• Aaaargh! Ik raak zo gefrustreerd van het oefenen op de piano voor een stuk ): En de naam van het stuk? Comptine d'un autre été: l'après midi. Op zich is 't stuk best wel te doen, maar je hebt er zo'n snel stukje in en het vingerwerk lukt me daar maar niet, grmbl. Het loopt gewoon steeds door elkaar heen. Zoóóó gefrustreerd right now. Wie heeft tips :/ En, jaha. Ik zit op les en daar heb ik 't ook al gevraagd, maar het wil niet, meuh. Terwijl snelle stukjes normaal wel willen en die leraar maar zeggen: "Ik denk wel dat jij dat kan." Niet dusch... Help? En steeds weer opnieuw spelen, van langzaam naar snel doe ik dus al :Y)

    [ bericht aangepast op 8 nov 2010 - 21:53 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Poseidon schreef:
    (...)
    Metronoom ftw?

    Niet het ritme. Gewoon hoe je het moet spelen. Of ik nou weet hoe t moet of niet, ik zoek t altijd nog een x op.

    [ bericht aangepast op 8 nov 2010 - 22:06 ]


    Don't wait for the perfect moment, take the moment and make it perfect.

    Toxxxic schreef:
    (...)
    Niet het ritme. Gewoon hoe je het moet spelen. Of ik nou weet hoe t moet of niet, ik zoek t altijd nog een x op.

    Dat helpt bij mij niet, want ik weet helemaal hoe ik 't moet spelen :') Ik blijf gewoon niet in 't ritme.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Oehw, dat liedje is mooi. Die heb ik ook ooit geleerd.

    Maar, misschien moet je proberen eerst de handen apart te oefenen, en dan langzaam beginnen, steeds iets sneller. Dan samen proberen, en misschien lukt het dan?
    En vooral niet 'te zwaar' in de toetsen gaan zitten, want dan zet je je hand vast. [:

    O, wat mij ook altijd hielp [ik had in het begin ook heel veel moeite met dat liedje] was eerst gewoon goed warmspelen, wat andere liedjes enzo. En dan je gedachten op nul, en het gewoon gaan spelen. ^^

    Oké. Deze tips sloegen nergens op..

    [ bericht aangepast op 9 nov 2010 - 17:03 ]


    Alien/Glambert/Kurtsie/Klaine/CrissColfer

    Probeer even iets anders te doen, en probeer het op een ander moment weer. Je bent nu gefrustreerd in je hoofd en dan wil het sowieso niet lukken (;


    La credenza è una medicina contro il timore

    Het lukt al hoor :'D Ik eh moet gewoon geduld hebben en veel oefenen (: Ik heb er 't geduld niet voor.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Als bij mij een stuk niet lukt dan ga ik zo'n liedje op mijn ipod zetten en dat stukje dat niet lukt moet je dan steeds gaan afspelen en dan lukt het mij meestal wel om het tempo een beetje na te spelen enzo...


    Even a white rose has a black shadow.

    Stoppen en morgen op nieuw proberen!

    Hertje06 schreef:
    Als bij mij een stuk niet lukt dan ga ik zo'n liedje op mijn ipod zetten en dat stukje dat niet lukt moet je dan steeds gaan afspelen en dan lukt het mij meestal wel om het tempo een beetje na te spelen enzo...

    Doe ik al, hehe. Maar dat werkt altijd wel goed :Y)


    "I shut my eyes in order to see.'

    SunshineXJes schreef:
    Rustig blijven en heb vertrouwen in je zelf (A)


    Never forget the things that make you smile

    Als het mij niet lukt stop ik er meestal gewoon mee, haha.
    Nee, je moet het eerst handen apart nog eens héél snel doen.
    En bij handen samen goed kijken waar het slecht gaat, waar je twijfelt.
    En de maat waar de fouten zitten, die moet je 5 keer opnieuw doen.
    En dan de volgende maat.En dan de eerste twee maten samen, haha.
    Enzo verder.(krul)


    effort never betrays you

    Lipsy schreef:
    Als het mij niet lukt stop ik er meestal gewoon mee, haha.
    Nee, je moet het eerst handen apart nog eens héél snel doen.
    En bij handen samen goed kijken waar het slecht gaat, waar je twijfelt.
    En de maat waar de fouten zitten, die moet je 5 keer opnieuw doen.
    En dan de volgende maat.En dan de eerste twee maten samen, haha.
    Enzo verder.(krul)

    Uhu, maar er zijn bij mij geen fouten (cat) Want ik kan 't stuk wel spelen, maar het ligt gewoon aan het tempo. Ik speel het nu inderdaad ook steeds met mijn rechterhand en dan probeer ik 't weer tegelijk :'D Maar, het lukt me wel :Y) Ik moet 'ns wat meer oefenen :'D Dan heb ik 't zo klaar (krul)


    "I shut my eyes in order to see.'

    SunshineXJes schreef:
    Rustig blijven en heb vertrouwen in je zelf (A)


    None but ourselves can free our minds.

    Ik heb het ook geprobeerd vorig jaar..., and I failed. Sorry, maar ik heb geen tips >.<


    "Robbing someone of their smile and putting it on your face doesn’t make you happy." - Tablo

    Vooral rustig blijven en niet hyperventileren.

    Wat ik doe, is noot voor noot en maat voor maat.
    Evt. eerst rechter en dan linkerhand en dan samen?

    Ik kan dat liedje ook spelen op de piano (zonder les:$) En ik moet zeggen, het valt nogal mee:$


    You could be great, you know, it’s all here in your head, and Slytherin will help you on the way to greatness, no doubt

    Dramione schreef:
    Vooral rustig blijven en niet hyperventileren.

    Wat ik doe, is noot voor noot en maat voor maat.
    Evt. eerst rechter en dan linkerhand en dan samen?

    Ik kan dat liedje ook spelen op de piano (zonder les:$) En ik moet zeggen, het valt nogal mee:$

    Lool, daar ga ik niet van hyperventileren hoor :') Tenminste, ik hoop niet dat 't ooit zover komt (nerd) En het stuk is ook wel te doen :'D Heel goed zelfs, alleen dat stukkie.


    "I shut my eyes in order to see.'