• ik ben sinds oktober niet meer op Q geweest wegens Privé redenen.
    het probleem is dus dat ik geen inspiratie heb!!!
    en dat terwijl ik voor die gebeurtenis zo alles kon opschrijven!!

    dus help!!
    het is een draco verhaal. en is dit een goed begin??

    Nog voor de laatste keer kijk ik de brief van mijn moeder over, ik zie haar gezicht nog vers in mijn geheugen, maar dat kan ook niet anders, het was nog geen week geleden dat ik naast haar bed zat, en toe keek hoe het leven uit haar werd gezogen, tot op het aller laatste moment heb ik voor haar gezorgd haar voor gelezen uit haar favoriete toverboek. Maar uiteindelijk heeft ze de strijd verloren. Nu ze er niet meer is merk ik hoeveel ik haar eigenlijk nodig heb. Voor de laatste keer kijk ik mijn slaapkamer rond, vanaf vandaag zou ik naar zweinstein gaan, ik begin in het vijfde jaar want ik heb eigenlijk vier jaar voor mijn moeder gezorgd. ‘Sharmeela kom we moeten echt gaan’ de vrouw van het ministerie stond geduldig onderaan de trap te wachten. We hebben afgesproken dat ik gewoon het jaar op zweinstein zou blijven en in de vakanties naar een pleeggezin zou gaan.
    De brief van mama waarin stond wat ze me nooit heeft kunnen vertellen en dingen die ze me nalaat stop ik terug in mijn hang ketting, ik heb de ketting zo betoverd dat de hele brief erin paste. Ja.. ik heb vier jaar school gemist, maar ik heb aardig wat geleerd van mijn moeder toen ze nog niet zo ziek was. maar nu ze weg is.. moet ik alles van vreemde leren, het voelt vreemd om verder te gaan met mijn leven. Zou ik het eigenlijk wel kunnen, wel willen, ik weet het niet ik ben bang, dat is het enige wat ik weet. ‘kom maar meisje,’ de vrouw die Joke hete pakte een van mijn koffers en samen verdwijnselen we naar het Station. ‘nou het beste dan maar’ ze aaide even over mijn wangen en veegde daarbij een traan weg. ‘wees sterk, ik weet dat je dat bent.’ Terwijl ze weg liep draaide ze nog eens om en zwaaide. Met moeite kreeg ik een glimlach op mijn gezicht maar die verdween weer snel toen Joke om het hoekje was verdwenen. Ik keek om me heen, fijn dat ze ook even zegt waar ik moet zijn! Mijn Kat Sammie die ooit van mijn moeder was lag spinnend in mijn armen. Ik dwaalde wat over het Peron


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    Mooi!


    'The best way to not get your heart broken is to pretend you don't have one.' - Effy Stonem.

    Het is een goed begin, alleen maak je af en toe foutjes met de interpunctie, wat zonde is! Dit zou ik ervan maken:

