• Ik ben bezig met een samenvatting voor Aardrijkskunde. Maar ik snap 2 dingen niet. En Wikipedia lijkt wel chinees, want daar snap ik dus helemaal niets van. Ik heb dus 2 vragen.
    -Hoe ontstaat een midoceanische rug?
    -Hoe ontstaat een trog?
    Iemand enig idee, want ik zou het echt niet weten. Ik ben je echt eeuwig dankbaar.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Wat? Nog nooit van gehoord, sorry (krul)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Dat had ik pasgeleden ook, maar ik weet alleen nog van die mid ocianische rug ding. Dat is toch als 2 platen uit elkaar schuiven, en magma dat opvuld? ;'s
    Sorry als het niet klopt O;


    Me so good.

    Dat was met die aardplaten die verschuiven geloof ik. Hebben daar vorig jaar over gehad. Ik zal eens zien of ik die cursus kan terugvinden. =P


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Die eerste: volgens mij was dat als twee continentale platen tegen elkaar opbotsen. Dan komt er een heuveltje, want de ene duikt niet onder de andere. Dan krijg je een midoceanische rug ^^
    Een trog krijg je volgens mij doordat er een continentale tegen een oceanische plaat opbotst. Dan duikt die continentale (Dacht ik) onder die andere. En dan krijg je een trog.

    Oh nee ._. voor het laatst heb ik daarover toetsen gehad. Ik heb serieus geen idee xD


    Today will be Girl's Day party with you~

    wtf? géén idee.


    -

    Ik haat platentektoniek.
    Trog = plaats waar een oceanische plaat onder de continentale plaat duikt, er ontstaat een duidelijke verdieping van de oceaanbodem.
    Mid-oceanische rug = uit een slenk ontstaat een zee en in de vroegere slenk gaan de platen steeds verder uit elkaar. Er komt magma op die plaats naar boven dit zwelt op en er ontstaan onderzeese vulkanen, aardbevingen, en een bergachtig reliëf.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Ik haat platentektoniek.
    Trog = plaats waar een oceanische plaat onder de continentale plaat duikt, er ontstaat een duidelijke verdieping van de oceaanbodem.
    Mid-oceanische rug = uit een slenk ontstaat een zee en in de vroegere slenk gaan de platen steeds verder uit elkaar. Er komt magma op die plaats naar boven dit zwelt op en er ontstaan onderzeese vulkanen, aardbevingen, en een bergachtig reliëf.

    Weetje, ik moet dat dus ook weten, Dankje(:


    Me so good.

    Marvelouss schreef:
    Die eerste: volgens mij was dat als twee continentale platen tegen elkaar opbotsen. Dan komt er een heuveltje, want de ene duikt niet onder de andere. Dan krijg je een midoceanische rug ^^
    Een trog krijg je volgens mij doordat er een continentale tegen een oceanische plaat opbotst. Dan duikt die continentale (Dacht ik) onder die andere. En dan krijg je een trog.


    Andersom, de oceanische duikt er altijd onder want die is zwaarder (:


    No man is just a soldier. Every soldier is a hero.

    RoseAngel schreef:
    (...)

    Andersom, de oceanische duikt er altijd onder want die is zwaarder (:

    ja, kan ook. ;d

    Scandal schreef:
    Ik haat platentektoniek.
    Trog = plaats waar een oceanische plaat onder de continentale plaat duikt, er ontstaat een duidelijke verdieping van de oceaanbodem.
    Mid-oceanische rug = uit een slenk ontstaat een zee en in de vroegere slenk gaan de platen steeds verder uit elkaar. Er komt magma op die plaats naar boven dit zwelt op en er ontstaan onderzeese vulkanen, aardbevingen, en een bergachtig reliëf.

    Zo staat het in ieder geval in mijn handboek van vorig jaar. x] 'Wereldvisie'


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Wat ben ik blij, dat ik aardrijkskunde heb laten vallen.


    Her heart was a secret garden and the walls were very high.