• Oké dit klinkt misschien gek..

    Gister ben ik begonnen met het kijken van seizoen één van Roswell (Of; Roswell High). En bepaalde dingen doen me heel erg aan Twilight denken,,

    Twilight;
    De mysterieuze jongen Edward Cullen redt een normaal meisje der leven waarmee hij een handafdruk in de bus achterlaat. Bella die vind het allemaal maar vreemd en ze hem té mysterieus. Uiteindelijk komt ze achter het geheim van Edward en zijn familie, het zijn vampiers. De twee worden verliefd op elkaar maar het is wel gevaarlijk.

    Roswell;
    Het meisje Liz, wordt door de mysterieuze en stille Max Evans geredt wanneer ze beschoten wordt. Max zorgt dat de wondt weggaat maar laat wel een handdruk achter. Ze gaat met Max praten over hoe het zit en dan komt ze er achter dat hij een Buitenaards wezen is. Liz en Max worden verliefd opelkaar maar besluiten eerst dat het beter is om alleen vrienden te blijven.

    Het beschreven stuk van Roswell is maar een een deel van waar de serie eigenlijk over gaat (Het is officieel een tv-serie) Want Max en 2 andere weten niet waar ze vandaan komen en gaan daar naar opzoek. Maar al met al, een deel van de serie lijkt heel veel op twilight! En dan komen we bij het volgende aan; 11 jaar geleden was de eerste aflevering van Roswell. Dus misschien heeft Stepahnie Meyer het wel onthouden en droomde ze eigenlijk gedeeltelijk over Roswell, en heeft daar toen over geschreven. Of ze heeft het gewoon onthouden en heeft gewacht tot niemand meer aan Roswell dacht en toen een deel van het verhaallijn over genomen om zelf beroemd te worden met fantastische boeken.

    [ topic verplaatst door een moderator ]


    I rather love then fight.

    Op welke zender komt dat?


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Genova schreef:
    Op welke zender komt dat?

    Het is niet meer op tv. Ik heb de serie op dvd (:


    I rather love then fight.

    Er lijken zoveel verhalen op elkaar. Hoeveel versies bestaan er wel niet van één sprookje?


    Let the Night embrace you

    Twilight is ook nageaapt van Vampire Diaries en True Blood.
    Volgens mij is elke serie wel van iets nageaapt, probeer maar in deze tijd origineel te zijn. Het wordt steeds moeilijker.


    Olive

    Ach, het is sowieso toch al uitgekomen, dus je kan er niks meer aan veranderen?


    Big girls cry when their hearts are breaking

    En twilight lijkt weer op Romeo en Julia. Och, alles lijkt tegenwoordig op elkaar.


    Life is hard and then we die