• Ik mag binnenkort kiezen of ik Judo of Karate ga doen... Ik heb vroeger een paar gratis lessen Judo gehad en vond het geweldig, ook mijn neef heeft me van alles geleerd op Judo gebied en als we op school met gym Judo gingen doen deed ik altijd mee terwijl ik een stronthekel heb aan gym en normaal altijd smoesjes had (A)

    Nu zijn mijn vragen:
    - Wat is leuker Judo of Karate en wat is nou precies het verschil?
    - Kan je nog met Judo of Karate beginnen als je 18/19 bent?
    - Hebben jullie Judo of Karate gedaan, zo ja kan je er wat over vertellen hoe je het vond etc.?

    En natuurlijk de vraag: Wat zal ik moeten kiezen, Judo of Karate want ik vind het beiden enorm leuk...

    (:


    dream, dare, fly!

    GTSTCHOCO
    verveel je je of heb je aandacht nodig? dat kan je gewoon vragen hoor lol


    Smiling but close to tears.

    Ik heb zelf een paar jaar op judo gezeten en ik vond het heel leuk! (:
    Het verschil tussen judo en karate is volgens mij dat je bij karate meer in je eentje dingen doet. Zoals verschillende vechthoudingen aannemen enzo. Bij judo 'vecht' je vooral met een ander en leer je ook grondtechnieken - houdgrepen - en hoe je iemand neer kan halen. Het is wel heel goed voor je zelfverdediging (nerd) En als dit niet klopt moet je maar even google-en :'D
    Anders ga je filmpjes kijken op youtube en dan zie je vanzelf wel de verschillen denk ik toch :9~
    Ik heb geen verstand van karate maar het lijkt me wel heel zwaar.. Dus misschien is het leuker om met judo te beginnen en vanuit daar naar karate te gaan? - niet dat het iets met elkaar te maken heeft, maargoed -
    En nu stop ik want volgens mij klopt er niks van (cat)


    Be careful what you wish for, 'cause you just might get it all.

    ik zat op tai-justsu en geloof me alle vechtsporten zijn anders in tai-jutsu zit ook een judo gedeelte omdat het een veelzijdige vechtsport is maar dat is dus zoooo saai.
    dus ik zou karate doen , karate is meer schoppen enzo .


    love is hard to find, easy to lose, difficult to forget

    Judo is een sport dat je elkaar niet opzet elkaar pijn doet.Het heet daarom in het Nederlands ook zachte weg.Karate is meer een vecht sport.
    Ik zit zelf op judo.Dus ik zou zeggen ga op judo.Je kunt ook gewoon op judo als je 17/18 jaar bent of ouder.Ik ken ook gewoon iemand die al ergens in de 30 is en net begonnen is


    "Ignite, my love. Ignite."

    Katniss schreef:
    Ik heb zelf een paar jaar op judo gezeten en ik vond het heel leuk! (:
    Het verschil tussen judo en karate is volgens mij dat je bij karate meer in je eentje dingen doet. Zoals verschillende vechthoudingen aannemen enzo. Bij judo 'vecht' je vooral met een ander en leer je ook grondtechnieken - houdgrepen - en hoe je iemand neer kan halen. Het is wel heel goed voor je zelfverdediging (nerd) En als dit niet klopt moet je maar even google-en :'D
    Anders ga je filmpjes kijken op youtube en dan zie je vanzelf wel de verschillen denk ik toch :9~
    Ik heb geen verstand van karate maar het lijkt me wel heel zwaar.. Dus misschien is het leuker om met judo te beginnen en vanuit daar naar karate te gaan? - niet dat het iets met elkaar te maken heeft, maargoed -
    En nu stop ik want volgens mij klopt er niks van (cat)


    Jah ik heb net een vriendin gesproken die op karate heeft gezeten en die zegt ook dat het heel zwaar is en je heel veel conditietrainingen erbij hebt etc. En judo heb ik zelf vroeger dus ook een paar lessen van gehad en ik vond het geweldig :9~

    Ik denk dat ik dat ga doen wat jij zei, eerst met judo beginnen en misschien daarna ooit naar karate! (:


    dream, dare, fly!