• Astma heb of iets anders in die richting.

    We moesten ooit 12 rondjes om een voetbaldveld rennen met gym.
    Ik heb best een slechte conditie, maar ik hield het vol.
    Aan het einde kreeg ik ademproblemen en daarna meost ik een paar minuten hyperventileren. De leraar was best wel bezorgd en zei dat ik maar iets moet eten, maar ik had die ochtend genoeg gegeten.
    Nu heb ik steeds vaker met rennen dat ik moet hyperventileren en dat ik het heel erg benauwd krijg. De hele ochtend voel ik me dan een beetje benauwd en de hele dag heb ik keelpijn.


    We moesten ook met Biologie blazen in een spirometer, die meet hoeveel lucht je hebt zeg maar.
    Ik had 1,6. Bijna iedereen had minimaal 2 en sommige iets kleinere kinderen hadden 1,7 of 1,8 en een iemand een meisje van 1.44 m had 1,5
    ze zeggen dat je lager haalt als je kleiner bent ( ik ben 1.58 m maar in mijn klas is niemand veel groter/kleiner) of als je astma of iets anders hebt.

    Ik vroeg me nu af of ik dat heb,
    weet iemand symptomen van astma of weet toevallig iemand of ik wel iets heb?
    && ik heb dus best een slechte conditie, maar hij is zeg maar rond het gemiddelde van onze klas, dus ik denk niet dat het daaraan ligt.

    :x


    Me so good.

    Het kan ook dat je te veel hebt gegeten of gedronken, en daardoor problemen kreeg tijdens dat rennen. En dat met die spirometer klinkt ook niet alsof je heel laag had gehaald.
    Ik heb verder geen verstand van astma, maar als je echt denkt dat het misschien hebt moet je er eens met je ouders of zelfs de huisarts over praten, die zullen er wel wat meer van weten.


    "Just words." "But good words. That's where ideas begin." - Star Trek, The Wrath of Khan

    Ik heb dat vaker, bijna elke keer als we moeten rennen. Maar toen was het het ergst omdat ik toen 12 rondjes om een voetbalveld moest rennen.
    En dat van die spirometer was best wel laag, dat zei mijn lerares zelfs ;'s
    het gemiddelde dat je haalt is ongeveer 2, en als je er 0,4 onder zit is dat al best veel.


    Me so good.

    Huisarts of dokter?

    MICKEY schreef:
    Huisarts of dokter?

    Ik vind die mensen eng ;'3


    Me so good.

    Je kunt niet zelf concluderen of je astma hebt of niet.
    Ik ben een bronchitis astma patiënt en als ik jou verhaal hoor dan heb je er alleen last van bij inspanning. En dan voornamelijk het rondjes rennen, dat ligt meer aan je conditie en dat heeft niets met astma uit te staan.
    Een astmapatiënt kan prima een goede conditie hebben (Check Phillip Cocu)
    Ik zou dus zeggen je conditie trainen (; Je zegt zelf ook al dat je conditie slecht is, dus ik zou eerder daar aan werken dan al conclusies te trekken.

    Daarnaast de spirometer test is heel verschillend per persoon. Je zegt dat het gemiddelde 2 is en je zit er helemaal niet ver onder.

    [ bericht aangepast op 21 jan 2011 - 16:04 ]


    La credenza è una medicina contro il timore

    het kan ook gewoon aan je gezondheid liggen, ben je verkouden? en ik denk gewoon conditie. en ieder persoon en lichaam is anders! ik denk niet dat je je ergens zorgen of hoedt te maken


    Life sucks, Then you die, You should be happy

    Coyote schreef:
    Je kunt niet zelf concluderen of je astma hebt of niet.
    Ik ben een bronchitis astma patiënt en als ik jou verhaal hoor dan heb je er alleen last van bij inspanning. En dan voornamelijk het rondjes rennen, dat ligt meer aan je conditie en dat heeft niets met astma uit te staan.
    Een astmapatiënt kan prima een goede conditie hebben (Check Phillip Cocu)
    Ik zou dus zeggen je conditie trainen (; Je zegt zelf ook al dat je conditie slecht is, dus ik zou eerder daar aan werken dan al conclusies te trekken.

