Rol: Meisje
Naam: Samantha Aurora Maeve
Achternaam: Veil
Leeftijd: 18
Familie: Samantha is geadopteerd door een grote familie. Ze heeft twee oudere broers, Mitchell en Daniel, die erg beschermend over haar zijn en ze heeft ook nog twee jongere broertjes, genaamd Michael en Derrick. Haar 'ouders' hebben haar geadopteerd, nadat ze besloten dat ze ook een meisje wilden hebben. Want hoeveel ze ook van hun zoons houden, vier van die rouwdouwers in één huis, zonder een dochter om het evenwicht te houden is iets teveel.
Verleden: Samantha heeft de eerste jaren van haar leven doorgebracht in het weeshuis - geleid door nonnen-, waar ze een niet al te fijne tijd heeft gehad. Ze was het makkelijkste slachtoffer voor de anderen om te pesten en de grond in te trappen. Ze was het stille meisje, dat nauwelijks sprak en, als ze al sprak, een zachte en timide toon aan sloeg. Door haar rustige, stille en terughoudende karakter wilde niemand haar adopteren. Toen ze zes was, kwam echter de familie Veil langs. De gehele familie, op baby Derrick na. In eerste instantie keken de ouders over Sam heen, maar Mitchell en Daniel zagen haar alleen aan een tafeltje zitten, terwijl ze aan het tekenen was. Die twee zijn de reden geweest dat Sam is geadopteerd, aangezien de twee jongens meteen het gevoel hadden dat Sam hun zusje was. Sam voelde op haar beurt een verbintenis met deze jongens en praatte tegen ze, lachte om wat ze zeiden en speelde met ze. Dit is iets wat ze nooit bij andere families had gedaan, iets wat zelfs de nonnen verbaasde.
Toen Sam 9 was ontdekte ze haar gave. Mitchell had haar meegenomen naar de stad en ze moesten nog even langs de bank voor hun ouders. Terwijl ze daar waren pleegde iemand een overval en gebruikte haar als gijzelaar. Sam, bang als ze was, sloot haar ogen en wenste dat de overvaller het pistool zou laten vallen en haar los zou laten. Toen voelde ze een sensatie, die zowel onplezierig als bevredigend was. Tot haar verbazing deed de overvaller precies wat ze daarvoor gewenst had. Niet dat ze lang de tijd had om er over na te denken, want daarna viel ze flauw. Sindsdien heeft ze voorzichtig en langzaam aan haar gave gebouwd.
Karakter: Zoals hierboven al gezegt, is Sam rustig, stil en terughoudend. Ze observeert, totdat ze het gevoel heeft dat ze het met iemand kan vinden. Dit gaat vaak gepaard met een lichte aanraking van diegene zijn bewustzijn. Sam is kalm en heeft altijd een frisse kijk op dingen. Ze denkt voordat ze dingen doet, tenminste, als ze daar de tijd voor heeft. Ze is een mensenkenner en hoeft meestal iemand alleen maar een klein tijdje te observeren om te weten hoe iemand in elkaar steekt. Ze is iemand die mensen hun vertrouwen op een vreemde manier kan winnen. Vroeger was ze stiller dan tegenwoordig. Ze praat nu wel met mensen, maar echt vrienden heeft ze niet. Haar stem is nog steeds zacht, maar verschrikkelijk helder en een ondertoon, die mensen op laat letten. Ze gaat liever conflicten uit de weg, maar is niet bang om de leider te zijn. Ze zal altijd proberen een compromis te vinden en de beste keuzes voor iedereen te maken. Dit is misschien wel het belangrijkste aspect van haar karakter.
Uiterlijk: Sam heeft donkerbruin haar, met een mooie slag er in. Het komt tot ongeveer de onderkant van haar schouderbladen. Ze heeft doordringende donkerbruine ogen, die soms door mensen hun ziel heen te lijken kijken, die omringt zijn door donkere wimpers, die niet al te lang zijn. Over haar neus en onder haar ogen zijn sproeten afgetekend. Haar neus is relatief klein en ze heeft volle, lichtroze lippen. Ze is rond de 1.76 en heeft een slank postuur.
Gave: Ze heeft de gave van de geest. Ze kan met andere communiceren door in hun geest te dringen en zo met ze te praten, of ze dingen laten doen die zijzelf niet willen, en ze kan dingen verplaatsen met haar geest. In mensen hun geest binnendringen kost haar echter veel kracht als dit niet met toestemming gebeurd en het kan haar aardig uitputten. Dat deel van haar gave is geen onuitputbare bron.
Angst: Verstoten worden door haar nieuwe familie en ontdekken dat ze nutteloos blijkt te zijn. Haar meest tastbare angst is echter haar angst voor spinnen. Als ze die ziet, verstijft ze en gaat ze over op een paniekaanval.
Extra over het personage: Normaal gesproken willen kleine meisjes met hun vader trouwen, zij wilde altijd met haar oudere broer Mitchell trouwen. Nu niet meer hoor, dat zou best disturbing zijn ='D Haar angst voor spinnen vloeit voort uit de keer dat de kinderen in het weeshuis haar in de schuilkelder hadden opgesloten, die volzat met dikke, harige, zwarte spinnen.
Sam heeft nog één ding van haar echte ouders. Een ketting, met een ouderwetse sleutel er aan.
Hoeveel personen moet ik ongeveer doen?: Ik zou het bij 6/8 personen houden, zeker niet meer.
Hoeveel jongens/meisjes ongeveer?: als je een even aantal neemt, is het leuk om het gewoon doormidden te hakken.
Titel idee?: Even heroes have the right to bleed - It might sound absurd - More than what we were - Digging for kryptonite (on a one way street) - We can't do this all alone. Meer weet ik niet x]
In welk continent moet ik het laten afspelen (Amerika/Europa)?: Pff, ik denk dat je al snel mensen uit engeland én Amerika krijgt, dus je kunt beiden doen. Ik denk Amerika dan, lijkt me net iets handiger voor alles, gezien de hoeveelheid grote steden en mogelijkheden samen te komen.
Leuk/origineel idee?: Het doet me een beetje denken aan Heroes, maar ik vind het wel origineel
Laat je me weten wanneer een deel online staat? Ik wil het sowieso lezen Mocht ik een rol hebben, meld dat dan ook maar ='D
[ bericht aangepast op 20 jan 2011 - 16:34 ]
If you don't stand for something, you'll fall for anything.