• Ik weet het zoveelste topic over het zelfde onderwerp. Keuzes! Maar ik ben steeds echt bang dat ik het verkeerde doe!
    Ik heb altijd graag gedanst! En ik doe het nogsteeds, ik word ook aangemoedigt er mee door te gaan, en dat wil ik ook. Maar, is danseres wel een goede baan? Krijg ik daar geen spijt van.
    Ik heb ook altijd graag creatief gewerkt! En dat vind ik nogsteeds leuk! Ik heb er audities voor moeten doen en ik was goed genoeg, maar ligt daar mijn toekomst?
    Talen vond ik altijd ook geweldig, en ik leer ze makkelijk aan. Ik leer ook graag, Gymnasium? Het betekend een goede baan, en ik voel me verplicht het te doen, maar niemand heeft ooit gezegt dat ik dat moest doen, maar is het wel wat ik wil?

    Nog geen jaar geleden, op de basisschool was alles makkelijk! Ik dacht dat het leven nou eenmaal simpel was! Ik heb toen ook nooit over deze dingen na gedacht, ik dacht te weten wat ik moest doen en dat ik op ieder moment kon overstappen.
    Ik doe nu een opleiding voor creatieve dingen, zo'n leuke klas! En de mentor vind ik ook heel leuk! Maar, de opleiding is niet wat ik dacht dat het zou zijn en heb gevraagt of ik niet dit jaar nog kon overstappen naar Gymnasium. Dat is volor mij heel wat, ik hecht altijd snel en veel waarde aan mensen waardoor ik niet tegen afscheid kan. Ik ga enkel naar een andere klas maar het voelt alsof ik verhuis naar een plek hier ver vandaan.
    Alleen mijn mentor, moeder, en een paar vriendinnen weten het. Mijn klas nog niet. Ik ben ook bang het te zeggen. Morgen is mentoruur, voor die tijd moet ik het ze zeggen. Maar, hoe leg ik uit dat ik na 2 maanden school al op wil geven? Ik voel mezelf slap! Maar als ik dit niet doe creeer in achterstand, en voor wat? Een jaar waar ik niks aan had! En hoe langer ik blijf, hoe erger het "afscheid" voor mij is.

    Weet je soms kan ik het echt niet meer aan en dan val ik gewoon letterlijk op mijn knieen en begin te janken terwijl niemand me snapt, en me raar aan kijkt. Enkel door dit kleins? Ik voel me echt helenmaal niet goed. En sinds ik heb gezegt "ik wil overstappen" denk ik overal heel lang over na en slaap ik ook nog slecht.

    Ik weet echt niet wat ik moet doen. Weet iemand iets tegen stres of zo? 1 ding weet ik wel, ik ga naar de saturn en probeer alle massage stoelen uit, het werkt echt. Aanrader dus!

    Xx, en sorry.

    Verkeerde keuzes horen bij het leven

    :Y)


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget

    Oh men, wat een rotsituatie zeg. Maar als je even een moeilijk momentje hebt, blijf dan denken dat het jouw leven is. Als jij graag gymnasium wil doen, dan moet je dat doen. Qua school moet je eruit halen wat erin zit, anders ga je daar later gegarandeerd spijt van krijgen. Ik vind het heel moeilijk om me voor te stellen hoe jij je moet voelen, dus sorry als je hier niks aan hebt. Maar in ieder geval: héél veel succes.
    <3


    It's time to be happy again.

    @Nadineex
    Ja maar weet je dat dit echt heel veel invloed zal hebben op de rest van mijn schooltijd en mijn latere baan. Ik heb één schooljaar de tijd om te beslissen, dan is het over dan moet ik weten wat ik met mijn leven wil doen!

    Jeetje, dat is echt lastig.

    Maar ik ken het, ik ben doodsbang voor foute keuzes.
    En dan vooral als het gaat over mijn toekomst, ik ben bang dat ik me teveel laat beinvloeden door andere.

    Nja, Succes (:


    Everyone you meet is fighting a battle you know nothing about. Be kind