• Hoi.
    Ik weet niet wat ik moet doen. Ik zal het eerst even uitleggen.

    Zo lang ik me kan herinneren doe ik me anders voor dan ik ben om mezelf te beschermen. Ik hou altijd rekening met andere,niet met me zelf en ik laat heel snel over me heem lopen omdat ik me niet durf te uiten-mening durf te geven. Ik draag eigenlijk altijd een masker.
    Ik ben dat nu echt zat geworden, ik zit daardoor nooit lekker in mijn vel. Dus ik ben langzaam dat masker af aan het doen. Ik kom steeds meer voor me zelf op en kies af en toe eens voor me zelf i.p.v. voor anderen.

    Maar hierdoor heb ik steeds heibel. Ik heb grote ruzie met een vriendin (die voor mij niet echt een vriendin meer is),zonder dat ze het volgens mij echt door heeft. Thuis heb ik ook vaak ruzie en kan ik niks goed doen, mijn mening is altijd verkeerd en er word echt geen rekening met mij gehouden. 9 van de 10 keer weet ik pas een dag van te voren dat er iets is,omdat ik het toevallig opvang en onze afspraken worden niet met mij besproken, maar voor mij gemaakt.
    Als ik er dan iets van zeg ben ik de grote boe-man.
    Is het zo verkeerd om voor je zelf te kiezen? iedereen zegt van niet maar als ik het doe is het niet goed.

    Ik word er zo ziek van,ik trek het echt niet. Ik heb het idee alsof ik niet me zelf kan zijn,bij niemand.
    Vraag ik soms te veel?

    Sorry maar ik moest dit echt even kwijt.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Omg O.o
    Das best wel erg :S
    Een vriendin van mij heeft dat ook :S
    En nee je vraagt niet te veel:S het is juist beter om voor jezelf op te komen.
    Vertel het je ouders gwn :S
    btw ik moet gaan xD
    veel suc6
    xx


    “Laughter is timeless. Imagination has no age. And dreams are forever.”

    dat had ik vroeger ook. nu loop ik voor 20% met een masker rond. (het werd ook makkelijker omdat ik naar een aderen school ging)


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    Wat rot voor je :(

    Ik doe me op school anders voor dan ik echt ben. Thuis en bij vrienden kan ik gelukkig mezelf zijn. ;)


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik denk dat je omgeving ook een beetje in de war is doordat jij verandert, of juist jezelf wordt.
    Ze waren altijd een meegaand meisje gewend, en nu uit je opeens je eigen mening, dat is voor hun ook wennen en daar moeten zij dan ook weer aan wennen(dit denk ik tenminste, omdat ik dat zelf heb meegemaakt, en een vriendin toen tegen me heeft gezegd dat ik opeens zo anders was...).

    Maar ik vind het toch ook wel raar dat je ouders je er niet met afspraken bij betrekken, daar mag je best wel eens boos over worden, vind ik.

    Heel erg veel succes in ieder geval. En je moet vooral niet weer een masker op gaan zetten!


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    OMG das best wel hefig,
    just tell your parent(Y)
    En je vraagt niet te veel hoor(A)

    Dictator schreef:
    Ik denk dat je omgeving ook een beetje in de war is doordat jij verandert, of juist jezelf wordt.
    Ze waren altijd een meegaand meisje gewend, en nu uit je opeens je eigen mening, dat is voor hun ook wennen en daar moeten zij dan ook weer aan wennen(dit denk ik tenminste, omdat ik dat zelf heb meegemaakt, en een vriendin toen tegen me heeft gezegd dat ik opeens zo anders was...).

    Maar ik vind het toch ook wel raar dat je ouders je er niet met afspraken bij betrekken, daar mag je best wel eens boos over worden, vind ik.

    Heel erg veel succes in ieder geval. En je moet vooral niet weer een masker op gaan zetten!

    Heb ik gedaan. We gaan morgen uit eten,ik heb gezegd dat ik daar waarschijnlijk geen tijd voor heb i.v.m. school en toen zei mijn vader dat ik me net moest aanstellen(althans daar kwam het op neer). Dan heb ik ook geen zin meer om iets te zeggen(vandaar het masker).
    Elke keer als ik iets er over zeg stal ik me aan of zeggen ze ja doen we maar uiteindelijk doen ze het niet.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Dat is het gevolg van dat je het masker af doet (en dat is absoluut niet slecht want iedereen is op zoek naar zichzelf!). Als je je eigen weinig laat horen wordt er veel voor je beslist alsof jij geen stem hebt.
    Ik weet waar je het over hebt, een aantal jaren heb ik namelijk zelf het gevoel gehad dat hoe ik deed en was niet wie ik echt was. Misschien wel voor een groot deel, maar niet voor de volle 100 %. Maar je zult zien, als jij je echte zelf laat zien zullen er consequenties zijn: mensen zullen misschien afstand nemen. Maar je krijgt er ook wat voor terug: je ziet meteen wat vriendschap inhoudt en wie er blijft. Tegelijkertijd zul je dan vrienden krijgen die jou nemen zoals jij echt bent en er is niets mooiers dan dat.


