• Aangezien iedereen hier een problemen topic heeft die lang is, kan ik natuurlijk niet achterlopen. Ik heb namelijk ook een probleem.

    In het begin van het schooljaar, werd er afgeroepen wie bij wie in de klas zat. Ik kende ongeveer zo niemand en we gingen onze nieuwe klas binnen. We mochten gaan zitten waar we wouden en er kwam een meisje naast mij zitten. Ze (ik noem haar vanaf nu Y) stelde zich meteen heel spontaan voor en ik was helemaal blij dat ik al iemand gevonden had om het hele schooljaar mee op te trekken. Ik maak namelijk niet zo snel vrienden.
    Toen ik thuis kwam, vertelde ik mijn mama meteen over mijn nieuwe 'vriendin'. Haar eerste reactie was meteen 'Oh nee!'. Mijn mama kent haar een beetje en moet niets van haar hebben.
    Ik had me daar niets van aangetrokken. Ik had een vriendin, dus het kon niet meer kapot.

    Nu, een anderhalve maand verder, hangt ze echt mijn voeten uit. De tweede Donderdag van September hadden we LO en Y wou totaal niet meedoen en sloeg expres op haar voet. Ze sloeg hem expres om en deed er alles aan om niet mee te moeten turnen. Dit is haar twee weken gelukt. Ze had een botsplinter gekregen door dat.
    Toen moest ze een les meedoen en nu vandaag, kwam ze er plots mee af dat ze weer niet mocht mee turnen. Deze keer waren haar gewrichtsbanden gescheurd en mag ze niet meedoen tot eind november!

    Ik ben er gewoon zeker van dat ze het expres deed. Ga haar niet verdedigen, ze is gewoon zo'n persoon die graag in de aandacht staat en ze is ontzettend blij nu ze honderd keer naar het secretariaat mag huppelen en zeggen dat haar voet verschrikkelijk zeer doet. Een kennis werkt op datzelfde secretariaat en vertelde ons dat ze echt tien keer op een middag daar binnen komt.

    Na elke les gaat ze met de leerkracht praten, verteld onnuttige dingen tegen iedereen en laat ons vriendengroepje soms gewoon ontzettend hard stikken.

    Ook drie weken geleden kwam ze in contact met een jongen. Ze was echt helemaal in de wolken en zei dat ze 'verliefd' was na een kwartier met hem gepraat te hebben. Ze vertelde het echt tegen iedereen van onze klas en tijdens godsdienst moesten we een gedichtje en motivatie maken. Ik koos het gedichtje en zij de motivatie, maar die motivatie trok gewoon op niks. Hij was veel te kort, kwam ze met het excuus dat haar printer de rest niet meer wou afdrukken. Wij dus dat alles voorlezen, verteld zij bij de motivatie dat 'iedereen zijn/haar ware liefde kan vinden, zoals ik net deed' op zo'n heeeeeeeel dramatische, overdreven manier.

    Ik weet het niet, ik erger me dood aan haar. Ik ben niet de enige. Ons hele vriendengroepje vind haar een aansteller.

    Waar ik nu echt het ergste mee zit is dat ze mij haar BFF noemt, maar dat is zij voor mij totaal niet! Echt niet!
    Ik zie haar nog niet eens als een echte vriendin... :l

    Ik probeer afstandelijk te doen, maar ze blijft aan mij hangen.

    En ook bijvoorbeeld testraks bij LO in de kleedkamer zei iemand. "Hé, die Y is echt een hoer!" en iedereen keek meteen naar mij om mijn reactie af te wachten.
    Ze associeren mij dus met haar en dat wil ik niet. Ik wil haar houden voor groepswerken zodat ik niets alleen moet doen en als iemand waarmee ik op school plezier kan maken, maar ik wil dan ook weer niet dat ze mij haar BFF noemt...

    Help?

    Chapeau als je dit gelezen hebt...


    Let the Night embrace you

    Ik weet dat het moeilijk is, maar echt, negeren.
    Negeren negeren negeren.


    I hope heaven needs you more than I do now.

    moeilijk.
    Negeer haar.


    Food.

    Oke.

    Ik heb ook zo'n vriendin gehad, maar dan een andere variant. Ze was een autistisch kind dat altijd negatieve aandacht naar zich toe trok (door haar boeken te vergeten, te hard te lachen midden in de klas, altijd op de computer te zitten op school, midden in de klas keihard te gaan zitten janken enz enz). Mijn beste vriendin en ik werden ook met haar geassocieert omdat ze vriendloos is en iedere keer maar aan ons bleef hangen omdat wij vanaf het begin (net zoals jij) te aardig waren.

    Je moet in dat soort situaties gewoon keihard zijn. Niet meer op haar wachten na de les, een keer een kutopmerking maken waar iedereen bij is en waar ze niet van terug heeft, gewoon een beetje een bitch zijn.

    Klinkt echt heel hard, maar dat is nou eenmaal de mentaliteit. Het is JOU leven. JIJ bepaald met wie je geassocieert wil worden en met wie niet.

    Echt, vertrouw me hier maar op. Ik heb het een lange tijd heel moeilijk gevonden, maar heb uiteindelijk gedaan zoals ik eerder heb beschreven, en ik ben nu van haar af. En ik ga met meer plezier naar school dan ooit.

    Ik hoop dat je er iets aan hebt. (flower)


    ars moriendi

    Vertel het aan haar? Misschien doet ze het wel onbewust of zo en dringt het tot haar door als je het er met haar over hebt? Als dat niet werkt, werkt het misschien wel om haar te negeren. Misschien dringt het dan wel tot haar door. (:

    negeren is denk ik het beste en anders moet je het gewoon zeggen, mischien is het hard, maar anders kom je er nooit vanaf, ja ik weet het wat ik nu zeg ik makkelijker gezegd dan gedaan, gewoon je best doen. (:


    Life is a beautiful struggle

    @Kuyt, daar heb ik wel wat aan ja. Ik probeer al een beetje afstandelijker te doen door idd niet meer te wachten op haar na de les... dankje.


    Let the Night embrace you

    Carcass schreef:
    Ik weet dat het moeilijk is, maar echt, negeren.
    Negeren negeren negeren.


    None but ourselves can free our minds.

    hahah, zeg zo 'Hé, je wilt toch geen kilo's bijkomen.. Ik bedoel als je niet mee wilt doen met L.O. achja je moet het zelf weten.' en ga dan weg, je moet dat spelletje juist spelen


    No regrets, just love

    ezuhm. Ik zou niet in je hoofd houden dat je haar voor groepswerken wilt houden.
    Dan eet je van twee walletje en misbruik je haar wel een beetje. Als ze als enige overblijft kan je daar natuurlijk niets aan doen.
    En weet je,,voor situaties als in de kleedkamer mag je ook gewoon zeggen dat je haar niet mag :Y)
    en,,dat kind gewoon negeren(duivel)


    I know there's a way so I promise: 'I'm gonna clean up the mess I made'

    Solita schreef:
    @Kuyt, daar heb ik wel wat aan ja. Ik probeer al een beetje afstandelijker te doen door idd niet meer te wachten op haar na de les... dankje.

    Graag gedaan. Ik vond dat ik uitgebreid moest reageren op dit topic, omdat ik zeker weet dat niemand dit probleem zo goed kent als ik.


    ars moriendi

    Volgens mij is zij een automutilant. O.O


    You are the poetry Shakespeare was missing.