Het valt me de laatste tijd op dat mensen toch nog dat oude beeld van vrouwen hebben. Niet alleen mannen hebben dit beeld maar ook vrouwen zien hun rechten anders.
Waar ik het over heb is het feit dat vrouwen vroeger alles deden voor de kinderen, afwasten, niet werkten etcetera. Dit merk ik omdat mijn oom meer deze dingen deed dan mijn tante, en daar wel eens op aangesproken werd. Zoals : 'Goh, is je vrouw ziek?' 'Heb je het niet druk?'. Het komt over alsof het bij een man juist bij elk klein dingetje dat die doet er veel moeite voor moet doen en een vrouw nooit. Maar dat niet alleen. Als een vrouw een boer laat is het opeens vreemder als een jongen dit doet. Als een meisje dronken word is het opeens ordinair, een jongen is alleen maar stoer en grappig. Hierbij zijn natuurlijk uitzonderingen, en niet iedereen heeft hier last van. Ik ook niet, maar als je een paar dingen op een rijtje zet word het toch vaak een lange lijst. Dus hiermee wil ik zeggen - GO US! (met us bedoel ik thaaaa women (: )
If you think something small can’t make a difference, try sleeping with a mosquito in the room