• Ja, ik heb een eetprobleem.. Namenlijk een eetstoornis.
    & Ik vond dat het tijd werd om mijn hart even te luchten op Q, want wat ik hier ook zet, er zijn altijd wel mensjes die me begrijpen.

    Mijn verhaal..
    Vroeger (ik zal maar zeggen, toen ik op het 5de leerjaar zat), was ik mollig. Serieus, ik was best dik. Ik ben van gestalte al altijd erg klein geweest. Ik zat altijd te eten. & er was éen jongen, éen jongen die me mooi vond zoals ik was.. Mijn vriendje (ondertussen al mijn ex.). Ik heb ontzettend lang met hem gehad. Ik werd die tijd gepest, ze zeiden bot & grof tegen me, op de droogste manier ever 'Jij bent dik'. Alsof ze niets anders tegen me konden zeggen. Op het begin dacht ik in mezelf, ^neen joh, ik ben normaal.^ Maar het werd steeds vakaer gezegd, en ik begon erover na te denken. Tijdens zwemmen vergeleek ik me met alle kinderen van mijn klas. Ik begon toen te beseffen dat de pestkoppen gelijk hadden. Als ik mijn t-shirt optrok voor de spiegel, ging ik vaak wenen.. Omdat ik die dikkebuik zag. & Mijn wangen, ze hadden werkelijk babyvet, vind ik nu. Ik wou er echt iets aan gaan doen. Altijd al was ik iemand die mijn zin kreeg. Ik zou gaan afvallen, en dat is me gelukt. Ik at op het laatste bijna niets meer.. Niets. Elke avond in mijn bed setups doen. Eerst viel ik niet veel af, en merkte ik dat het niet lukte. Maar na een maandje, kreeg ik een beloning. Ik stond op de weegschaal, en verschrok me van mijn lage gewicht. '29,6 kg'. Ik was toen een meter 40 ofzo. Mijn ouders begonnen zich zorgen te maken. & Op het CLB hebben ze me erover aangesproken.
    Ik ging het 'oplossen'. Ik werd down, misschien was dat het meest depressieve punt in mijn leven. Ik had gevochten, en eindelijk mijn doel bereikt, & niemand, echt niemand vond het goed. Ik stond alleen voor de wereld, en eten werd heeel erg belangrijk onder mijn ogen. Nu is alles een beetje verwerkt. Mijn ouders vinden dat ik me elke zondag moet wegen. Dan schrijven ze alles op. Als ik afval, zijn ze telkens boos. Ze hebben geweend om me, waar ik bij zat. Het meeste dat ik heb gewogen was 31,8. Toen ben ik weer afgevallen enzo.. Ik ben deze vakantie op kamp geweest naar zweden. We hebben er 60km gefiets aan een stuk, 15 km gewandelt. Elke avond een avondspel.. Natuurlijk, iedereen verwachtte al dat ik ging afvallen. Toen ik terug kwam woog ik 30,1. En stond ik dus weer beneden aan mijn lijstje. Nu.. Ik heb me nét gewogen, en er stond 29,8. Ik ben echt bang, zo erg, dat als ik me morgen moet wegen, mijn ouders woedend gaan zijn.
    Waarom ik niet eet? Ik ben er vies van geworden, van het vet.

    Ik hoop dat jullie de text hebben gelezen, en het niet al te saai vonden. Sorry voor het gezeik.
    Ik zal maar afronden dus.
    Xx


    I'm a hero, and I'm super. I guess I'm a SUPERHERO

    Tja. En als je een beetje op je eetpatroon let? Bijvoorbeeld veel fruit eten?


    “She was another broken doll dreaming of a boy with glue.” - Atticus

    Kijk ik ben ook dik.
    Maar ik eet amper.
    en als ik iets eet dan word ik echt gewoon veel dikker.
    Ik eet amper maar toch kom ik bij.
    Ik snap het dus echt niet.
    Maarja ik trek me niks van aan wat andere ofzo zeggen.


    It's not because I smile, my life is perfect. It's because I appreciate what life gives to me, and what God has blesse

    Je moet ontspannender slapen, eet met je neus toe en je ogen dicht zodat je niet weet dat je vet eet. Ga door met je leven. Ga je lekker verwennen. Denk niet meer aan het afvallen.. Jij gaat het echt doorstaan.


    Whosoever chooses to follow guidance, follows it for his own good; whosoever goes astray, goes astray to his own loss.

    Hoe groot ben je nu? Trek er 3 af, zoveel hoor je te wegen. (1m60 = 57 kilo. Zo dus he) En je moet proberen om op te bouwen. Laat je vooral niet pushen, dat helpt niks en onder druk eten, lukt ook niet. Probeer gewoon beetje bij beetje iets te eten. En zet die gedachte van 'Dat is vet.' weg. ^^ ga vooral niet te snel en wees niet bang dat je ouders kwaad zullen zijn. Je probeert tenminste en dat is al een grote stap
    succes(flower)


    Don't be a drag, just be a queen.

    Wauw.. Ten eerste applaus dat je zo je verhaal durft te vertellen!
    Daarnaast.. Ik snap je angst, ik snap nog meer dat je niet wilt eten.
    We willen het niet toegeven maar wat mensen tegen ons zeggen trekken we ons aan, vooral als het dan vaker wordt gezegd. De truc is om je daarover heen te zetten, hoe moeilijk dat ook is. En ik weet dat wanneer je dit leest je denkt: makkelijk gezegd. Maar ik weet wat je doormaakt, ik weet het echt. Maar zodra je je erover heen zet, zal alles makkelijker worden. Jij zult je veel beter voelen en je minder zorgen maken.

    Daarnaast over het eten. Ik snap dat je geen vet wilt eten, dat wil niemand in zo'n situatie. Zorg dan wel dat je alles binnenkrijgt, of op een andere manier. Als je geen vet wilt eten als in vlees, eet dan meer vis of meer groenten of meer fruit. In ieder geval iets om het te compenseren. En voor je ouders: het is na een periode van zoveel afvallen heel moeilijk om weer aan te komen, dat gaat niet zomaar, dat duurt even! Daar moeten ze begrip voor hebben, want zodra ze jou (zoals ze nu doen) onder druk zetten, gaat het mis. En snel.

    Ik hoop dat je wat aan mijn gezeur hebt..


    The perks of not having a social life starring me and tumblr.

    oké ik heb een keer honderd kilo gewogen, en ik ben één meter zesenzestig. eet ofzo xd
    nee grapje 8D
    maar serieus.
    Je hoeft niet vet te eten om aan te komen / op gezond gewicht te zijn. Het enige wat je moet doen, is op een normaal eetpatroon gaan eten. 's Ochtends ontbijt, 's middags lunch, misschien een tussendoortje, en 's avonds avondeten.
    Tel calorieën als je dat fijn vindt, eet alleen maar groente, maar in jouw geval zal sowieso al eten wel goed zijn geloof ik.


    all I want for christmas is a girlfriend

    gewoon normaal eten. en van te veel fruit kun je ook dik worden. want dan krijg je ook veel suiker binnen. dus gewoon normaal eten. als je er normaal uit ziet dan telt het gewicht nie het is maar een getal


    “You want weapons? We’re in a library! Books! The best weapons in the world!” ~The Doctor

    gewoon normaal eten, je niks aantrekken van anderen. ik weet dat het moeilijk is maar je bent goed zoals je bent!


    "The farther backward you can look, the farther forward you will see."

    Lieverd, ik ben blij dat het niet zo ver als Boulimia is gegaan ofzo.
    Gelukkig hebt ik goeie tips voor je!

    Eet regelmatig. 's morgens een stevig ontbijt met wat muesli en vruchtensap, als je dat niet hebt dan een bruin boterhammetje met jonge kaas en boter. Niet te veel! anders word je weer dik.
    's middags het leifste fruit. Als je geen zin hebt in 1 stuk, maak dan een fruitsalade! zelf gemaakt is altijd het lekkerst. Het duurt wel even, maar het is behoorlijk lekker!

    'S avonds alleen groente en water, ook niet te veel, maar als je echt honger hebt, neem dan nog wat groente en een beetje aardappels. Daar zitten stoffen in dat goed is voor je groei en energie.

    Neem geen tussendoortjes! tussendoortjes zijn heel slecht voor je, tenzij je fruit gebruikt. Neem een banaan of een appel mee naar school.

    Drink vooral veel water en vruchtensap! heel goed voor je. Mineralen zijn ook heel goed voor je weerstand, helemaal voor je blaas.

    Hopelijk kan je hier even mee op weg ^^
    Ik hoop echt dat het weer goed met je komt!
    Zeg trouwens tegen je ouders dat ze best overstuur mogen zijn, maar dat ze je moeten steunen, niet alleen helpen om aan te komen.

    Ik heb ook nog 1 ding voor je.
    namelijk een heel handig sommetje waarmee je kan berekenen wat je ideale gewicht is.
    Je neemt je lengte en daar haal je 150 van af (bijvoorbeeld: 1.40 - 150 is -10) dat doe je x0.6 en dan doe je er weer 50 plus, dan heb je je ideale gewicht!

    Bijvoorbeeld:
    1.40 - 150 = -10 x 0.6 = -6 + 50 = 44 kilo!

    veel geluk!
    Je kan altijd bij mij terecht lieverd ^^

    x. Joy

    Ps: laat je niet verleiden!
    Anders is alles voor niks geweest.


    Joy is not in Things, it is in us.

    PPs: bij dat sommentje, als je het bij jongens gebruikt moet het 0,7 en bij meisjes gewoon 0,6


    Joy is not in Things, it is in us.

    Hmmm..
    Ik ben 'normaal'.
    Maar telkens als mijn beugel hard wordt aangespannen, val ik af. Ik zal nooit dik zijn, ik heb het lijf van mijn moeder.
    Voor de vakantie heb ik pompjes gekregen, waardoor ik echt niet meer kon eten. Ik ben op drie dagen tijd 3 kilo afgevallen, wat uiteindelijk 4.5 kilo werd. Ik probeer al heel de vakantie bij te komen, maar het lukt me niet. Mijn maag is enorm verkleind. Ik probeer meer te eten, maar als je vol zit, zit je vol. Ik weeg me telkens ik er aan denk, 's avonds. Ondertussen weeg ik 1.5 kilo meer, nog 3 te gaan. Al moet ik zeggen dat als ik niet veel heb gegeten [geen lekker eten ofzo], mijn gewicht terug 1.5kilo minder is. Ik doe écht mijn best om meer te eten, maar mijn gewicht komt er niet bij. Ik heb een tijd geleden mijn BMI berekend, enkele tienden minder en ik had te weinig. Het is enorm moeilijk voor mij om bij te komen, ik eet eventjes wat minder en ik ben al afgevallen. Mensen denken dat dat leuk is, maar dat is het niet. Ik ben 1m62 en weeg echt véél te weinig naar mijn zin.
    Het is eigenlijk niet hetzelfde als jou, ik heb geen eetprobleem ofzo want ik wíl bijkomen, maar ach, ik wou het ook even kwijt C=

    Edit: @ die som voor je ideale gewicht. Ofwel zit ik goed fout, ofwel klopt het niet. Volgens dat zou ik 57.2 moeten wegen. In dat geval weeg ik 14 kilo te weinig. Zeker dat het klopt?

    [ bericht aangepast op 5 sep 2010 - 16:58 ]


    Has no one told you she's not breathing?

    PurpleLips schreef:
    Lieverd, ik ben blij dat het niet zo ver als Boulimia is gegaan ofzo.
    Gelukkig hebt ik goeie tips voor je!

    Eet regelmatig. 's morgens een stevig ontbijt met wat muesli en vruchtensap, als je dat niet hebt dan een bruin boterhammetje met jonge kaas en boter. Niet te veel! anders word je weer dik.
    's middags het leifste fruit. Als je geen zin hebt in 1 stuk, maak dan een fruitsalade! zelf gemaakt is altijd het lekkerst. Het duurt wel even, maar het is behoorlijk lekker!

    'S avonds alleen groente en water, ook niet te veel, maar als je echt honger hebt, neem dan nog wat groente en een beetje aardappels. Daar zitten stoffen in dat goed is voor je groei en energie.