    Daarnaast de spirometer test is heel verschillend per persoon. Je zegt dat het gemiddelde 2 is en je zit er helemaal niet ver onder.


    ik heb ook niet geconcludeerd dat ik astma heb, ik vroeg het me alleen af.
    Mijn conditie is best slecht, ongeveer het gemiddelde van de klas.
    Maar die hebben er allemaal géén last van.
    Ook soms als ik naar school fiets heb ik er last van, dan krijg ik het erg benauwd.
    Ik zeg ook niet dat ik persé astma zou hebben, maar misschien iets in die richting.
    Ik vraag het me gewoon af:Y)

    &&ik weet dat de spirometer test verschillend is per persoon, en ik lig er best veel onder, ik was een van de laagste van de klas, en even groot en het had niet met conditie te maken want die was hetzelfde als de meesten en die hadden allemaal 2.
    Ik trek ook geen conclusies, ik zeg alleen wat allemaal aan de hand is en wat ik dénk, geen conclusie dus.


    Me so good.

    Smosh schreef:
    het kan ook gewoon aan je gezondheid liggen, ben je verkouden? en ik denk gewoon conditie. en ieder persoon en lichaam is anders! ik denk niet dat je je ergens zorgen of hoedt te maken

    Ik was niet verkouden, nu ook niet en mijn conditie is ongeveer hetzelfde als de klas, het gemiddelde bij ons is lager dan bij andere klassen.
    Mijn klasgenoten hadden rond de 2 allemaal, zelfs kidneren met een veel slechtere conditie dan mij:Y)


    Me so good.

    Ik kreeg het ook altijd benauwd, en dat kwam dus omdat ik geen conditie had. Die heb ik nu wel redelijk en nu heb ik er dus ook bijna geen last meer van. Duusss het kan maar zo zijn dat het aan je conditie ligt (;


    Cause there'll be no sunlight if I lose you, baby.

    Ik denk ook dat je conditietraining moet gaan doen.
    Ikzelf heb héél veel moeite met rondjes rennen om voetbalveld, ik haal er net twee. Fietsen vind ik erg moeilijk en ik heb in het verleden behoorlijk wat gehyperventileerd.
    Nu werk ik aan mijn conditie, en ik merk dat het al beter gaat :')


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    Jigsaw schreef:
    Ik denk ook dat je conditietraining moet gaan doen.
    Ikzelf heb héél veel moeite met rondjes rennen om voetbalveld, ik haal er net twee. Fietsen vind ik erg moeilijk en ik heb in het verleden behoorlijk wat gehyperventileerd.
    Nu werk ik aan mijn conditie, en ik merk dat het al beter gaat :')

    Ik wordt niet echt moe van rondjes rennen, ik bedoel 12 rondjes daar werd ik wel moe van;p
    Maar ik krijg gewoon ademproblemen en daarvan moet ik dan weer hyperventileren en al die shit.


    Me so good.

    Astma is een aangeboren ziekte. Dat kan je niet opeens krijgen.


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Ik heb ook ooit zo'n probleem gehad, en dat lag gewoon aan het feit dat ik niet gewoon was zo'n oefeningen te doen :Y)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    ik heb zelf een hele lichte vorm van astma. maar ik heb er niet meer zoo lang last van gehad. met blazen vorig jaar met zoon spirometer zat ik ver onder het gemiddelde :S. en rennen kan ik ook niet goed want dan krijg ik het snel benauwt.


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Met astma wordt je geboren, dus dan zouden de dokters er wel al achter zijn geweest toen je nog een klein kind was.

    Zelf ben ik Astmatisch

    [ bericht aangepast op 21 jan 2011 - 16:49 ]


    (Be)lieve in (you)rself