• Voor mijn opleiding verpleegkunde moet ik nog 2 tentamens halen voor mijn P(propedeuse), wanneer ik deze 2 tentamens dit schooljaar niet haal word ik van de opleiding gekickt(niet dat ik daar over in zit), maar het punt is dat ik nu wel eens van de 2 k*t toetsen af wil zijn.
    Ik ploeter voor één tentamen al ruim een jaar om hem te halen, maar steeds haal ik het net niet..
    Dit tentamen gaat over de stelsels in het lichaam, denk hierbij aan het circulatiestelsel, spijsverteringsstelsel en zenuwstelsel. Ik ben al 4x gezakt voor dit tentamen en het ik wil nu dit tentamen wel halen!
    Van de hoofdstukken heb ik samenvattingen gemaakt en lees dit keer op keer door en stel er mezelf vragen over.

    Daarbij heb ik nog een tentamen dat ik ook moet halen voor mijn P. Dit gaat over de psychiatrie. Op het eerste gezicht denk je: 'Iell, psychiatrie?' Ja psychiatrie, opzich een best leuk vak, maar het tentamen is moeilijk omdat het ja/nee vragen zijn. Dus het is altijd 50 - 50

    Hoe leren jullie voor jullie tentamens/toetsen, waarbij je moet denken aan de grootte van een boek van zo'n 250 pagina's ?


    La credenza è una medicina contro il timore

    Zoals jij het doet, samenvatting maken. Belangrijke punten onderstrepen. Vaak doorlezen. Vaak overschrijven en natuurlijk vaak laten overhoren door mijn ouders etc.

    Werken mijn aantekeningen niet? :"D

    [ bericht aangepast op 2 nov 2010 - 14:10 ]


    "I shut my eyes in order to see.'

    Sleutelwoorden opschrijven, samenvattingen maken en vaak overkijk en opschrijven.

    Succes, hopelijk haal je tentamen.

    [ bericht aangepast op 2 nov 2010 - 14:09 ]


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.

    C0RPSE schreef:
    Zoals jij het doet, samenvatting maken. Belangrijke punten onderstrepen. Vaak doorlezen. Vaak overschrijven en natuurlijk vaak laten overhoren door mijn ouders etc.

    Werken bij aantekeningen niet? :"D


    Jouw aantekeningen helpen wel inderdaad:P Maar die zitten al verwerkt in de samenvatting :a
    Zit gelukkig wel een stijgende lijn in in de cijfers, nu nog even 3 tienden erbij en dan heb ik die 2 EC's weer binnen..


    La credenza è una medicina contro il timore

    altijd opnieuw leren tot je het echt HELEMAAL vanbuiten kent , bij mij is het na de tweede keer gelukt (:
    oh ja en veel oefeningen maken (:

    [ bericht aangepast op 2 nov 2010 - 14:26 ]


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Seel schreef:
    altijd opnieuw leren tot je het echt HELEMAAL vanbuiten kent , bij mij is het na de tweede keer gelukt (:
    oh ja en veel oefeningen maken (:


    Dat is het probleem dus.. we hebben geen oefeningen, voor geen enkel vak :P Dus het is allemaal zelfstudie, dat is niet zo'n probleem voor mij. Maar het blijft niet altijd even goed hangen, hoe vaak ik het ook lees/leer.


    La credenza è una medicina contro il timore

    Coyote schreef:
    (...)

    Dat is het probleem dus.. we hebben geen oefeningen, voor geen enkel vak :P Dus het is allemaal zelfstudie, dat is niet zo'n probleem voor mij. Maar het blijft niet altijd even goed hangen, hoe vaak ik het ook lees/leer.

    Kan je die niet zelf maken? (of maak ik nu een domme opmerking?)


    Aye, brother! 4 8 15 16 23 42

    Chaos schreef:
    (...)
    Kan je die niet zelf maken? (of maak ik nu een domme opmerking?)

    Je kunt ze zelf wel maken, maar je wee niet wat er precies gevraagd zal worden op het tentamen ("daarbij is meerkeuze en dat is niet zo makkelijk als het lijkt:P)


    La credenza è una medicina contro il timore