga, proberen mijn zussen en broertje me na te doen.
    Schrijf ik veel, beginnen zij ook een verhaal.
    Zit ik op quizlet? Nu zitten beide zusjes erop.
    Als ik iets fout doe gaan zij brutaal doen tegen ma en pa dat ik het ook niet doe.

[ bericht aangepast op 25 april 2011 - 10:01 ]

wie met beide benen op de grond blijft staan komt geen stap verder

de enigste die echt een goed voorbeeld moeten geven zijn de ouders zelf. ik ben zelf ook de oudste, en dat wordt ook heel vaak aan mijn kop gezeurd.

THAT'S HOW I ROLL

Hanoena schreef:
    Eens!

Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.

Tja... Beetje mee eens.

Ik ben de oudste thuis, maar m'n broertje gaat toch wel zijn eigen gang, daar kan ik niets aan veranderen (':

Cause there'll be no sunlight if I lose you, baby.

Aan de ene kant ja, want ze kijken toch naar je op. Aan de andere kant nee, ze moeten naar hun ouders kijken. Ik geef wel het goede voorbeeld, maar mijn broerje negeert het en blijft lekker rebels xd.

To infinity and beyond •

ik ben thuis de jongste,
    maar als ik het voorbeeld van mijn broer moest nemen zat ik nu aan de ps3 xD

PUKKELxDING schreef:
    Do you mind? Haha, het heeft uiteindelijk toch geen zin. Ik geef het goede voorbeeld, maar ze doen me alleen maar na in dingen die ik niet goed doe XD

I´m nothing special.

Oneens,de ouders horen het goede voorbeeld te geve en niemand anders.Niet dat dat altijd werkt.

Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall