• "... gunman who opened fire outside the musician's New York apartment. The 40-year-old was shot several times as he entered the Dakota, his luxury apartment building on Manhattan's Upper West Side, opposite Central Park, at 2300 local time. He was rushed in a police car to St Luke's Roosevelt Hospital Center, where he died. His wife, Yoko Ono, who is understood to have witnessed the attack, was with him."
    Bron


    Vandaag precies dertig jaar geleden werd ex-Beatle John Lennon in New York vermoord. De wereldberoemde muzikant werd slechts veertig jaar oud.

    De moord werd in de avond van 8 december 1980 gepleegd door Mark David Chapman. John Lennon was veertig jaar toen hij bij zijn appartement in New York neergeschoten werd door Chapman. Kort daarvoor had Lennon hem nog de hand geschud en een handtekening gezet op het album Double Fantasy dat Chapman had gekocht.

    Mark Chapman werd veroordeeld tot levenslang. Sinds 2000 kan hij om de twee jaar om vervroegde vrijlating vragen. Chapman dient die aanvragen ook steeds in, maar tot nu toe zijn ze altijd afgewezen. Volgens Lennons weduwe, Yoko Ono, is Chapman nog steeds een bedreiging voor haar en haar familie.

    John Lennon werd wereldberoemd met The Beatles. Al voor het uiteenvallen van de groep in 1970 was hij samen met zijn echtgenote actief in de zogenaamde Plastic Ono Band. Met Yoko Ono, een Japanse kunstenares, maakte hij niet alleen muziek. Samen met haar hield de artiest ook zogenaamde bed-ins waarbij ze demonstratief langdurig in bed bleven liggen. Ze deden dit ook in het Hiltonhotel in Amsterdam. Tijdens deze acties protesteerde het echtpaar onder meer tegen de oorlog in Vietnam.

    Vandaag wordt op verschillende plekken ter wereld stilgestaan bij de dood van de ex-Beatle. In Tokyo geven verschillende artiesten samen een optreden. De opbrengst van dat concert is bestemd voor de bouw van scholen voor arme kinderen. Bron

    [ bericht aangepast op 8 dec 2010 - 13:10 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Eigenlijk was het wel ironisch na zijn liedje 'Imagine'.
    Rip, John Lennon, één van de grootste muzikanten die onze wereld heeft geproduceerd.


    If we had not a soul, music would have created it.

    Cloudburst schreef:
    Eigenlijk was het wel ironisch na zijn liedje 'Imagine'.
    Rip, John Lennon, één van de grootste muzikanten die onze wereld heeft geproduceerd.

    Inderdaad (:


    "I shut my eyes in order to see.'

    al 30 jaar geleden! wow (:


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Maar, waarom vermoordde die man hem dan eigenlijk? Weten ze dat, want dat vraag ik me al heel lang af. Kan me bijna niet voorstellen dat het enkel is omdat er een steek los zit bij de man ofzo, als dat al zo is.


    Wie du mir, so ich dir.

    KirstenSnaps schreef:
    Maar, waarom vermoordde die man hem dan eigenlijk? Weten ze dat, want dat vraag ik me al heel lang af. Kan me bijna niet voorstellen dat het enkel is omdat er een steek los zit bij de man ofzo, als dat al zo is.
    was het geen fan ofzo ? ik heb eigenlijk geen idee :/


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    @ Seel, naja .. hij vroeg wel een handtekening enzo maar dat zegt niets. :Y) Het kan ook zijn dat mensen die persoon gewoon nog willen aanspreken voordat ze hem vermoorden. Dat doen mensen ook wel eens. Bah.. ik word er helemaal akelig van als ik erover nadenk .___.


    Wie du mir, so ich dir.

    KirstenSnaps schreef:
    @ Seel, naja .. hij vroeg wel een handtekening enzo maar dat zegt niets. :Y) Het kan ook zijn dat mensen die persoon gewoon nog willen aanspreken voordat ze hem vermoorden. Dat doen mensen ook wel eens. Bah.. ik word er helemaal akelig van als ik erover nadenk .___.
    stel je voor dat iemand aan je vraagt : "hey mag ik een handtekening?" en dan PANG o__o


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Seel schreef:
    (...)stel je voor dat iemand aan je vraagt : "hey mag ik een handtekening?" en dan PANG o__o
    Dat zou wel ieuw zijn. Maar goed dat ik niet beroemd ben x.x. Ik denk echt dat ik dan op het begin zwaar paranoia zou worden.

    [ bericht aangepast op 8 dec 2010 - 13:42 ]

    [ bericht aangepast door een moderator op 8 dec 2010 - 13:48 ]


    Wie du mir, so ich dir.

    Dat had ik ooit op de televisie gezien, een reconstructie. Rust zacht, Lennon.


    your eyes are like stars in the night.

    Volgens een paar mensen is 't een complot.. Maarja. Dat zeggen ze tegenwoordig van alles ^^.

    "Bresler overtuigt als hij de (nog steeds) gangbare theorieën over de moordenaar ontkracht. Mark Chapman was geen eenling, identificeerde zich niet met John Lennon, vond Lennon geen hypocriete miljonair en was niet op zoek naar roem en aandacht. Wel was hij volgens Bentler een aardige, niet erg intelligente jongen met depressieve neigingen, en een fundamentalistische christen die met zijn seksualiteit overhoop lag. Dit maakte hem volgens Bentler geschikt om te dienen als instrument van de CIA.

    Hij laat zien dat de Amerikaanse geheime diensten Lennon al vanaf zijn komst naar de Verenigde Staten in 1972 scherp in de gaten hielden vanwege zijn politieke activiteiten (dit is inmiddels algemeen bekend, zie ook de documentaire The US vs John Lennon) en dat men zeer paranoïde was als het Lennon betrof. Dit schaduwen en afluisteren heeft in ieder geval tot diep in de jaren ’70 geduurd. Lennons comeback in 1980 viel samen met de verkiezing van Ronald Reagan. Verschil met begin jaren ’70 was ook dat Lennon inmiddels een verblijfsvergunning voor de Verenigde Staten had verworven. Men wilde Lennon, aldus Bentler, uitschakelen voordat hij ook weer politiek actief zou worden. Dus: voordat het publiek zou kunnen vermoeden dat hij om politieke redenen was vermoord. Om deze reden werd ook niet gekozen voor bijvoorbeeld een sluipmoordenaar, maar voor een ‘gestoorde fan’."


    "I shut my eyes in order to see.'

    KirstenSnaps schreef:
    Maar, waarom vermoordde die man hem dan eigenlijk? Weten ze dat, want dat vraag ik me al heel lang af. Kan me bijna niet voorstellen dat het enkel is omdat er een steek los zit bij de man ofzo, als dat al zo is.

    hij was gwn gestoord ofzo (cat)

    - Nynke. Goh, dat zou ik nog best wel geloven eigenlijk :Y)


    Wie du mir, so ich dir.

    KirstenSnaps schreef:
    - Nynke. Goh, dat zou ik nog best wel geloven eigenlijk :Y)

    Njoah, zoals ze 't hebben beschreven, lijkt er best wel een kern van waarheid in te zitten :') Dat zou overigens wel ziek zijn, meer dan ziek.


    "I shut my eyes in order to see.'

    ik hoor net op de radio dat die man niet goed bij zen hoofd was en dat hij zo zelf beroemd wou worden :/


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Jabberwocky schreef:
    - Nynke. Goh, dat zou ik nog best wel geloven eigenlijk :Y)


    Ja ik ook lol.
    Arme John, je was zo geniaal.


    Your make-up is terrible