• Ik zit al een tijdje met het idee in mijn hoofd en ik dacht waarom zou ik jullie niet gewoon om jullie mening vragen. Het wordt een 16+ verhaal, en voor mensen die daar iets tegen hebben is het dan maar gewoon geen 16+ verhaal.





    Wat is een Maîtresse en titre?
    Een "maîtraisse en titre" is een officiële maîtresse/minares, zoals alle Franse edelen en politici in de zeventiende, achttiende en negentiende eeuw werden geacht te hebben.

    Verhaallijn.
    Het verhaal gaat over de mooie Jeanne-Antoinnette Poisson.
    Beter bekend als Madame de Pompadour. In 1745, op 20 jarige leeftijd, komt ze voor het eerst in aanraking met de Franse koning Lodewijk XV. De Franse koning is onder de indruk van haar schoonheid en al snel is Jeanne-Antoinnete een graag geziene gast aan het Franse hof. Als er een gemaskerd bal wordt gegeven ter ere van de trouwerij van de zoon van de koning, wordt Jeanne-Antoinnete uitgenodigd en slaan de vonken tussen de koning en het jonge meisje definitief over. In maart van hetzelfde jaar is ze officieel de Maîtresse van de koning, zijn Maîtresse en titre.


    So what do you think?
    xx.

    [ bericht aangepast op 10 april 2011 - 21:12 ]


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Ziet er professioneel uit, zou ik nooit kunnen zoiets. :X


    You don't run, not when you're with us. You stand your ground and fight.

    Confringo schreef:
    klinkt leuk! Ik zou nooit een S in haar achternaam vergeten :)

    lol :d

    Springfield schreef:
    Ziet er professioneel uit, zou ik nooit kunnen zoiets. :X

    Ik heb gewoon een bepaalde interesse in geschiedenis, vandaar dat dit eruit komt.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Confringo schreef:
    klinkt leuk! Ik zou nooit een S in haar achternaam vergeten :)

    Haha nee.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Aangezien ik het geweldig vind dat dit verhaal zich afspeelt in de 18e eeuw, kan ik niet wachten totdat je het online gaat zetten!


    If you wanna fly, you got to give up the shit that weighs you down.

    Ik hou persoonlijk niet zo van zulke verhalen, maar ik denk dat héél veel mensen op Q dit zullen gaan lezen!


    It's time to be happy again.

    Jeanne was echt een super interessant persoon! Ze was niet gewoon een minnares die op zijn geld uit was en op alles wat hij haar kon geven, maar ze was ook nog eens héél erg slim en had ook invloed op vele politieke zaken waar de koning mee te maken kreeg.
    Héél leuk idee :)
    Ik hoop echter wel dat je alle kanten van haar persoonlijkheid erin verwerkt krijgt. Dus gewoon wie ze was, wat ze deed, haar invloeden etc. Welke boeken dat ze las! Ik bedoel, ze las boeken die andere vrouwen niet eens in hun handen zouden willen houden. Van die boeken die alleen mannen lazen. Dat zegt toch wel iets..
    Ik hoop dat seks hier dan niet hét belangrijkste zal zijn (vandaar de 16+?) want dan vind ik het wel een beetje jammer, want dan schep je een heel erg zwart-wit beeld van haar, en ze was allesbehalve zwart-wit...
    Ze komt trouwens voor in één van mijn stories (Madame la Duchesse), ze is de beste vriendin van het hoofdpersonage :)

    Veel succes ermee!


    Where there is a sea there are pirates...