    Chamassa schreef:
    Nog voor de laatste keer kijk ik de brief van mijn moeder over, -> Deze zin wordt in totaal te lang, dit zou het eerste punt zijn waar ik hem af zou breken. Dus na 'over' een punt, en 'ik' met een hoofdletter ik zie haar gezicht nog vers in mijn geheugen, maar dat kan ook niet anders, -> ook hier zou ik een punt zetten, dat leest een stuk fijner. Het geeft de lezer tijd om even adem te halen. Af en toe kunnen er natuurlijk langere zinnen in zitten, maar vier regels is wel erg lang het was nog geen week geleden dat ik naast haar bed zat, en toe keek hoe het leven uit haar werd gezogen, tot op het aller laatste moment heb ik voor haar gezorgd haar voor gelezen uit haar favoriete toverboek. Maar uiteindelijk heeft ze de strijd verloren. Nu ze er niet meer is merk ik hoeveel ik haar eigenlijk nodig heb. Voor de laatste keer kijk ik mijn slaapkamer rond, vanaf vandaag zou ik naar zweinstein ->Zweinstein moet met een hoofdletter(: gaan, ->Ook hier zou ik een punt zetten, aangezien de tekst qua inhoud net te veel verschilt om het in een zin te zetten. ik begin in het vijfde jaar want ik heb eigenlijk vier jaar voor mijn moeder gezorgd.
    ‘Sharmeela, kom we moeten echt gaan.-> Als iemand iets zegt, is het vaak het best om een enter te plaatsen. Dat houdt het een stuk overzichtelijker. Bovendien was je de punt aan het eind van de zin vergeten (: Oh, en volgens mij moet 'de' ook met een hoofdletter De vrouw van het ministerie stond geduldig onderaan de trap te wachten. We hebben afgesproken dat ik gewoon het jaar op Zweinstein ->zelfde als daarnet zou blijven en in de vakanties naar een pleeggezin zou gaan.
    De brief van mama waarin stond wat ze me nooit heeft kunnen vertellen en dingen die ze me nalaat, ->Het leest vaak fijner als er tussen twee persoonsvormen een komma staat stop ik terug in mijn hang ketting, ik heb de ketting zo betoverd dat de hele brief erin paste. Ja.. ik heb vier jaar school gemist, maar ik heb aardig wat geleerd van mijn moeder toen ze nog niet zo ziek was. Maar ->Je was de hoofdletter vergeten nu ze weg is.. moet ik alles van vreemde leren, ->Ook hier zou ik een punt zetten, weer omdat de inhoud net te verschillend is om het in een adem te lezen. het voelt vreemd om verder te gaan met mijn leven. Zou ik het eigenlijk wel kunnen, wel willen? ->Hier moet een vraagteken. Ik weet het niet, ->Tussen twee nevengeschikte hoofdzinnen kan je beter een komma plaatsen of er twee aparte zinnen van maken ik ben bang, dat is het enige wat ik weet.
    ‘Kom maar meisje,’ ->Hetzelfde als daarnet. De vrouw die Joke heette ->Verleden tijd van het werkwoord heten is heette[n] en niet hete[n]. pakte een van mijn koffers en samen Verdwijnselen ->Verdwijnselen is met een hoofdletter (: we naar het station ->Het station hoeft juist niet met een hoofdletter, behalve als het onderdeel van een naam is [King's Cross Station].
    Nou het beste dan maar.->Hoofdletter en punt vergeten, en een enter is overzichtelijker. Ze aaide even over mijn wangen en veegde daarbij een traan weg.
    Wees sterk, ik weet dat je dat bent.’ ->Hoofdletter + enter Terwijl ze weg liep draaide ze nog eens om en zwaaide. Met moeite kreeg ik een glimlach op mijn gezicht maar die verdween weer snel toen Joke om het hoekje was verdwenen. Ik keek om me heen, fijn dat ze ook even zegt waar ik moet zijn! Mijn kat ->Een zelfstandig naamwoord als kat hoeft niet met een hoofdletter Sammie die ooit van mijn moeder was lag spinnend in mijn armen. Ik dwaalde wat over het perron. ->Perron hoeft niet met een hoofdletter en is met dubbel 'r'

    Oké, nu lijkt het alsof ik belachelijk veel kritiek op je heb, maar dat valt best mee. Ik vind het inhoudelijk echt goed, en zou het dus zonde vinden als die inhoud minder goed naar voren komt door kleine foutjes in de interpunctie. Misschien ben ik wat perfectionistisch, maar ja.. Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik er zo streng naar heb gekeken (:

    Bovendien lijkt het allemaal veel meer doordat ik nogal veel uitleg geef af en toe bij kleine dingetjes.

    [ bericht aangepast op 6 maart 2011 - 20:57 ]


    Carry me away, I hope that you don't break.

    Eurydice schreef:
    Het is een goed begin, alleen maak je af en toe foutjes met de interpunctie, wat zonde is! Dit zou ik ervan maken:
    (...)
    Oké, nu lijkt het alsof ik belachelijk veel kritiek op je heb, maar dat valt best mee. Ik vind het inhoudelijk echt goed, en zou het dus zonde vinden als die inhoud minder goed naar voren komt door kleine foutjes in de interpunctie. Misschien ben ik wat perfectionistisch, maar ja.. Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik er zo streng naar heb gekeken (:

    Bovendien lijkt het allemaal veel meer doordat ik nogal veel uitleg geef af en toe bij kleine dingetjes.


    idd met wat zij zegt.

    Maar verder echt Super!(Y)


    • It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •

    Eurydice schreef:
    Het is een goed begin, alleen maak je af en toe foutjes met de interpunctie, wat zonde is! Dit zou ik ervan maken:
    (...)
    Oké, nu lijkt het alsof ik belachelijk veel kritiek op je heb, maar dat valt best mee. Ik vind het inhoudelijk echt goed, en zou het dus zonde vinden als die inhoud minder goed naar voren komt door kleine foutjes in de interpunctie. Misschien ben ik wat perfectionistisch, maar ja.. Ik hoop dat je het niet erg vindt dat ik er zo streng naar heb gekeken (:

    Bovendien lijkt het allemaal veel meer doordat ik nogal veel uitleg geef af en toe bij kleine dingetjes.


    haha nee ik vind dat totaal niet erg :)
    ik ben zo lang weg geweest en eerlijk gezegd had ik ervoor al moeite mee:X
    maar bedankt. (dus eigenlijk moet ik de zinnen korter houden) daar komt het dus een beetje op neer(A)


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt

    leuk.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.