• Ik ben begonnen met het maken van een boekenlijst met boeken die ik nog wil lezen. Maar ik weet er niet zoveel. Ik hou van eigenlijk alle genre's behalve buitenaardse wezens. Dus vertel het boek en geef ajb ook een beknopte uitleg over dat boek.

    Dank u (:


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    De Wicca serie van Cate Tiernan. Gaat over een meisje die ontdekt dat ze een heks is, een hele belangrijke. Dan gaat ze 'het kwaad' bestrijden, haar eigen vader.
    En Cate Tiernans andere serie, de Vuurbaken. Gaat over 2 meisjes die erachter komen dat ze een identieke tweeling zijn. 1 is altijd al opgevoed als heks en de andere niet. Ze zijn belangrijk want met een coven van 13 mensen kunnen ze onsterfelijk worden.
    Ze zijn best leuk, spannend en nemen je helemaal mee ^^


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Laat Me Nooit Alleen (Never Let Me Go in het Engels):
    Laat me nooit alleen vertelt het verhaal van Kathy, een verzorgster die ons verhaalt over haar jeugd in een ietwat alternatieve versie van de jaren 90. Ze groeide samen met twee vrienden, Tommy en Ruth, op in een protectionistisch internaat. Langzaamaan blijken ze echter veel meer, of net veel minder, te zijn dan gewone kostschoolkinderen.


    As travars

    De boekendief van Markus Zusak.
    Het is het jaar 1939. Nazi-Duitsland. Het leven van Liesel Meminger verandert op slag als ze bij het graf van haar broer een voorwerp vindt dat gedeeltelijk onder de sneeuw ligt. Het is Het Doodgravershandboek, dat daar per ongeluk lijkt achtergelaten. Liesel leert lezen van haar pleegvader en begint een passie te ontwikkelen voor boeken en taal. Al spoedig steelt ze boeken uit de boekverbrandingen van de nazi's, uit de bibliotheek van de vrouw van de burgemeester, waar er ook maar boeken te vinden zijn. Maar het zijn gevaarlijke tijden. Als het pleeggezin van Liesel een jood in de kelder verbergt, gaat er een wereld voor Liesel open, maar ook dicht...


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Oh, een tip: maak een account op goodreads. Daar kan je alle boeken neerzetten die je gelezen hebt, wilt lezen of aan het lezen bent.
    Alleen is het wel in het Engels, dus ik weet niet of Nederlandse boeken er staan, maar de site is heel handig!

    Edit: nederlandse site is boeklezers

    [ bericht aangepast op 13 feb 2011 - 23:06 ]


    As travars

    Vuurvliegjes:
    Een meisje wordt door haa vader naar een internaat gestuurd, red rocks, het is verschrikkelijk.. De tieners worden ingedeeld in niveaus. Je begint in niveau 1, je zit alleen in een kleine ruimte en mag af en toe naar de wc. Je mag geen contact hebben met familie/vrienden. Zodra je je fouten inziet mag je naar niveau 2 waarin je therapie lessen krijgt, waarin je verrot word gescholden. Pas als je in huilen bent uitgebarst mag je naar niveau 3.
    Het meisje komt uiteindelijk in niveau 4 waarin ze allerlei leeftijdsgenoten ontmoet waarmee ze probeert te ontsnappen. Ook probeert ze in contact te komen met haar vriendje die speciaal voor haar een lied schrijft : vuurvliegjes.

    -slechte beschrijving van het boek maar hij is echt goed!-


    Me so good.

    xSnoepjex schreef:
    Vuurvliegjes:
    Een meisje wordt door haa vader naar een internaat gestuurd, red rocks, het is verschrikkelijk.. De tieners worden ingedeeld in niveaus. Je begint in niveau 1, je zit alleen in een kleine ruimte en mag af en toe naar de wc. Je mag geen contact hebben met familie/vrienden. Zodra je je fouten inziet mag je naar niveau 2 waarin je therapie lessen krijgt, waarin je verrot word gescholden. Pas als je in huilen bent uitgebarst mag je naar niveau 3.
    Het meisje komt uiteindelijk in niveau 4 waarin ze allerlei leeftijdsgenoten ontmoet waarmee ze probeert te ontsnappen. Ook probeert ze in contact te komen met haar vriendje die speciaal voor haar een lied schrijft : vuurvliegjes.

    -slechte beschrijving van het boek maar hij is echt goed!-


    Wie is de schrijver?


    XoXo, You Know You Love Me, HMW..!!

    Verkozen, vervolg verraden: dit gaat over een meisje, Zoey, zij wordt gemerkt als vampier en dan gaat ze naar een vampierschool. Klinkt een beetje dom, maar het zijn echt hele leuke boeken!
    Verder de standaard dingen, lijkt me. Twilight, Harry Potter, Narnia, Gone etc.


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Pittsburgh schreef:
    Laat Me Nooit Alleen (Never Let Me Go in het Engels):
    Laat me nooit alleen vertelt het verhaal van Kathy, een verzorgster die ons verhaalt over haar jeugd in een ietwat alternatieve versie van de jaren 90. Ze groeide samen met twee vrienden, Tommy en Ruth, op in een protectionistisch internaat. Langzaamaan blijken ze echter veel meer, of net veel minder, te zijn dan gewone kostschoolkinderen.


    Daar heb ik de film van gezien! Ik wist niet dat er ook een boek van was. Ik vond het zoo aangrijpend...


    This is the part of me, that you're never ever gonna take away from me.

    Tijd om te sterven :9~


    Alcohol is for people who can afford to lose some braincells

    De reiziger - Diana Gabaldon
    Claire Beauchamp Randall is een verpleegster in 1945. Samen met haar man Frank Randall gaan ze op tweede huwelijksreis naar Schotland. Bij een staande stenen cirkel, Craigh na Dun genaamd, gaat alles mis. Claire loopt door de stenen heen en komt terecht in 1743, de tijd van de oorlog tussen Engeland en Schotland.
    Omdat ze Engelse is, heeft ze kans dat ze wordt opgepakt door Black Jack Randall, een Engelse dragonder officier en de voorvader van Frank. Hij ziet haar namelijk als een spionne.
    Om te kunnen ontsnappen moet ze trouwen met een Schot, één van de mannen die haar hebben gered van Black Jack. Zijn naam is Jamie Fraser en wordt de liefde van haar leven.


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    Boeken van de Zieners - Robin Hobb.
    Zij is echt een hele goede schrijfster!

    En ook al zijn het soort van buitenaardse wezens..
    Zielen - Stephanie Meyer is zeker een aanrader.


    I'm the one who gripped you tight and raised you from perdition.

    Op Jacht/Knock Off - Rhonda Pollero
    Finley Anderson Tanner maakt kennis met Stacy Evens, een goede vriendin van haar baas, Dane, Stacy beweert dat haar man vermoord is. Er zijn geen bewijzen, Dane gelooft haar niet en laat daarom de zaak aan Finley over, die tot heden toe nooit echt geinterresseerd was in haar werk. Finley wil het eerst zo snel mogelijk achter de rugm hebben, maar zodra ze de sexy privé detective Liam ontmoet, veranderd ze in een ware workaholic. Terwijl ze een lieve vriend Patrick heeft, droomt ze nachtenlang over Liam.
    Finley begint te denken dat Stacy gelijk kan hebben, maar Dane doet er ales aan om Finley te stoppen. 'Het is verspilde tijd, èn geld,' vertelt hij haar.
    Finley komt steeds dichter bij de oplossing totdat de moordenaar haar bedreigt.

    Boeken van Helen Vreeswijk
    Helen schrijft uit haar ervaringen als rechercheur vanuit het oogpunt van slachtoffer maar ook dader en de politie. De titels zijn:
    Loverboys, Overdosis, Eerwraak, de Stalker, Ontvoerd, Chatroom en Leugens.

    De onsterfelijken
    Een serie over onsterfelijken een beetje in de twilightsfeer maar dan toch weer totaal anders. Het gaat over een meisje Ever die na een ongeluk waarbij haar gezin omkomt aura's kan zien, gedachten kan horen etc. Er komt een nieuwe jongen in de klas; Damen en hij is de enige waar ze rust vind. Het eerste boek heet evermore het tweede boek heet blauwe maan en volgens mij (weet het niet zeker) is of komt er nog een deel.

    Fallen
    Ook al een beetje in de twilight sfeer met onmogelijke liefde en gevallen engelen. Ook een mooi boek (kan niet wachten om het vervolg te lezen). Het is wel een beetje een gothic sfeertje vond ik zelf, in de naam van duister. Luce komt terecht op een soort kostschool voor criminele gevallen. Daar ontmoet ze Daniël en ze is gelijk van de kaart, hij doet iets met haar en als ze te dichtbij elkaar komen maakt hij dat hij wegkomt. Ondertussen heeft de jongen Cam duidelijk een oogje op haar. Er zijn nog een paar vreemde dingen maar ik wil niet het verhaal veradenxD


    "Writing is a socially acceptable form of schizphrenia." -E.L.Doctorow

    Arrow schreef:
    Verkozen, vervolg verraden: dit gaat over een meisje, Zoey, zij wordt gemerkt als vampier en dan gaat ze naar een vampierschool. Klinkt een beetje dom, maar het zijn echt hele leuke boeken!
    Verder de standaard dingen, lijkt me. Twilight, Harry Potter, Narnia, Gone etc.


    Gone is amazing! _O_
    En vergeet The Hunger Games niet (:


    "No one is born in this world to be alone."~ (Saul, One Piece.)

    Arrow schreef:
    Verkozen, vervolg verraden: dit gaat over een meisje, Zoey, zij wordt gemerkt als vampier en dan gaat ze naar een vampierschool. Klinkt een beetje dom, maar het zijn echt hele leuke boeken!
    Verder de standaard dingen, lijkt me. Twilight, Harry Potter, Narnia, Gone etc.


    Noem mezelf baas, want ze weten wie ik ben.