• LICHTAART - Twee karretjes van de achtbaan Speedy Bob zijn maandag op elkaar gebotst. Vijf inzittenden raakten lichtgewond. Volgens het pretpark gaat het om een klein incident.

    Vijf bezoekers van het attractiepark Bobbejaanland houden een wrange nasmaak over aan hun bezoek. Het liep mis in de attractie Speedy Bob, een achtbaan met scherpe haarspeldbochten en steile hellingen. Twee karretjes van de achtbaan botsten op elkaar.

    Volgens 'Loopings', een Nederlands/Belgische website over misstanden in de pretparkbranche, hielden meerdere inzittenden er gekneusde ribben aan over. Ze moesten worden overgebracht naar de EHBO-post van het park.

    'Het ongeval kon gebeuren doordat een rijdend karretje met vier kinderen niet genoeg werd afgeremd. Het knalde vervolgens met hoge snelheid op een stilstaand bakje, waarin één kind zat.'

    De dertien jaar oude achtbaan haalt doorgaans een maximumsnelheid van 45kilometer per uur.

    Speedy Bob is een van de topattracties van Bobbejaanland. Het is de eerste keer dat er gewonden vallen in de attractie.

    'Er is inderdaad een incidentje gebeurd, maar dat had geen grote gevolgen', zegt Peggy Verelst van Bobbejaanland. 'Er was een wagentje vertrokken, maar dat viel vlak na vertrek stil. Het volgende wagentje is er vervolgens tegen gebotst. Er waren vijf personen bij betrokken. Ze hadden wat last in de buikstreek, omdat de beugel door de klap zwaar in de buik drukte. Een van hen had ook last van hoofdpijn. De betrokkenen zijn langs de EHBO-post gegaan voor verzorging en vijf minuten later konden ze hun dag in het pretpark verderzetten.'

    Volgens een insider is het incident te wijten aan een gebrek aan onderhoudswerkzaamheden. Eigenaar Parques Reunidos zou daarvoor niet genoeg geld beschikbaar stellen.

    Peggy Verelst ontkent dat ten stelligste. 'Veiligheid is bij ons topprioriteit. Alle attracties worden streng gecontroleerd en ook Speedy Bob is voor de paasvakantie vrijgegeven', zegt Verelst. 'Het bewuste karretje is voorlopig wel uit de attractie gehaald. We zullen onderzoeken wat de oorzaak zou kunnen zijn. De attractie blijft gewoon open voor het publiek.'


    en ik heb daar zaterdag nog 10 keer ingezeten


    (voor degene die niet weten wat de Speedy Bob is :

    ja ik weet dat het hierop nog met twee banen is maar ik vond geen ander goed filmpje

    [ bericht aangepast op 20 april 2011 - 14:37 ]


    "You'll stay with me?" "Until the very end."

    Dat geloof ik best wel, dat ze niet genoeg geld uit geven aan onderhoud. Vroeger toen ik nog klein was werd het veel beter onderhouden als nu, dat is wel zo. Vroeger trok het naar mijn idee ook veel meer klanten. Nu vinden mensen een pretpark al snel te duur en gaan ze niet meer.

    [ bericht aangepast op 20 april 2011 - 11:05 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    In zoiets ben ik ook in Moviepark geweest.

    Als ik zo hoor in de buurt van mensen met zo'n pas waarmee je het hele jaar door kan gaan, wordt het wel goed onderhouden.
    Ze nemen ook hun verantwoordelijkheid op want in een attractie met water, wordt de lift niet meer gebruikt en een andere attractie is gewoon stopgezet.

    Nja, kans dat je zoiets overkomt is ook miniem. Dan blazen ze het meteen op in de media.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ach ja overal kan zo iets gebeuren een paar jaar geleden op de Singefoor in antwerpen was er ook een atractie stil gevallen dat is het risico van dingen die op ellekticiteit lopen,ze kunnen altijd stil vallen


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Jonge, je zit zelfs niet vast in dat ding :'D
    En ik zat daar woensdag in, lol never again ~

    Scandal schreef:
    Als ik zo hoor in de buurt van mensen met zo'n pas waarmee je het hele jaar door kan gaan, wordt het wel goed onderhouden.
    Ze nemen ook hun verantwoordelijkheid op want in een attractie met water, wordt de lift niet meer gebruikt en een andere attractie is gewoon stopgezet.

