• Ik wil een verhaal gaan schrijven over Human Trafficking (mensenhandel).

    Human Trafficking:
    Human Trafficking is een lucratieve illegale criminele industrie, deze industrie groeit ook nog eens heel snel. Mensen worden vaak gelokt door baantjes, of een beter leven. Maar als ze eenmaal naar het land zijn gekomen waar ze een beter leven willen opbouwen, krijgen ze door dat ze in een val zijn gelopen. Ze worden gedwongen geld te verdienen voor de overtocht (en vaak ook paspoorten) die voor hun betaald zijn, meestal door middel van prostitutie. Deze vrouwen zijn in een vreemd land, spreken meestal de taal niet, hun paspoorten worden afgepakt, en er wordt meestal gedreigd met het vermoorden van een geliefde als ze naar de politie gaan of weglopen. Er is simpelweg geen weg meer terug. Op het moment zijn er zo'n 30 miljoen mensen (ook mannen) die in deze moderne slavernij vastzitten. Dit zijn er een keer zoveel mensen als dat er zijn meegenomen in 1500 tot 1800 bij de Atlantische slavenhandel.

    Idee voor het verhaal:

    Zinnia is een 17-jarige tienermoeder uit Rusland. Geldzorgen leiden haar naar een advertentie in de krant, in de advertentie zoeken ze vrouwen die een baan willen. Een groot schoonmaak bedrijf in de Verenigde Staten zoekt schoonmaaksters. Als alleenstaande moeder heeft Zinnia geen keus, laat haar dochtertje achter bij haar moeder, en gaat naar de Verenigde Staten voor een beter leven voor haar en haar dochtertje. Maar zo gauw ze een voet op Amerikaanse bodem zet moet ze haar paspoort inleveren… Ze valt in handen van een van de hoogste mannen uit de meest lucratieve criminele industrie: Human Trafficking.


    Dus mijn vraag, zouden jullie dit lezen?
    xx.

    [ bericht aangepast op 16 jan 2011 - 12:30 ]


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Ik wel!
    Waarschuw me als je begint!
    :Y)

    [ bericht aangepast op 15 jan 2011 - 19:10 ]


    I didn't hit you, I just high-fived your face. (':

    unrealistic schreef:
    Ik wel!
    Waarschuw me als je begint!
    :Y)

    echt een leuk en origineel idee!

    unrealistic schreef:
    Ik wel!
    Waarschuw me als je begint!
    :Y)

    Zal ik doen


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Klinkt spannend maar word waarschijnlijk 16+

    unrealistic schreef:
    Ik wel!
    Waarschuw me als je begint!
    :Y)


    Happy girls are the prettiest ~ Audrey Hepburn

    Nymwhen schreef:
    Klinkt spannend maar word waarschijnlijk 16+

    Misschien 14+ zit nog even te twijfelen, maar waarschijnlijk wel 16 + ja.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.

    Amused schreef:
    (...)

    Doe ik.


    'Jesus said love one another, He didn't say love the whole world.