• Twee jaar om ons te vergeten, twee jaar om de foute personen op te zoeken, twee jaar om helemaal te veranderen.
    Een hele goede vriendin van mij is twee jaar geleden verhuisd, ze ging dus ook naar een andere school enzo. Ik merkte dat ze heel erg anders tegen ons deed en heel erg anders tegen haar 'nieuwe' vriendinnen, alsof ze zichzelf niet meer durfde te zijn. We hebben haar daarop aangesproken en ze leek het helemaal te begrijpen. Wrong. Ze ging telkens veel meer met haar 'nieuwe' vrienden om, dat kan ik begrijpen ze ziet ons bijna nooit meer dat is dan ook mijn probleem niet, maar haar 'nieuwe' vrienden zijn gewoon heel fout. Ze drinken, ze roken, ze gedragen zich als de typische rot pubers, asociaal en arrogant ook tegen over hun eigen ouders. Ze zijn nog verdomme 13/14. Bel ik gister leuk naar m'n vriendin om d'r een gelukkig nieuwjaar te wensen is ze helemaal aangeschoten hoor mensen op de achtergron schreeuwen en ect. Ik vind dit gewoon heel klote, ik heb haar gewoon zien veranderen, ik heb haar met de foute mensen op zien trekken ik kon er wat tegen doen maar deed het niet. Misschien overdrijf ik wel en moet ik d'r wel gewoon laten drinke en roken maar het is gewoon zo anders voor me ik ken haar al sinds ik drie ben en ze was eerst zo.. Zo anders, het lijkt nu alsof ze bang is, te bang om iets fout te doen te bang om haar vrienden kwijt te raken waar door ze alles doet wat ze vragen.

    Ja fine ik moes dit kwijt


    Just try to live life to the fullest

    En is ze ook 13/14?
    Maar echt rot voor je dat ze zo veranderd is. Ik herken het wel een beetje. Sinds mijn vriendin in de stad op de school zit is ook nogal veranderd. Niet dat ze extreem veel drinkt ofzo, maar ze is wel anders.
    Hmm, ik wou dat ik wat voor je kon doen ofzo, maar ik ben bang dat ik dat niet kan.


    Alleen maar tranen van geluk

    Auw.. Sterkte..
    Ik snap dat je om haar geeft.. Maar wat wil je eraan doen..


    I solemnly swear that I am up to no good.

    Futuristic schreef:
    En is ze ook 13/14?
    Maar echt rot voor je dat ze zo veranderd is. Ik herken het wel een beetje. Sinds mijn vriendin in de stad op de school zit is ook nogal veranderd. Niet dat ze extreem veel drinkt ofzo, maar ze is wel anders.
    Hmm, ik wou dat ik wat voor je kon doen ofzo, maar ik ben bang dat ik dat niet kan.

    Ja ze is 13..


    Just try to live life to the fullest

    jij kan er niks aan doen vrees ik..
    ze moet het zelf in zien.. $


    Life is a beautiful struggle

    Tsja dat is de puberteit, daarin zijn sommige mensen heel erg beinvloedbaar. Jammer, want jij staat als vriendin helemaal machteloos. Je kunt haar alleen maar een keer met haar neus op de feiten drukken. Maar aan de andere kant, uiteindelijk bepaald zij haar eigen vrienden, en dat kun jij niet voor haar kiezen. Wel erg jammer en vervelend voor jou.


    ars moriendi

    Ehm, misschien moet je met haar gaan praten wanneer ze nuchter is en even uit de buurt van die "vrienden" ;x

    Mercury schreef:
    Tsja dat is de puberteit, daarin zijn sommige mensen heel erg beinvloedbaar. Jammer, want jij staat als vriendin helemaal machteloos. Je kunt haar alleen maar een keer met haar neus op de feiten drukken. Maar aan de andere kant, uiteindelijk bepaald zij haar eigen vrienden, en dat kun jij niet voor haar kiezen. Wel erg jammer en vervelend voor jou.

    Daar sluit ik me bij aan.

    Dat is echt heel erg rot voor je en ik vind het evengoed lief dat je nog zo veel om haar geeft en haar probeert en wilt helpen, maar hier kun je niets aan doen. Je hebt geprobeerd met haar te praten, maar ze kiest hier toch echt zelf voor. Ze zal zelf moeten leren dat dit niet goed is hoe ze nu bezig is. Hoe moeilijk dat misschien ook voor jou is om te moeten toekijken enzo.


    Wie du mir, so ich dir.