• ik heb te horen gekregen dat mn vriendins kanker terug is ! ze hadden 2 bobbeltjes gezien bij een controle en vandaag kreeg ze de uitslag en het was dus kanker! het is gewoon facking weer terug waarom zij?): stel het komt niet meer goed net zoals een broers vriendin van mij hij was 15 dat is toch niet normaal dat je dan overlijd ): stel mijn vriendin gaat dood zzij is 13 ! ik weet wel dat ik het niet moet denken maar stel ): ik vind het zo erg voor haar ik ben zo down en huilerig !wie vro lijktme een beetje op? ik kan wel wat vrolijkheid gebruiken maar ik en mn vriendin woudedn wat voor haar kopen ofsso weeten jullie wat?


    xx


    I don't believe you have to be better than everybody else. I believe you have to be better than you ever thought you co

    KirstenSnaps schreef:
    Ik snap wel wat je doormaakt en ik vind het ontzettend erg voor je. Dat gevoel van wanhoop en angst dat je gewoon bijna gek maakt, omdat je echt niet weet welke kant het op kan gaan.
    Aan de situatie dat zij ziek is, daar kun je niets aan veranderen. Het is goed om er veel over te praten. Ook met je vriendin als ze daar behoefte aan heeft. Veel mensen durven dat niet omdat ze dan denken dat ze iemand daarmee kwetsen en iets denken in de trant van ‘Ze heeft al genoeg aan haar hoofd door haar ziek zijn’. Maar juist, als je haar laat zien dat je er voor haar bent en dat je er ook verdriet om hebt, ziet ze dat ze iemand heeft met wie ze het kan delen. Haar ziek zijn kun je niet wegnemen maar je kunt wel proberen zo veel mogelijk lol met elkaar te maken. Veel lachen en veel praten over alles wat er gebeurd is heel erg belangrijk.

    Het feit dat jij je rot voelt nu is ook heel normaal en vrij logisch. Want zo’n nieuws slaat toch wel weer hard in, vooral als je verwacht dat ze niet meer ziek zou worden. Probeer er bijvoorbeeld je ouders over te praten en kijk uit naar het vooruitzicht dat je leuke dingen met haar wilt ondernemen om haar op te vrolijken. Bespreek het ook met je ouders, zodat zij je misschien wel extra veel kunnen ondersteunen en helpen.

    En dat je haar niet kunt opzoeken in het ziekenhuis is vervelend. Maar als ze maar een nacht overnacht, mag je haar waarschijnlijk toch niet zien. Op het moment dat iemand geopereerd is, moeten ze rusten en als ze de volgende dag al naar huis mag zullen je ouders het ook niet de moeite vinden die hele reis te maken, mits ze natuurlijk langer blijft en het écht super super belangrijk voor je is dat je gaat. Je kunt haar ook gewoon ondersteunen voordat ze gaan en haar opzoeken zodra ze thuis is. Ze zal heus niet het gevoel hebben dat je haar laat stikken, daar hoef je je geen zorgen om te maken. En het maakt je geen slechtere vriendin als je haar niet komt opzoeken, soms is het gewoon eenmaal niet anders. En je ziet haar weer als ze thuis is.

    Wat jou op dit moment opvrolijkt? Misschien leuke muziek luisteren of een lach-film? Of gewoon even weg gaan met iemand, zodat je gedachten op iets anders gezet worden.

    Heel veel sterkte met alles (flower).

    EDIT: En wat pukkelXding al zegt; het zijn vaak kleine dingetjes en gebaartjes die het doen en iemand al dol gelukkig kunnen maken in zo'n situatie.
    Dankje voor je lange reactie en dat je meeleeft (flower) Ik wil ook nog dingen voor haar kopen enzo. Ik vind het gewoon super erg :$


    I don't believe you have to be better than everybody else. I believe you have to be better than you ever thought you co