RINGDINGDONG schreef:
Oneens, kop op zeg! Kinderen van 16 weten echt bijna niks ervan en je merkt nu dat als ze mogen stemmen dat ze dan op die populistische partijen gaan stemmen als de PVV. En als je dingen over die partij gaat vragen, dan weten ze dat niet. Ze kennen alleen Wilders en dan stopt het. Ze doen nog niet genoeg research etc.
Er zijn ook andere manieren om je mening te geven en stemmen heeft tegenwoordig toch geen nut, want niemand luistert toch naar je stem. Maar laat alsjeblieft geen puberende kinderen stemmen.
And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.
MissRoxy schreef:
(...)
Nou, Sommige kinderen die zijn anders dan de meeste en die intreseren zich ook niet in veel dingen van hun leeftijd genoten.
Mijn nichtje die is 13 maar ze heeft heel veel oudere vriendinnen waarmee ze omgaat en dan bedoel ik ook van 25,26,27 enz.Omdat zij zich in andere dingen intreseert
Meningen verschillen van pubers.
Maar met de stelling zeg ik 50/50
nee,de meeste mensen van 16 snappen er nog helemaal niks van en zullen dus nooit een eigen stem kunnen uitbrengen. Er zijn zelfs weinig mensen van 20 die het nu nog weten hoor
[ bericht aangepast op 10 nov 2010 - 12:55 ]
I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'
Neen.
Adoloscenten van zestien jaar wonen nog steeds thuis en hebben daarom minder inspraak nodig. Ze moeten kiezen voor de besturing van het land, maar staan nog niet op hun eigen benen.
Achttien vind ik perfect.
Anniekxx schreef:
Oneens, een gemiddelde jongeren van 16 interesseert zich niet in politiek. Als al die 16-jarige die nergens iets van af weten gaan stemmen zal het niet eerlijk uitpakken. Zelfs 18-jarige hebben moeite met op wie ze willen stemmen.