• Hoi.
    Ik heb even jullie hulp nodig.
    Ik heb nier echt een probleem,meer iets waar ik moeite mee heb en steeds vaker mee zit.

    Mijn moeite: mensen.
    Ik kan er niet tegen als ik lange tijd(een hele dag) mensen om me heen heb of mensen mij aanraken,zonder toestemming. Het klinkt vreemd, ik weet het, maar ik word er dan helemaal kriegel en soms zelfs gek van.
    En het vervelendste is nog dat mensen dat niet begrijpen. Als ik het zeg kijken ze me vreemd aan of nemen ze me niet serieus.

    Zo willen mijn vrienden met ze alle op vakantie in één huisje. Ik zie daar best wel tegen op,wand dan zit ik een week lang de hele tijd met hun om me heen. Begrijp me niet verkeert ik mag ze echt maar dat is gewoon veel te veel,ik word dan gillend gek. Ik heb dat ook gezegd en ik krijg steeds het gevoel alsof ze me niet serieus nemen. Dan zeggen ze bv dan poten we je in een tentje of loop je een blokje om(wat absoluut niet help).

    Na nu mijn vraag. Weet iemand hoe ik het kan laten begrijpen? Of weet iemand misschien of ik er iets tegen kan doen? Ik vind het op zich niet erg dat ik het heb het is alleen een beetje onhandig.

    Dank jullie voor het lezen en dank jullie voor de reacties.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Hmm... Dat heb ik ook wel. Alleen minder dan jij..
    Maar ik heb geen idee wat je eraan kan doen (krul)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Lang volhouden dat je daar niet tegen kan. Op den duur geloven ze het wel hoor. ^^
    Maar als je er iets wil tegen doen, dan moet je weten waarom je je zo voelt.
    Wat was de oorzaak dat jij je steeds zo voelde of wanneer voelde je dat voor het eerst?
    Als je de oorzaak weet, dan is het meestal gemakkelijker op te lossen.
    Veel succes in ieder geval.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    Lang volhouden dat je daar niet tegen kan. Op den duur geloven ze het wel hoor. ^^
    Maar als je er iets wil tegen doen, dan moet je weten waarom je je zo voelt.
    Wat was de oorzaak dat jij je steeds zo voelde of wanneer voelde je dat voor het eerst?
    Als je de oorzaak weet, dan is het meestal gemakkelijker op te lossen.
    Veel succes in ieder geval.

    Ik heb het al mijn hele leven. Het zit gewoon in me zo ben ik. Ik ben een iemand die liever alleen is. En ik ben heel gevoelig dat ik er daardoor veel las heb.
    Volgens mijn vader heb ik zelfs HSP(ik heb dat niet maar ok).Dus dat is lastig.

    Maar bedankt voor je reactie.
    @reyon jij ook bedankt.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Soms heb ik dat ook wel een beetje.
    Soms wil ik gewoon echt graag alleen zijn.
    But niet zo erg dus ik zou niet weten wat je ermee moet sorry.. wel succes ermee!


    Don't dream your life, but live your dream!

    dat is niet echt gezellig van je!!!

    maar, ik begrijp je wel
    sommige mensen hebben er behoefte aan af en toe alleen te kunnen zijn

    als je vrienden je irriteren kun je toch gewoon een eindje gaan lopen ofzo of even ergens anders heen gaan, al is het de wc, als het maar een rustige plek is


    Liefhebben is de eenzaamheid van de ander observeren en verwonderd blijven over zijn mysterie.

    Justmelotte schreef:
    Soms heb ik dat ook wel een beetje.
    Soms wil ik gewoon echt graag alleen zijn.
    But niet zo erg dus ik zou niet weten wat je ermee moet sorry.. wel succes ermee!


    effort never betrays you

    SpeachlessX schreef:
    dat is niet echt gezellig van je!!!

    maar, ik begrijp je wel
    sommige mensen hebben er behoefte aan af en toe alleen te kunnen zijn

    als je vrienden je irriteren kun je toch gewoon een eindje gaan lopen ofzo of even ergens anders heen gaan, al is het de wc, als het maar een rustige plek is

    Zo als ik al zei dat werkt niet.
    Sorry dat ik zo ben ik kan er ook niks aan doen hoor.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Ik had het vroeger ook. Ik werd gek als ik een week lang met iemand moest doorbrengen, maar ik denk dat het nu best over is. Of misschien ook niet, neen, ik weet niet. Maar ik had een vriendin waar ik dat absoluut niet bij had, ik was het ook al gewoon om veel bij haar te zijn, en sindsdien is het weg. Maar ik weet niet echt wat je er aan kan doen.(cat)


    We're hiding behind skin that's too tough

    Exercitus schreef:
    (...)
    Ik heb het al mijn hele leven. Het zit gewoon in me zo ben ik. Ik ben een iemand die liever alleen is. En ik ben heel gevoelig dat ik er daardoor veel las heb.
    Volgens mijn vader heb ik zelfs HSP(ik heb dat niet maar ok).Dus dat is lastig.

