ik wil heel graag een nieuw verhaal schrijven, maar ik weet niet of ik nou in de hij/zij vorm moet schrijven of ik-persoon.
Ik vind het namelijk allebei makkelijk om te schrijven.
Hier op Q wordt meer geschreven (en gelezen) in de ik-vorm, maar als je meerdere hoofdpersonen hebt zou ik toch gaan voor hij/zij. Het ligt eraan wat beter bij je verhaal en lezers past, denk ik. (:
"Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan
Square schreef:
Hier op Q wordt meer geschreven (en gelezen) in de ik-vorm, maar als je meerdere hoofdpersonen hebt zou ik toch gaan voor hij/zij. Het ligt eraan wat beter bij je verhaal en lezers past, denk ik. (:
Oke ja. Hier sluit ik me ook wel bij aan (;
Stop being afraid of what could go wrong and start being positive about what could go right
Ik vind 'ik' ook fijner om te schrijven, maar het rottige is dan dat ze er wel soms een hoofdstuk tussen moet stoppen vanuit een ander perspectief. Anders wordt het verhaal nogal eenzijdig.
Fitch schreef: Ik vind 'ik' ook fijner om te schrijven, maar het rottige is dan dat ze er wel soms een hoofdstuk tussen moet stoppen vanuit een ander perspectief. Anders wordt het verhaal nogal eenzijdig.
ik vind ik-persoon zelf wel mooi en makkelijker lezen maar het is wat jij wil. als je wil dat van merdere mensen gedachten te lezen zijn moet je hij/zij vorm doen, of je kan in de ik-persoon gwoon mensen hun pov doen
Persoonlijk vind ik het fijner om de hij/zij persoon te lezen. Maar als schrijver doe ik zelf ook vaak de ik-persoon.
Maar doe gewoon waarvan je denkt dat je 't minste problemen zult krijgen met zinnen formuleren ofseu;).
• It is often the biggest smile, that is hiding the saddest heart. •