    Nja, kans dat je zoiets overkomt is ook miniem. Dan blazen ze het meteen op in de media.
    Ja dat is inderdaad wel zo en als het echt hard regent enzo dan staan de achtbanen ook allemaal stil. Maar vroeger ging ik daar echt 3/4 keer per jaar heen. Toen ik een paar jaar terug weer ging zag het er echt allemaal een heel stuk slechter en krakkemikkeriger uit als toen. Maarja, dat zul je opzich altjid wel hebben na 12 jaar, dat is ook wel zo.


    Wie du mir, so ich dir.

    Brunhilde schreef:
    (...)
    Ja dat is inderdaad wel zo en als het echt hard regent enzo dan staan de achtbanen ook allemaal stil. Maar vroeger ging ik daar echt 3/4 keer per jaar heen. Toen ik een paar jaar terug weer ging zag het er echt allemaal een heel stuk slechter en krakkemikkeriger uit als toen. Maarja, dat zul je opzich altjid wel hebben na 12 jaar, dat is ook wel zo.
    Volgens mij is het best wel normaal dat de kleuren er niet meer zo mooi uit zien.Denk bijvoorbeeld maar aan een auto die van mijn pa is 15 jaar (no kiddig!) en hij ziet er ook niet meer zo mooi uit als zeg maar 8 jaar geleden


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Brunhilde schreef:
    (...)
    Ja dat is inderdaad wel zo en als het echt hard regent enzo dan staan de achtbanen ook allemaal stil. Maar vroeger ging ik daar echt 3/4 keer per jaar heen. Toen ik een paar jaar terug weer ging zag het er echt allemaal een heel stuk slechter en krakkemikkeriger uit als toen. Maarja, dat zul je opzich altjid wel hebben na 12 jaar, dat is ook wel zo.

    Op dat filmpje zie je hoe Speedy Bob 2 achtbanen telt. Die tweede is al jaren niet meer in gebruik en volgens mij ging die ook weggehaald worden. Dus ik vermoed dat daar ook wel iets mis was.

    Tuurlijk ziet alles er na 12 jaar anders uit. Waarom zetten ze er anders nieuwe attracties bij. =P
    Die vliegtuigjes hebben ze gewoon geverfd een ander zitje voor gemaakt. Met allemaal tralalala er rond en dan krijg je ineens de Dreamcatcher. x]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Canibal schreef:
    (...)Volgens mij is het best wel normaal dat de kleuren er niet meer zo mooi uit zien.Denk bijvoorbeeld maar aan een auto die van mijn pa is 15 jaar (no kiddig!) en hij ziet er ook niet meer zo mooi uit als zeg maar 8 jaar geleden
    Nee ik heb het niet zozeer over de kleuren maar over de toestand van de atracties :3. Oa het gepiep, geknars, gekraak en al dat gedoe :'DD


    Wie du mir, so ich dir.

    Scandal schreef:
    (...)
    Op dat filmpje zie je hoe Speedy Bob 2 achtbanen telt. Die tweede is al jaren niet meer in gebruik en volgens mij ging die ook weggehaald worden. Dus ik vermoed dat daar ook wel iets mis was.

    Tuurlijk ziet alles er na 12 jaar anders uit. Waarom zetten ze er anders nieuwe attracties bij. =P
    Die vliegtuigjes hebben ze gewoon geverfd een ander zitje voor gemaakt. Met allemaal tralalala er rond en dan krijg je ineens de Dreamcatcher. x]
    Ging de speedy bob dan vroeger overkop??


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Canibal schreef:
    (...)Ging de speedy bob dan vroeger overkop??

    Nee, zie je toch op dat filmpje? Volgens mij gaan er maar 3 attracties overkop: Tyfoon, Sledge Hammer en die Fly Away.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Nee, zie je toch op dat filmpje? Volgens mij gaan er maar 3 attracties overkop: Tyfoon, Sledge Hammer en die Fly Away.
    Ah ok,nu snap ik het!*Voelt zich dom bruintje*


    Sometimes The One You Want Is Not The One You Need.

    Is dat die achtbaan die bij de boomstammen staat?


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Usually schreef:
    Is dat die achtbaan die bij de boomstammen staat?

    nee ik denk dat jij de Bob Express bedoelt
    de Speedy Bob staat dicht bij de El Rio


    "You'll stay with me?" "Until the very end."

    lorreborre schreef:
    (...)
    nee ik denk dat jij de Bob Express bedoelt
    de Speedy Bob staat dicht bij de El Rio

    AAAH!, BIJ DIE RONDE BANDEN!, EN DE ZANDZAKKKENN;. jaa yeaah OMG , dat zijn vrselijke scherpe bochten ja xd


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse