• De stelling van vandaag luidt:
    De mens is het machtigste wezen dat bestaat.

    (dit is niet mijn mening, ik plaats alleen de stelling)


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Suusijsje schreef:
    Eens. Ja, de natuur is sterker. Maar de natuur is geen wezen. Wij zijn wel wezens en dat maakt ons het sterkst.


    <3

    ImAwesome schreef:
    Oneens, de mens maakt alles juist kapot


    Ja, maar de mens is wel machtig. Macht wil niet altijd goed betekenen, het kunnen ook slechte dingen zijn.


    <3

    Eens, De laatste tijd verpesten we alles (Bijna alles dan!)


    Firm believer of all that is magic

    Oneens, zoals iedereen zegt...

    De natuur is veel sterker, we zijn er niet tegen opgewassen. Dat kun je de laatste tiijd wel zien...


    Xx


    Change the world.. Or go home :'D

    Op God na, denkt de mens dat wel. De mensheid voelt zich verheven boven anderen, door te zeggen dat dieren niet kunnen denken, en planten niet zo slim zijn als wij. De mensheid heeft zichzelf machtig gemaakt, maar eigenlijk is dit heel dom. Want volgens de Bijbel is de mens er om voor de wereld te zorgen, en niet om het te overheersen. De mensheid heeft dus gefaald.
    Ik denk dat wij deze vraag nooit zullen kunnen beantwoorden.


    Our perspective only changes when we change our position.

    Oneens. Wie zegt dat er niemand anders in dit universum dat ook machtig is? Misschien wel machtiger?
    En daarbij, op land staan we misschien bovenaan de voedselketen, maar in de zee is dat heel anders...


    Life's a bitch, so treat it that way; slap it when it's annoying, and ignore it when it is complaining

    Oneens.
    Ik wil eerst wel zeggen dat ik de natuur niet vind tellen. Het is dan wel machtiger dan ons, maar de natuur is geen wezen, de natuur is alles om ons heen. Ja, ook de huizen en de wapens. Want hoe vreemd die ook zijn in te denken in de natuur, toch zijn die gemaakt van materialen die we maken van de natuur. Zonder de natuur waren er geen materialen.
    Toch vind ik de mens niet het machtigst. Wij zijn het meest afhankelijk van alle wezen die er zijn. Wij hebben wapens nodig om ons te beschermen. Als ik in het bos zou lopen waar nog meer wilde dieren leven, dan zou ik het echt niet winnen van een olifant of tijger.


    To live would be an awfully big adventure

    zijn er nog meer wezens hier op aarde dan?

    Suusijsje schreef:
    Eens. Ja, de natuur is sterker. Maar de natuur is geen wezen. Wij zijn wel wezens en dat maakt ons het sterkst.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Amortentia schreef:
    Oneens. We houden onszelf alleen maar voor dat we zo machtig zijn, maar we zijn waarschijnlijk eerder het afhankelijkste wezen op aarde.


    "we are definetely four good reasons not to have children" - Bill Kaulitz

    Oneens.
    Wij als mens kunnen helemaal niets. In verhouding zijn we een van de zwakste dieren. Wij zijn alleen 'gezegend' met verstand. Alleen hebben wij niet genoeg dicipline om dat verstand te gebruiken.


    Zaldrizes buzdari iksos daor. Maester > Zaldrizes

    TempsChronos schreef:
    Op God na, denkt de mens dat wel. De mensheid voelt zich verheven boven anderen, door te zeggen dat dieren niet kunnen denken, en planten niet zo slim zijn als wij. De mensheid heeft zichzelf machtig gemaakt, maar eigenlijk is dit heel dom. Want volgens de Bijbel is de mens er om voor de wereld te zorgen, en niet om het te overheersen. De mensheid heeft dus gefaald.
    Ik denk dat wij deze vraag nooit zullen kunnen beantwoorden.

    oke op god na srry maar dat vind ik dom
    :8 nie gemeen bedoeld hoor :)

    [ bericht aangepast op 4 april 2011 - 19:58 ]


    Shoganai i ne~

    Eens, maar we zouden deze kracht moeten gebruiken om de natuur te helpen in plaats van hem te vernietigen.


    When I was born the devil said damn competition >.<

    oneens, de sterkste is de olifant :D


    A woman's best make up is her smile

    Anarchist schreef:
    Oneens. Ik zou God kunnen noemen als übermachtig, maar wil nu de natuur noemen. Als je de natuur als wezen neemt: kijk naar aardbevingen, tsunami's... de mens kan daar niets tegen en is dus nietig.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.