• Hallo iedereen!

    Ik zit met een vervelend probleempje.. Ik wil graag een verhaal gaan schrijven, ik weet over wat ik wil schrijven, maar ik weet niet goed hoe ik eraan moet beginnen..

    Kunnen jullie me helpen?
    Alvast bedankt! x

    [ bericht aangepast op 3 nov 2010 - 21:47 ]

    Begin met een proloog, waarbij je je verhaal voorstelt, en de personages, zodat ook anderen weten waar het over gaat.

    x
    Helpt mss :)

    x

    Betareaden? (:


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Je kunt inderdaad het beste een proloog maken, waarin je de personages voor kunt stellen en dan het volgende deel, gewoon beginnen met je verhaal.. En als je wil, zou je in de proloog ook nog een inleiding kunnen zetten (:


    Never look back, don't doubt tomorrow.

    Maak een overzicht. Daarin staan je personages, een samenvatting van je verhaal en belangrijke dingen uit je verhaal (zoals plotwendingen). Zorg dat je éxact weet wat je wil gaan schrijven en hoe het moet gaan lopen, anders ben je reddeloos verloren. Als je dat allemaal hebt gedaan, moet je beslissen of je met iets wil beginnen dat relevant is voor je plot (zoals in een thriller dat ze een moord tonen ofzo) of je gewoon een shot wil tonen van hoe het leven van je hoofdpersonage is voor het in een crisis geraakt. Eenmaal je dat heb uit gevist kan je beginnen.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    van wat voor verhalen hou je zelf? hou je van romantische verhalen? dan kan je een romantisch verhaal schrijven. of hou je meer van avontuur? schrijf dan een avontuur verhaal.
    ofzoiets xD naja wat ik probeer te zeggen , misschien is het het handigst om een verhaal te schrijven in een genre dat je zelf ook leuk vind.
    ik hoop dat je wat aan mn tip hebt :$
    XX


    today is where the book begins, the rest is still unwritten

    Ja natuurlijk heb ik iets aan de tips, dankje! x :$