Kikkeli schreef:
Ik heb echt zon fuckin grote haat aan school. Ik hoor toch van deze tijd te genieten? hoe de penis kan dat als ik moet leren en shit. Het is maar dat ik het niet allemaal bijhoud anders had ik geen leven gehad.
Ik vind dat als je naar de middelbaar gaat meteen je vakkenpakket mag kiezen. Gewoon gelijk de kant op gaan van je baan, opleiding enzo. done.
Daar ben ik het niet mee eens. Voordat ik op de middelbare kwam, wist ik echt niet in welke vakken ik goed was. Nu ben ik goed in natuurkunde en is dat ook mijn favoriete vak en ik wil daar iets mee gaan doen, maar toen ik in de 1ste kwam, dacht ik niet: 'goh, natuurkunde vind ik zo leuk!', want ik had dat gewoon nooit gehad. En daarom vind ik het goed dat je in de onderbouw nog alle vakken moet volgen: dan kan je gewoon kennis maken met de vakken.
Maar mij maakt het helemaal niet zo depressief. Wat zou ik doen als ik niet naar school zou gaan? Dan had ik bepaalde vriendinnen niet ontmoet, dan was ik een ontzettend dom kind en op geve moment zou ik me gaan ergeren aan iedereen, want je ziet ze gewoon elke dag. Als je niet afhankelijk was van school (dus dan een baan kon vinden) en niet leerplichtig was, dan was ik alsnog naar school gegaan.
To live would be an awfully big adventure