• Ik heb vorig jaar een elektrische gitaar gekocht, ik speel er nu nog steeds af en toe op maar het lukt niet zo goed. Er zijn namelijk nergens lessen in de buurt en het jezelf aan leren is ontzettend moeilijk!

    Maar nu wil ik dus ook nog een keyboard kopen... En hij was al niet erg enthousiast over de gitaar en als ik nu zeg dat ik een keyboard wil kopen... Tsjah, ik denk dat je de picture wel krijgt...

    EDIT: Ik heb mijn elektrische gitaar zelf betaald, en ik als ik een keyboard koop moet ik die ook gewoon zelf betalen.

    [ bericht aangepast op 19 feb 2011 - 13:19 ]


    LiveTodayLookForwardToTomorrowAndDon'tForgetToSmile

    Met alle respect, maar je lijkt onder de illusie te verkeren dat keyboard makkelijker is dan gitaar... Het lijkt me logisch dat jouw vader zomaar even elke gril in jouw hoofd gaat betalen. Er zijn dus twee opties : 1) Verkoop je gitaar en koop zelf een keyboard, 2) Zet door met je gitaar te bespelen.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Ik vindt Major haar opties de beste keuze. Je kan niet verwachten dat je vader altijd alles gaat bekostigen


    I can no longer keep my head up, above me it's empty. There are no kings watching over me

    ik zou doorgaan met gitaar spelen, het is zo dat wanneer je ooit met anderen wilt spelen enzo meer aan gitaar hebt, want daar kan je nog wat mee redden met de basis.

    Maar keyboard kan ook erg lastig zijn.

    Maar kijk op youtube voor lessen, koop leerboekjes, vraag hulp aan andere gitaristen etc. (ik ben gitarist ;)) (en speel ook keyboard, maar mij lukt dat niet zo geweldig)

    [ bericht aangepast op 19 feb 2011 - 13:16 ]


    Ligt and Darkness are both very different..

    Major schreef:
    Met alle respect, maar je lijkt onder de illusie te verkeren dat keyboard makkelijker is dan gitaar... Het lijkt me logisch dat jouw vader zomaar even elke gril in jouw hoofd gaat betalen. Er zijn dus twee opties : 1) Verkoop je gitaar en koop zelf een keyboard, 2) Zet door met je gitaar te bespelen.


    Ik moet hem sowieso zelf betalen, ik heb mijn gitaar ook zelf betaald.


    LiveTodayLookForwardToTomorrowAndDon'tForgetToSmile

    Matix schreef:
    (...)

    Ik moet hem sowieso zelf betalen, ik heb mijn gitaar ook zelf betaald.

    Dan zie ik niet in waarom jij niet zomaar mag kopen wat je wil. Het is immers jouw geld, jij doet ermee wat je wil...

    [ bericht aangepast op 19 feb 2011 - 13:22 ]


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Matix schreef:
    (...)

    Ik moet hem sowieso zelf betalen, ik heb mijn gitaar ook zelf betaald.

    Dan snap ik je vader zijn probleem niet, als jij het zelf betaalt is het toch jouw keuze, en heeft hij er volgens mij niets in tegen te brengen
    Als jij je geld wil geven aan muziekinstrumenten kan je vader je niets verbieden in mijn ogen

    [ bericht aangepast op 19 feb 2011 - 13:21 ]


    I can no longer keep my head up, above me it's empty. There are no kings watching over me

    Persoonlijk zou ik doorgaan met gitaar. Ik zie niet in waarom je meer keyboard zou willen spelen of waarom dat makkelijker zou zijn..


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    hahaha, ik herken mezelf hier,
    alleen is het bij mij andersom,
    ik heb een keyboard, en wil een bassgitaar.
    mijn ouders zeggen; eerst keyboard leren, dan kijken we wel verder.
    ik denk dat je toch echt eerst moet proberen om gitaar te leren, en als je dat eenmaal kan, je ouders wel toestemmen met een keyboard. ;)

    Ik wil ook nog wel heel graag door met elektrische gitaar... Maar zonder les kom ik nergens. En er is hier geen les in de buurt. (Woont in een klein dorp).


    LiveTodayLookForwardToTomorrowAndDon'tForgetToSmile

    Matix schreef:
    Ik wil ook nog wel heel graag door met elektrische gitaar... Maar zonder les kom ik nergens. En er is hier geen les in de buurt. (Woont in een klein dorp).


    zoals ik net al zei, zoek naar muziek boekjes, kijk op youtube bijv: http://www.youtube.com/results?search_query=how+to+play+guitar&aq=f, vraag hulp aan vrienden die gitaar spelen, of zoek op het internet voor hulp!


    Ligt and Darkness are both very different..

    Sorenos schreef:
    (...)

    zoals ik net al zei, zoek naar muziek boekjes, kijk op youtube bijv: http://www.youtube.com/results?search_query=how+to+play+guitar&aq=f, vraag hulp aan vrienden die gitaar spelen, of zoek op het internet voor hulp!

    het meeste heb ik mezelf aangeleerd door op internet te zoeken en in boeken te lezen..xD


    I'm like Coca Cola, I can open happiness too.

    Matix schreef:
    Ik wil ook nog wel heel graag door met elektrische gitaar... Maar zonder les kom ik nergens. En er is hier geen les in de buurt. (Woont in een klein dorp).


    Het is vast wel mogelijk om 1x per week naar de stad te gaan voor een gitaarles? Als je in zo'n klein dorp woont ga je ook geen lessen voor keyboard vinden hoor. (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    reyon schreef:
    (...)

    Het is vast wel mogelijk om 1x per week naar de stad te gaan voor een gitaarles? Als je in zo'n klein dorp woont ga je ook geen lessen voor keyboard vinden hoor. (:


    Die heb ik dus wel al gevonden ;)


    LiveTodayLookForwardToTomorrowAndDon'tForgetToSmile

    Matix schreef:
    (...)

    Die heb ik dus wel al gevonden ;)


    Oh. Dat is verdacht. (cat)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    reyon schreef:
    (...)

    Oh. Dat is verdacht. (cat)


    Hoezo? ;O


    LiveTodayLookForwardToTomorrowAndDon'tForgetToSmile