    Maar bedankt voor je reactie.
    @reyon jij ook bedankt.

    HSP ken ik niet.
    Je deed me een beetje aan mijn broertje denken. Zit ook veel liever alleen.
    Maar sinds die nieuwe mensen ontdekt, is hij aanhet veranderen. Hij is socialer geworden.
    Misschien kun jij ook nieuwe mensen leren kennen? (Mijn broertje heeft autisme)

    Meestal zeggen ze dat als je een fobie of angst wil verjagen, dat je hem gewoon onder ogen moet zien. Probeer eens het tegenovergestelde uit. Als je meegaat, kun je het leren. Zoiets gebeurt niet op 1 2 3.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ja, dat heb ik ook. Zo zou ik voor geen goud naar een festival willen gaan dat langer dan drie dagen duurt. Ook als ik met mensen op vakantie ga wordt het vaak ruzie. Gewoon te dicht op mekaar. Je zou het wel kunnen doen, maar dan hoogstens voor een paar dagen en dingen meenemen die je herinneren aan thuis. Ik denk dat het zo wel uit te houden moet zijn.


    No growth of the heart is ever a waste

    Scandal schreef:
    (...)
    HSP ken ik niet.
    Je deed me een beetje aan mijn broertje denken. Zit ook veel liever alleen.
    Maar sinds die nieuwe mensen ontdekt, is hij aanhet veranderen. Hij is socialer geworden.
    Misschien kun jij ook nieuwe mensen leren kennen? (Mijn broertje heeft autisme)

    Meestal zeggen ze dat als je een fobie of angst wil verjagen, dat je hem gewoon onder ogen moet zien. Probeer eens het tegenovergestelde uit. Als je meegaat, kun je het leren. Zoiets gebeurt niet op 1 2 3.

    HSP is Highly Sensitive Person. Ik heb vorig jaar nieuwe vrienden leren kennen en het heeft niet erg geholpen en een echt angst is het niet meer een irritatie.
    Ik ben een paar weken geleden 3 dagen naar Parijs geweest en daar werd ik ook gek. Ik heb het al heel vaak geprobeerd en het werk steeds maar niet. En ik ben nu dus bang dat het echt goed mis gaat,ik heb namelijk al ruzie met 1 van hen(maar dat is een ander verhaal).

    @Sniper
    Het is geen heimwee.

    Maar toch bedankt iedereen


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    reyon schreef:
    Hmm... Dat heb ik ook wel. Alleen minder dan jij..
    Maar ik heb geen idee wat je eraan kan doen (krul)


    Life has many different chapters, one bad chapter doesn't mean the end of the book.

    Exercitus schreef:
    (...)
    HSP is Highly Sensitive Person. Ik heb vorig jaar nieuwe vrienden leren kennen en het heeft niet erg geholpen en een echt angst is het niet meer een irritatie.
    Ik ben een paar weken geleden 3 dagen naar Parijs geweest en daar werd ik ook gek. Ik heb het al heel vaak geprobeerd en het werk steeds maar niet. En ik ben nu dus bang dat het echt goed mis gaat,ik heb namelijk al ruzie met 1 van hen(maar dat is een ander verhaal).

    @Sniper
    Het is geen heimwee.

    Maar toch bedankt iedereen

    Dan ligt het misschien niet aan jou, maar aan je vrienden?
    Als jij geen zin hebt met hen weg te gaan, ligt dat misschien aan hen?
    Als jij zo'n HSP-persoon bent, ervaar jij vriendschap misschien anders?
    Verder heb ik geen idee. x]


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Scandal schreef:
    (...)
    Dan ligt het misschien niet aan jou, maar aan je vrienden?
    Als jij geen zin hebt met hen weg te gaan, ligt dat misschien aan hen?
    Als jij zo'n HSP-persoon bent, ervaar jij vriendschap misschien anders?
    Verder heb ik geen idee. x]

    Licht niet aan me vrienden want ik heb dit bij iedereen.

    Toch bedenkt dat je heb gereageerd.


    Hey you, don't tell me there's no hope at all. Together we stand, divided we fall

    Exercitus schreef:
    (...)
    Licht niet aan me vrienden want ik heb dit bij iedereen.

    Toch bedenkt dat je heb gereageerd.

    Veel succes nog.


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury