• Wat is jouw beste wapen tegen pestkoppen?
    Negeren als optie kennen we allemaal wel, dus kom a.u.b. met iets originelers.


    Een heel lief vriendinnetje van mij wordt namelijk gepest omdat ze durft te zijn wie ze werkelijk is en dat pik ik natuurlijk niet. Dus tot ik zelf de mogelijkheid heb om daarheen af te reizen dacht ik dat wij als de Q-unit haar van tenen tot kruin moeten/mogen wapenen met tips waar ze iets mee kan.


    Als het echt zoveel 'one-love' hier is zoals we het meestal voor doen komen vind ik dat we elkaar ook in zulke situaties moeten helpen! :Y)


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Ik stap er altijd mee naar een persoon die diegene op zijn of haar vingers kan tikken, en desnoods om diegene echt te straffen. Ik doe dat altijd heel geniepig, en ik let erop waar die pesters mee zouden kunnen dreigen.
    Ik weet niet waar ze wordt gepest, maar misschien is dat een idee?


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    Ik stap er altijd mee naar een persoon die diegene op zijn of haar vingers kan tikken, en desnoods om diegene echt te straffen. Ik doe dat altijd heel geniepig, en ik let erop waar die pesters mee zouden kunnen dreigen.
    Ik weet niet waar ze wordt gepest, maar misschien is dat een idee?


    Laten we zeggen, ze is al geslagen en met de dood bedreigd en wordt continue zwartgemaakt en door de modder gesleurd. Het gaat daarbij ook om een redelijk grote groep, waar zij in de steek gelaten is en het dus alleen moet opboksen tegen zoveel mensen.
    Ik probeer haar wel zoveel mogelijk van zich af te laten bijten of erom lachen terwijl we dingen verzinnen, maar ze kan dus niet heel erg veel doen voor zichzelf, tenzij ze in één keer in goed groot gezelschap een grote bek opzet of de grootste stoker op d'r muil slaat. :/
    En omdat ik op speciaal onderwijs heb gezeten in ons fijne harde Rotterdam zijn mijn technieken ook nogal ... grover dan gemiddeld. Vandaar dat ik ook jullie hulp inroep voor tips. :')

    [ bericht aangepast op 18 okt 2010 - 12:37 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Pinup schreef:
    (...)

    Laten we zeggen, ze is al geslagen en met de dood bedreigd en wordt continue zwartgemaakt en door de modder gesleurd. Het gaat daarbij ook om een redelijk grote groep, waar zij in de steek gelaten is en het dus alleen moet opboksen tegen zoveel mensen.
    Ik probeer haar wel zoveel mogelijk van zich af te laten bijten of erom lachen terwijl we dingen verzinnen, maar ze kan dus niet heel erg veel doen voor zichzelf, tenzij ze in één keer in goed groot gezelschap een grote bek opzet of de grootste stoker op d'r muil slaat. :/
    Daarop kan ik helaas maar een ding zeggen: politie. Ik zie geen andere mogelijkheid om dit gedrag verder tegen te gaan...


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Daarop kan ik helaas maar een ding zeggen: politie. Ik zie geen andere mogelijkheid om dit gedrag verder tegen te gaan...


    Ik weet niet of ze dat durft. Eerlijk gezegd zou zelfs ik gaan twijfelen, omdat de politie bij enkel dreigen nog niet veel doet en bij minderjarigen sowieso al niet. Dan kan ze waarschijnlijk zelfs op meer klappen rekenen, en het is een groep van iets van 15 mensen. :/

    Blegh, dit doet me allemaal terugdenken aan m'n eigen schooltijd waar ik gepest werd, ik maak me echt ziedend hier omdat ik me heel goed kan inleven in hoe ze zich moet voelen. ><

    [ bericht aangepast op 18 okt 2010 - 12:40 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Pinup schreef:
    (...)

    Ik weet niet of ze dat durft. Eerlijk gezegd zou zelfs ik gaan twijfelen, omdat de politie bij enkel dreigen nog niet veel doet en bij minderjarigen sowieso al niet. Dan kan ze waarschijnlijk zelfs op meer klappen rekenen, en het is een groep van iets van 15 mensen. :/

    Blegh, dit doet me allemaal terugdenken aan m'n eigen schooltijd waar ik gepest werd, ik maak me echt ziedend hier omdat ik me heel goed kan inleven in hoe ze zich moet voelen. ><
    Je zei toch dat ze in de modder wordt gesleurd? Dat is dus een vorm van mishandeling aka die mensen zitten aan haar terwijl ze dat niet wilt. In dat geval is er zeker sprake van een ernstige overtreding. Die doodsbedreigingen zijn dan een mooie toevoeging.
    Naar de politie gaan moet je trouwens ook niet zomaar doen. Je moet zoveel mogelijk bewijs inzamelen en getuiges. Ook met een volwassene binnenstappen kan helpen, want dan wordt de zaak al sneller serieus genomen.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Je zei toch dat ze in de modder wordt gesleurd? Dat is dus een vorm van mishandeling aka die mensen zitten aan haar terwijl ze dat niet wilt. In dat geval is er zeker sprake van een ernstige overtreding. Die doodsbedreigingen zijn dan een mooie toevoeging.
    Naar de politie gaan moet je trouwens ook niet zomaar doen. Je moet zoveel mogelijk bewijs inzamelen en getuiges. Ook met een volwassene binnenstappen kan helpen, want dan wordt de zaak al sneller serieus genomen.


    Dat modder was figuurlijk gesproken, maar ze is wel echt geslagen. En ik vermoed dat er ook wel meer gebeurd dat ze niet echt wilt vertellen.
    Maar oké, in dat geval ga ik haar proberen te overtuigen in ieder geval aangifte te doen ... Wat voor soort bewijs moet ze hebben? Getuigen zouden moeilijker worden omdat het om een school gaat, waar iedereen meestal doet alsof zijn neus bloed in zulke situaties.

    Wat kan de politie doen voor haar dan? Want uit eigen ervaring, de enige twee keer dat ik erheen ben gegaan hebben ze voor mij niet veel kunnen doen.
    Anders zit ik er toch sterk aan te denken om zelf gezellig met wat vrienden langs te gaan.-.-


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Pinup schreef:
    (...)

    Dat modder was figuurlijk gesproken, maar ze is wel echt geslagen. En ik vermoed dat er ook wel meer gebeurd dat ze niet echt wilt vertellen.
    Maar oké, in dat geval ga ik haar proberen te overtuigen in ieder geval aangifte te doen ... Wat voor soort bewijs moet ze hebben? Getuigen zouden moeilijker worden omdat het om een school gaat, waar iedereen meestal doet alsof zijn neus bloed in zulke situaties.

    Wat kan de politie doen voor haar dan? Want uit eigen ervaring, de enige twee keer dat ik erheen ben gegaan hebben ze voor mij niet veel kunnen doen.
    Anders zit ik er toch sterk aan te denken om zelf gezellig met wat vrienden langs te gaan.-.-
    Bewijs op gebied van filmpjes, littekens, wonden. Wat je ook kunt gaan doen is de ouders van de desbetreffende personen ermee confronteren, dat werkt, als de ouders niet al te raar zijn, ook wel goed. En naja, als je dan toch met dat groepje gaat, probeer dan niet te gaan vechten mmkay XD?


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Bewijs op gebied van filmpjes, littekens, wonden. Wat je ook kunt gaan doen is de ouders van de desbetreffende personen ermee confronteren, dat werkt, als de ouders niet al te raar zijn, ook wel goed. En naja, als je dan toch met dat groepje gaat, probeer dan niet te gaan vechten mmkay XD?


    Nee, ik ben zelf 19, dus als ik dan ga knokken met een paar teringlijertjes van een jaar of 15 zit ik meteen goed. :') [300 euro voor geweldpleging + het komt op je strafblad en ... geen idee wat het is voor het verstoren van de openbare orde.]
    Maar ik kan iemand heel goed klein krijgen met woorden, tot op het depressieve toe als het moet. ^^

    En ik denk dat die ouders misschien een betere eerste stap is. Alleen hoe overtuig je iemand in zo'n situatie om er met ouders over te praten en dan ook nog eens die met anderen te laten praten? Ik weet dat ik in die situaties altijd zoiets had van 'fuck it, ze doen toch niks.' of 'Ja, en dan nog meer klappen kunnen vangen?' of dingen in die aard.
    Zulke situaties liggen echt gevoelig ...

    [ bericht aangepast op 18 okt 2010 - 12:55 ]


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Pinup schreef:
    (...)

    Nee, ik ben zelf 19, dus als ik dan ga knokken met een paar teringlijertjes van een jaar of 15 zit ik meteen goed. :') [300 euro voor geweldpleging + het komt op je strafblad en ... geen idee wat het is voor het verstoren van de openbare orde.]
    Maar ik kan iemand heel goed klein krijgen met woorden, tot op het depressieve toe als het moet. ^^

    En ik denk dat die ouders misschien een betere eerste stap is. Alleen hoe overtuig je iemand in zo'n situatie om er met ouders over te praten en dan ook nog eens die met anderen te laten praten? Ik weet dat ik in die situaties altijd zoiets had van 'fuck it, ze doen toch niks.' of 'Ja, en dan nog meer klappen kunnen vangen?' of dingen in die aard.
    Zulke situaties liggen echt gevoelig ...
    Over het algemeen is de reactie van ouders heel erg mooi. Normale ouders raken diep geschokt, zijn totaal verbijsterd & daarop volgt meestal een zeer harde straf (waarvan huisarrest alleen al een hele goeie is, of dat die persoon niet meer mag omgaan met die andere vrienden). Als je zelf nou haar eigen ouders meeneemt, zullen die ouders nog erger schrikken, en op zo een moment voelt zij zich ook wat veiliger.
    Confrontatie, dat is meestal stap 1.


    Life is hard and then we die

    PUKKELxDING schreef:
    (...)Over het algemeen is de reactie van ouders heel erg mooi. Normale ouders raken diep geschokt, zijn totaal verbijsterd & daarop volgt meestal een zeer harde straf (waarvan huisarrest alleen al een hele goeie is, of dat die persoon niet meer mag omgaan met die andere vrienden). Als je zelf nou haar eigen ouders meeneemt, zullen die ouders nog erger schrikken, en op zo een moment voelt zij zich ook wat veiliger.
    Confrontatie, dat is meestal stap 1.


    Dat is theoretisch altijd heel erg mooi besproken, maar zulke dingen helpen nooit lang. Die kinderen houden even op en gaan dan vervolgens op school weer mooi verder, meestal nog sneakier dan voorheen.
    Ik heb er sterk mijn twijfels bij dat het alleen volgens de 'regeltjes' spelen lang niet genoeg gaat zijn, omdat mensen (en vooral jongeren op die leeftijd) daar toch altijd wel omheen spelen om te doen wat ze willen. :/


    The two best teachers are love and pain. - Andrea Haskell

    Meestal iets gevats terug zeggen, dat deed ik geregeld.

    Maar jouw verhaal is een stuk ernstiger. Ik zou er politie bijhalen. En als ze er niets op uit deden (dat is in Rotterdam een keer gebeurd toen een meisje in elkaar werd geslagen door een stel Antilliaanse wijven) schrijf een brief naar de burgemeester! Dat had echt geholpen.


    No growth of the heart is ever a waste

    De ander onder de tafel praten. :Y)


    *insert philosophical cringe expression here*

    Naar een andere school gaan?
    Klinkt misschien laf maar zo is ze er hopelijk wel vanaf.
    Bij zulke mensen wil je niet eens op school zitten.


    How, never mind. Hier is het ernstig. Maar ouders lijkt me persoonlijk niet zo'n goed idee want ik denk niet dat het groepje van 15 mensen zich iets gaat aantrekken van hun ouders. Ze gaan gewoon stiekem door.

    [ bericht aangepast op 18 okt 2010 - 18:29 ]


    We're hiding behind skin that's too tough

    je wilt antwoorden maar elke heeft wel een reden. Dus jah weetje dan word het moeilijk.
    De politie is een goede vorm of gewoon verrot slaan ik heb ook op speciaal onderwijs gezeten. maar nee daar komt het niet door dat ik ''agressief'' daar door zou zijn. maarjash ik ben agressief zelf.

    Of op zelfverdeding gaan.


    Some angels have no wings.