Benghazi, bolwerk van de opstandelingen, is vanochtend vroeg gewekt door zware explosies. Een gevechtsvliegtuig is in de stad neergestort. Door het aannemen van de VN-resolutie tegen Libië is de spanning verhoogd. Volg de gebeurtenissen van minuut tot minuut. Een kaart van Libië staat onderaan deze pagina.
12.39 uur: Vliegtuig was van de opstandelingen
Hans Jaap Melissen van de Wereldomroep is bij een ziekenhuis in Benghazi, waar net het stoffelijk overschot van de neergestorte piloot is binnengebracht. Hij heeft bevestigd gekregen dat het om een van de opstandelingen gaat en dat het vliegtuig dus niet van de Libische luchtmacht was. Wat er precies met het vliegtuig is gebeurd, is niet duidelijk
oke dit is ook tekst van kadhafi aan obama O_o :
De tekst van de boodschap van de Libische leider Kadhafi voor de Amerikaanse president Obama:
"Aan onze zoon, zijne excellentie de heer Barack Hussein Obama. Zoals ik je al eerder heb gezegd, zelfs als Libië en de Verenigde Staten oorlog gaan voeren, God verhoede, zal je altijd een zoon blijven. Je beeld zal niet veranderen, ik wil dat je blijft zoals je was.
Ik heb alle mensen van Libië aan mijn zijde en ik ben bereid te sterven. Alle mannen, vrouwen en kinderen zijn met mij. Meer niet. Al-Qaida is een gewapende organisatie, die door Algerije, Mauritanië en Mali komt. Wat zou je doen als je er achterkomt dat ze Amerikaanse steden onder controle hebben met de macht van wapens? Wat zou je doen, vertel het me, zodat ik jouw voorbeeld kan volgen."
het word steeds gekker en erger daar
Bron: nos.nl
[ bericht aangepast op 19 maart 2011 - 13:19 ]
Shoganai i ne~