• Dit topic telt niet meer

    Hallo Quizletters! =)

    Steeds vaker moeten wij jullie vragen om op te houden met off-topic gaan.
    Off-topic gaan houdt in dat je berichten plaatst in een topic, die niks met het onderwerp van dat topic te maken hebben.

    We vragen jullie dan weer on-topic te gaan.
    Wij vragen dat omdat jullie je er misschien niet bewust van zijn op dat moment, dat je een regel overtreedt. Offtopic gaan is voor jou wel leuk, maar niet voor de mensen die gewoon willen praten over het onderwerp van het topic. Daarom is die regel er, en wordt overtreding niet gewaardeerd.

    Wij merken dus dat we steeds vaker genegeerd worden als we dit in een topic plaatsen; Willen jullie nu weer even ontopic gaan?

    Ik had gehoopt dat het niet nodig was, maar dit topic is er om jullie allemaal te vragen;
    Willen jullie ook écht ophouden met offtopic gaan, als wij jullie vragen weer on-topic te gaan, of als we waarschuwen dat het topic anders op slot gaat?

    Volgens mij hebben jullie nu het idee dat je na ontopic-waarschuwingen nog gewoon door kan gaan, omdat het topic dan nog niet gesloten word.
    Dan hebben die vragen/waarschuwingen dus eigenlijk geen zin.

    Gevolg is, als deze waarschuwingen steeds vaker genegeerd worden, dat we op ten duur gelijk het topic sluiten als er off-topic word gegaan, zonder te waarschuwen.
    Het is voor alle partijen natuurlijk niet leuk als dat gebeurt.

    Ik hoop dat jullie dit begrijpen.
    Bedankt alvast, namens de Crew van Q.

    [ bericht aangepast op 22 dec 2010 - 20:41 ]

    Het offtopic is er om over alles te praten wat je wil. Praat daar dan verder :'D


    -

    Het gaat nu niet over het niet offtopic mogen gaan. Dat is al lang bekend, daar zijn we al over uitgesproken en niet iedereen zal het er over eens zijn en worden dat deze regel goed is.

    Dit topic gaat over het negeren van offtopic-gaan-waarschuwingen, en dat het uiteindelijk nadelig is als we met zn alle deze waarschuwingen gaan negeren.

    Genius schreef:
    Het offtopic is er om over alles te praten wat je wil. Praat daar dan verder :'D

    Er kijkt NOOIT iemand in het offtopic


    Ik ben gemeen xoxo

    Profusion schreef:
    (...)
    Natuurlijk kan er nog wel een discussie zijn. Alleen, het moet wel over het onderwerp gaan... en je kan best een discussie voeren zonder opeens over kerst te beginnen als het over bijvoorbeeld andere users gaat.

    Ja, oké, dat begrijp ik ook wel, maar soms zijn er bepaalde argumenten en dan wordt er over die argumenten gediscussieerd, en dat wordt dan ook gezien als offtopic gaan, terwijl ik vind dat het dan toch eigenlijk nog wel met de discussie te maken heeft, alleen misschien niet rechtstreeks.
    En dan wordt dat topic dus gesloten, terwijl de discussie helemaal niet af is.


    effort never betrays you

    Ik denk wel dat er heftige discussies kunnen ontstaan over wat offtopic is en wat niet offtopic is.
    Het is voor mij duidelijk dat het offtopic is wanneer het echt over iets anders gaat, of wanneer ze duidelijk elkaar gaan uitschelden. Maar als ze gaan discussiëren over het onderwerp wat lijkt op ruzie maken, is dat dan ook offtopic? En als het onderwerp wel wordt aangehouden, maar er bijvoorbeeld dieper wordt ingegaan op de reden van de vraag, is dat dan ook offtopic? Ik vind eerlijk gezegd dat dit niet offtopic is. Pas als er werkelijk over iets anders wordt gepraat of als men elkaar gaat aanvallen om wie ze zijn, dan vind ik het offtopic gaan.


    Life is hard and then we die

    Lipsy schreef:
    (...)
    Ja, oké, dat begrijp ik ook wel, maar soms zijn er bepaalde argumenten en dan wordt er over die argumenten gediscussieerd, en dat wordt dan ook gezien als offtopic gaan, terwijl ik vind dat het dan toch eigenlijk nog wel met de discussie te maken heeft, alleen misschien niet rechtstreeks.
    En dan wordt dat topic dus gesloten, terwijl de discussie helemaal niet af is.


    Daar sluit ik me bij aan _O_


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Ik zou voortaan proberen bij het on topic te blijven


    "Ignite, my love. Ignite."

    KAK schreef:
    (...)
    Er kijkt NOOIT iemand in het offtopic

    Ik wel.


    -

    Jongens... Het gaat nu niet om de off-topic-regel, maar om het feit dat waarschuwingen in topics genegeerd worden.


    I am an idiot, I move.

    Profusion schreef:
    Jongens... Het gaat nu niet om de off-topic-regel, maar om het feit dat waarschuwingen in topics genegeerd worden.


    gaan we toch weer met izjn alle off topic :Y)

    [ bericht aangepast op 20 dec 2010 - 22:33 ]


    "Ignite, my love. Ignite."

    WBitch schreef:
    (...)

    gaan we toch weer met izjn alle off topic :Y)


    We zijn helden. (:
    Maar oké,ik ging braaf zijn. (A)
    Ik zal er dus wel op letten (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Profusion schreef:
    Jongens... Het gaat nu niet om de off-topic-regel, maar om het feit dat waarschuwingen in topics genegeerd worden.
    De off-topic regel is de reden van dit topic, omdat die door ons niet uitgeoefend wordt. De reden dat wij over deze regel beginnen, over de onduidelijkheid hiervan, betekent dus dat jullie ons niet goed hebben voorgelicht over wat dit inhoudt. Dit houdt weer in dat ik eigenlijk naar duidelijkheid vraag van deze 'waarschuwing' en dus ga ik eigenlijk niet offtopic.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)De off-topic regel is de reden van dit topic, omdat die door ons niet uitgeoefend wordt. De reden dat wij over deze regel beginnen, over de onduidelijkheid hiervan, betekent dus dat jullie ons niet goed hebben voorgelicht over wat dit inhoudt. Dit houdt weer in dat ik eigenlijk naar duidelijkheid vraag van deze 'waarschuwing' en dus ga ik eigenlijk niet offtopic.

    Zo is dat._O_


    effort never betrays you

    Genius schreef:
    (...)
    Ik wel.

    Ik wilde iets heel lulligs zeggen, maar dat heb ik maar ingeslikt.

    [ bericht aangepast op 20 dec 2010 - 22:39 ]


    Ik ben gemeen xoxo

    PUKKELxDING schreef:
    (...)De off-topic regel is de reden van dit topic, omdat die door ons niet uitgeoefend wordt. De reden dat wij over deze regel beginnen, over de onduidelijkheid hiervan, betekent dus dat jullie ons niet goed hebben voorgelicht over wat dit inhoudt. Dit houdt weer in dat ik eigenlijk naar duidelijkheid vraag van deze 'waarschuwing' en dus ga ik eigenlijk niet offtopic.


    Feitelijk vind ik dat ze daar een punt heeft (:


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'