    Neem geen tussendoortjes! tussendoortjes zijn heel slecht voor je, tenzij je fruit gebruikt. Neem een banaan of een appel mee naar school.

    Drink vooral veel water en vruchtensap! heel goed voor je. Mineralen zijn ook heel goed voor je weerstand, helemaal voor je blaas.

    Hopelijk kan je hier even mee op weg ^^
    Ik hoop echt dat het weer goed met je komt!
    Zeg trouwens tegen je ouders dat ze best overstuur mogen zijn, maar dat ze je moeten steunen, niet alleen helpen om aan te komen.

    Ik heb ook nog 1 ding voor je.
    namelijk een heel handig sommetje waarmee je kan berekenen wat je ideale gewicht is.
    Je neemt je lengte en daar haal je 150 van af (bijvoorbeeld: 1.40 - 150 is -10) dat doe je x0.6 en dan doe je er weer 50 plus, dan heb je je ideale gewicht!

    Bijvoorbeeld:
    1.40 - 150 = -10 x 0.6 = -6 + 50 = 44 kilo!

    veel geluk!
    Je kan altijd bij mij terecht lieverd ^^

    x. Joy

    Ps: laat je niet verleiden!
    Anders is alles voor niks geweest.


    o dankjewel, dat betekent dat ik een ideaal gewicht heb en ik denken dat ik te dik was..


    Interdum lacrimae pondera vocis habent

    Die som werkt wel.
    Ik weeg 2 kilo meer dan de som.
    En alsjeblieft, eet iets meer.
    Niet te veel, maar in ieder geval gezond.


    Food.

    Heeey (:
    Ik had een tijdje ook samen met nog een vriendin hetzelfde. Maar minder extreem. We zaten bijden in het 6eleerjaar en toen begonnen we allebei aan elkaar te zeggen dat we dik waren. Dus hadden we een plan. We gingen een wedstrijd doen afvallen. Het lukte me nooit om af te vallen. Bij haar ging het vlotjes. Maar meer zeiden we er niet over. In het 1e middelbaar(vorig jaar.) Tijdens de vakantie. Luste ik niets meer. Alleen maar yoghurt, chips enzo. En ik zag dat ik begon af te vallen. Langzaam aan at ik niks meer. Behalve op school. dan merkten m'n vriendinnen het niet. Thuis was het ietsje moeilijk m'n moeder wilde mezelfs naar de dokter stuuren. Ik woog vorig jaar dus 38 kg. Van al dat vermageren. Ik was blij en begon terug normaal te eten. En nu nu weeg 47kg. Zit nu in het 2ejaar. Dus het helpt gewoon niet. Dit is ook gebeurd met m'n vriendin. Ze was echt nog minder dan mij maar ze wilde nooit het precieze gewicht zeggen. en dit jaar zei ze. Fluisterend 'weetje ik ben heel veel bij gekomen. Ik weeg nu 49kg.' En hiermee heb ik geleerd dat je niet kan afvallen door niet te eten. Je moet gezond eten en sporten. & Mijn tip voor jou is. Doe rustig aan. Eet gezond en sport dan kom je niet meer bij. als je dat wilt (:

    Veel succes xx


    I didn't hit you, I just high-fived your face. (':

    Mijn oom moest ooit eens massaal afvallen, hij heeft me ooit eens verteld hoe zijn eetcoach hem heeft voorgelicht.

    Er bestaat namelijk ook nog iets als gezond afvallen. Afvallen gaat namelijk om je eetgewoonte. Met sporten bereik je niet veel. Als eerste moet je op een normaal gewicht komen, je bent ?13?, staat op je profiel in ieder geval. Mensen van 13 hebben normaal gezien een gewicht tussen de 40 en 45 kilo. Je kan het beste gewoon normaal eten, bruin brood met licht beleg erop in de ochtend, daarna een glas sinaasappelsap, zodat het allemaal beter verteerd en de goede stoffen uit het brood je lichaam ook echt inkomen. 3 maal per dag eten en 2 of 3 lichte tussendoortjes. 1 keer per week patat en 2 stuks fruit per dag. Voldoende drinken. (1 - 1,5 liter per dag) Niet stressen en trots zijn op jezelf.


    *insert philosophical cringe expression here*