• Franse tankstations zonder benzine

    Het aantal vluchten vanuit Frankrijk wordt drastisch ingeperkt wegens de brandstoftekorten op de vliegvelden. Die tekorten zijn ontstaan door acties bij raffinaderijen en stakingen tegen de pensioenplannen van de regering.

    Meer dan 1500 tankstations zitten zonder benzine. Ook op de luchthavens zijn tekorten. De Franse luchtvaartautoriteit heeft voor morgen vijftig procent van de vluchten vanaf Orly geschrapt en dertig procent van de vluchten van de andere luchthavens.

    Treinverkeer ontregeld

    De vakbonden hebben het personeel van de vliegvelden opgeroepen woensdag te gaan staken en zich dan te verzamelen op de vliegvelden. Op die dag stemt de Franse senaat over het pensioenplan.

    Ook Franse vrachtwagenchauffeurs hebben zich aangesloten bij de protesten tegen verhoging van de pensioenleeftijd door snelwegen te blokkeren. De spoorwegvakbonden voeren vandaag eveneens actie, waardoor het treinverkeer flink ontregeld is.

    Vernielingen

    In verschillende steden werd de ingang van middelbare scholen gebarricadeerd. Scholieren hebben in een voorstad van Parijs vernielingen aangericht. De politie gebruikte traangas om de relschoppers uiteen te drijven.

    Morgen zijn er in heel Frankrijk opnieuw grote demonstraties. Een Franse vakbond heeft het luchthavenpersoneel opgeroepen om woensdag te gaan staken. Dan wordt er over de pensioenplannen gestemd in de senaat.

    Zaterdag is al een grote mars gehouden. Daarbij waren volgens de vakbonden drie miljoen betogers, volgens de overheid 825.000.

    Bron: NOS nieuws


    Echt hè. Als ik iets grote onzin vind, dan is dit het wel. En wij slikken het maar dat de pensioenleeftijd wordt verhoogd naar 67. Hier gaan ze niet de straat op, maken heisa, vernielen de boel - zelfs scholieren! Ze moeten blij zijn, want bij ons is het zoals eerder gezegd verhoogd naar 67.


    "I shut my eyes in order to see.'

    Sid schreef:
    (...)

    Ja, maar als die positief is, wie weet staken ze dan door.


    Ik had op het nieuws gehoord dat die kans niet heel groot is, omdat het volk dan ontmoedigd is omdat zo'n beslissing niet vaak wordt teruggedraaid, maar de kans bestaat natuurlijk wel... Helaas.
    Ik duim voor je dat de uitspraak negatief is en je naar Parijs kan. ^^


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    wel goed voor het milieu


    Don't dream your life, but live your dream!

    Ja dat zag ik op tv :'D Wat een bullshit haha.


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    Seel schreef:
    ik vind het er een beetje over , voor 2 jaar langer te werken , hier moeten we al langer werken hoor ;o en het is niet dat je niet op pensioen MAG he , dan krijg je gewoon wat minder geld ..
    De gemiddelde pensioen leeftijd in belgie ligt niet eens in de 60 maar in de 50.. (brugpensioenen, vervroegd uittreden, etc..) En het schilt heel veel (loon - pensioen)
    Ik begrijp dat ze er tegen zijn, de reactie is overdreven. Maar als je niets anders gewoon bent.. 2 jaar langer werken is op die leeftijd veel..

    [ bericht aangepast op 19 okt 2010 - 21:14 ]


    Get outta my head!

    IK WAS GISTEREN IN PARIJS!!!!
    oke hier komt mijn verhaal:
    kijk we gingen naar Louvre toen moesten we terug naar ons hotel
    want daar zat onze auto en we gingen met onze auto terug naar Nederland
    en ons hotel zat dicht bij het airport we wouden dus de trein nemen naar het airport maar er liepen mensen van de stakingen over het spoor! dus een grote chaos! dus we wouden met de bus was de bus vol! wachten we op de volgende bus maar dat duurde SUPER lang! en er stond dat het 4 keer per uur kwam... toen hij uiteindelijk kwam was hij al best vol en er stonden kei veel mensen bij de bushalte die naar het airport wouden dus was de bus vol en konden we niet instappen dus we gingen met een paar andere engelsen mee naar het treinstation om te kijken of de trein nu reed gelukkig reed hij en we stapten in de trein was al gauw vol maar het duurde lang voor die vertrok en er stond een man voor de ingang van de trein zodat er geen mensen meer in de trein kwamen want de trein was vol en we vroegen dus in het frans wanneer vertrekken we? en die man zei: weet ik niet is niet mijn baan toen dacht ik echt wtf! en toen vroeg iemand welke kant rijd de trein op? zei die man weer is niet mijn baan wat is dan wel zijn baan?
    uiteindelijk kwam het wel goed...

    maar ik vind dat die fransen over alles staken! wij moeten doorwerken tot onze 65e!


    Sup n_n

    Om even te reageren op wat iemand anders hier zei. Het is al bekend dat de Sarkozy het alsnog gaat verhogen, omdat het zich aan het Europees beleid moet houden. Omdat er al een financiële crisis is, moet het sowieso wel ingevoerd worden. Mede omdat er per land niet boven de drie procent gezeten mag worden. Helaas ben ik even kwijt hoe het heet.


    A decision I will regret, until my dying breath.

    Stripe schreef:
    Om even te reageren op wat iemand anders hier zei. Het is al bekend dat de Sarkozy het alsnog gaat verhogen, omdat het zich aan het Europees beleid moet houden. Omdat er al een financiële crisis is, moet het sowieso wel ingevoerd worden. Mede omdat er per land niet boven de drie procent gezeten mag worden. Helaas ben ik even kwijt hoe het heet.


    Eigenlijk had ik niet anders verwacht...


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    Warfarer schreef:
    (...)

    Ik had op het nieuws gehoord dat die kans niet heel groot is, omdat het volk dan ontmoedigd is omdat zo'n beslissing niet vaak wordt teruggedraaid, maar de kans bestaat natuurlijk wel... Helaas.
    Ik duim voor je dat de uitspraak negatief is en je naar Parijs kan. ^^


    Bedankt (:


    Home is now behind you. The world is ahead!