    No growth of the heart is ever a waste

    Sniper schreef:
    Dat is het gevolg van dat je het masker af doet (en dat is absoluut niet slecht want iedereen is op zoek naar zichzelf!). Als je je eigen weinig laat horen wordt er veel voor je beslist alsof jij geen stem hebt.
    Ik weet waar je het over hebt, een aantal jaren heb ik namelijk zelf het gevoel gehad dat hoe ik deed en was niet wie ik echt was. Misschien wel voor een groot deel, maar niet voor de volle 100 %. Maar je zult zien, als jij je echte zelf laat zien zullen er consequenties zijn: mensen zullen misschien afstand nemen. Maar je krijgt er ook wat voor terug: je ziet meteen wat vriendschap inhoudt en wie er blijft. Tegelijkertijd zul je dan vrienden krijgen die jou nemen zoals jij echt bent en er is niets mooiers dan dat.

    Ik lied niet weinig van me horen,niet thuis althans. Ik pikte gewoon veel te veel.

    Gister ook weer. We gaan dus vandaag uit eten,ik wist het niet ik dacht dat het niet door ging(lang verhaal). Het blijkt dus dat we hadden gereserveerd,wist ik ook niet wand ze hadden voor gereserveerd en ik zat achter huiswerk te maken. Ik was al een beetje boos dus ik zei op een niet al te vriendelijke manier dat ik achter huiswerk zat te maken(eerste geloofde me zus me niet,zij dacht dat ik voor zat,maar ik heb haar uiteindelijk overtuigt). En toen zei mijn vader "onzin". Dus ik riep,nu echt kwaad "wat nou onzin" en hij zei "onzin ja".
    En zo als gewoonlijk moest ik huilen en kon ik geen woord meer uitbrengen. En zo gaat het dus altijd.Ze zitten altijd te zeggen dat ik niet oplet maar sorry hoor als ik huiswerk maak let ik inderdaad niet pp hun,nee.

    En nu doet hij weer alsof alles koek en ei is maar dat is niet zo. Ik word zo ziek van dat toneelstukje de hele tijd. En als ik er wat van zegt dan verziek ik het weer.
    Echt hoor ik doe ze nog eens wat aan.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    ik weet hoe je je voelt,heb ik ook gehad.
    Het is belangrijk dat je voort doet met hoe je bezig bent;jezelf zijn.
    Natuurlijk heb je nu veel ruzie,plotseling blijkt hun goede vriendin iemand anders te zijn dan ze altijd dachten. Shock hé. Maar,uiteindelijk zul je er betere vriendinnen aan over houden en veel gelukkiger zijn.
    Everything's gonna be alright (flower)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Als je altijd achter een soort makser zat kennen mensen je alleen als die persoon en niet wie je echt bent. Als je dan langzaam het masker "afdoet" dan zien ze wie je echt bent, maar hun denken gewoon dat je veranderd. Uiteindelijk komt alles echt weer goed. Want er zijn zeker mensen die je aardig vinden zonder dat masker!
    En je moet soms voor jezelf opkomen!
    Good luck!


    Don't dream your life, but live your dream!

    Ik draag ook altijd een soort masker alleen bij is het zo dat ik heel vrolijk doen maar dat ben ik eigenlijk niet..Eigenlijk lijd ik pijn en heb ik heel veel verdriet maar ik snap wat je bedoelt met dat masker..Suc6 nog!

    Dan is je omgeving vet raar?
    Want ik kies bijna altijd voor mezelf en ik heb er nooit problemen mee gehad.
    Ik zou me er niets van aantrekken want niemand kan zichzelf niet zijn en er ooit hard in falen.


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    GayHandje schreef:
    Ik draag ook altijd een soort masker alleen bij is het zo dat ik heel vrolijk doen maar dat ben ik eigenlijk niet..Eigenlijk lijd ik pijn en heb ik heel veel verdriet maar ik snap wat je bedoelt met dat masker..Suc6 nog!

    Dat heb ik ook wel.
    @Stamppot
    He ik snap je laatste zin niet helemaal.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Dat heb ik ook wel.
    @Stamppot
    He ik snap je laatste zin niet helemaal.

    Dat je ooit gaat falen als je nooit jezelf bent. Niemand kan zich de hele tijd voordoen als iemand die hij niet is. Dat is onmogelijk en ik zou er nooit aan beginnen 8D


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    Stamppot schreef:
    (...)
    Dat je ooit gaat falen als je nooit jezelf bent. Niemand kan zich de hele tijd voordoen als iemand die hij niet is. Dat is onmogelijk en ik zou er nooit aan beginnen 8D

    O zo,ja dat is waar daarom "zet" ik hem ook "af"


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall