Een tijd terug had ik dit topic aangemaakt. Vrijdag moest ik naar de therapeut en het schijnt dus dat ik écht hooggevoelig ben. Ik heb van haar een boekje gekregen dat eigenlijk voor kinderen bedoeld is, maar ik herken me in zoveel punten. Lebeltjes in kleren kan ik niet hebben, de hele dag is dan voor mij verpest. Als iemand om mij heen verdrietig is, dan ben ik dat ook. Als iemand alleen maar rond loopt te dartelen en ontzettend vrolijk is, dan ben ik dat ook. Als ik iets doe waardoor ik mensen kwets, is het gevoel erna nog erger dan de straf die ik ervoor krijg, omdat ik voel wat ik mensen heb aangedaan. Zo kan ik nog een hele rits dingen opnoemen..
Nu krijg ik therapie, twee keer per maand een sessie van één tot twee uur. Ik ga leren om een schild om me heen te bouwen, zodat ik alleen maar mijn eigen energie voel en dat mijn stemming niet meer afhankelijk is van anderen. Ik ga leren hoe ik met mijn hooggevoeligheid om moet gaan, zodat ik er dingen mee kan bereiken.
Je kunt niet geloven hoe blij ik ben dat ik eindelijk geholpen word, eindelijk is er een oplossing voor mijn problemen..
Ik ben gemeen xoxo