• Vele mensen hebben het probleem dat ze vaak of bijna geen inspiratie hebben voor hun verhalen, terwijl ze wel een kei zijn in het verwoorden van het verhaal.

    Ik heb dat dus precies andersom; ongelooflijk veel inspiratie, die ik gewoon zo snel mogelijk érgens op wil schrijven, maar het dus niet kan verwoorden..

    Ligt dat aan het feit dat ik te weinig boeken lees (wat dus zo is) of ligt het ergens anders aan?

    Want meestal aan het begin van mijn verhalen zijn de zinnen super beschreven, maar naarmate ik verder in het verhaal kom, weet ik me god niet meer hoe ik het gedetailleerd moet beschrijven.. :(

    Heeft iemand hier tips voor? Het zou me onwijs kunnen helpen, aangezien ik nu meer dan 6 verschillende verhalen in m'n hoofd heb, die ik van het begin tot het eind zou kunnen beschrijven.(A)

    [ bericht aangepast op 22 aug 2010 - 21:11 ]


    Hell yeah, joe rox mah sox!

    Schrijf in het kort op hoe het verhaal moet gaan lopen bedenk gebeurtenissen en laat alles een dagje rusten. Lees andere verhalen en kijk de kunst daar een beetje vanaf.


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Ik heb daar ook wel eens problemen mee, inderdaad. Ik heb alleen geen enkel idee hoe ik het moet doen.


    Hope goes lost but never dies.

    Je moet een samenvatting maken van wat er ongeveer in je verhaal gaat gebeuren (later kun je daar nog dingen bij verzinnen). Je moet ook je hoofdpersonage eens goed beschrijven voor jezelf (innerlijk + uiterlijk, speciale zaken, alles rondom hem/haar goed nadenken).

    Ik hoop dat je er wat aan hebt.


    Have you ever had sex with a piece of fruit? Was it a melon? [Nathan Young]

    Blessed schreef:
    Je moet een samenvatting maken van wat er ongeveer in je verhaal gaat gebeuren (later kun je daar nog dingen bij verzinnen). Je moet ook je hoofdpersonage eens goed beschrijven voor jezelf (innerlijk + uiterlijk, speciale zaken, alles rondom hem/haar goed nadenken).

    Ik hoop dat je er wat aan hebt.


    Dat doe ik ook best vaak, vooral een hele samenvatting.(A)
    En wanneer ik een beginstukje heb gemaakt, ga ik ineens naar een compleet andere scène die ik dan probeer te beschrijven. Maar dat lukt dus ook al niet.xD


    Hell yeah, joe rox mah sox!

    Begin gewoon. Dat doe ik altijd.
    Ik schrijf me kapot. en dan delete ik de helft. En dan komt er iets uit.


    "Stay beautiful. Keep it ugly."

    Ik heb helaas geen tips.
    Want eigenlijk heb ik dus hetzelfde probleem(ook met tekenen en muziek)
    Maar je bent iig niet de enige.
    En ik ga dit topic in de gaten houden.


    Blind faith in your leaders, or in anything, will get you killed.

    MetalMania schreef:
    Ik heb helaas geen tips.
    Want eigenlijk heb ik dus hetzelfde probleem(ook met tekenen en muziek)
    Maar je bent iig niet de enige.
    En ik ga dit topic in de gaten houden.

    Ahh, ik wilde bijna denken dat ik de enige was met dit probleem.:P
    Gelukkig heb ik het niet met tekenen en muziek. Maar wat bedoel jij daar dan mee, als ik vragen mag?:$


    Hell yeah, joe rox mah sox!

    Ik had dat probleem ook. Het enige dat ik erop kan zeggen is oefenen, oefenen en nog eens oefenen.
    Mijn verhalen zijn een stuk verbeterd in het 1,5 jaar dat ik nu op Q zit. Dus gewoon blijven proberen. Of herschrijf een verhaal (dat is nogal wat werk maar zeker de moeite waard en het wordt veel gedetaileerder omdat je er zelf al een beter beeld van hebt.)

    ik ga dit topic ook in de gaten houden.


    wees jezelf er zijn al zoveel anderen!!!

    Dat probleem heb ik ook! Vroeger schreef ik een verhaal met een vriendin die heel goed kon schrijven, en de meeste ideeen kwamen van mij, en zij werkte ze dan meestal uit. Maar ik begin tegenwoordig gewoon met typen, dan dwing ik mijzelf daartoe en soms komt er dan iets goed uit. Echt, soms wanneer ik eigelijk helemaal niet van plan was te typen aan een verhaal is het vaker mooier geschreven dan dat ik op voorhand denk van "oke, deze middag ga ik aan mijn verhaal typen"


    Sarah; Boefke is nen heten beer!

    Het is een talent wat mensen bezitten of later krijgen. Ik zelf kan het wel maar daar heb ik aardig aan moeten werken.
    Lees een boek en probeer uit dat boek op te maken hoe ze schrijven. Beschrijf gevoelens en personen ook goed. Dan word het duidelijker

    Ik ga gewoon eerst een onderwerp verzinnen, en dan gaat het schrijven van zelf.
    Ik Delete ook heel vaak weer dingen
    of schrijf gewoon een heel hoofdstuk overnieuw


    Bieberfeverrr <33333!

    NYC schreef:
    Schrijf in het kort op hoe het verhaal moet gaan lopen bedenk gebeurtenissen en laat alles een dagje rusten. Lees andere verhalen en kijk de kunst daar een beetje vanaf.


    Comedy is simply a funny way of being serious.

    Bedankt voor al jullie raad, ik denk dat heel veel mensen hier wat aan hebben, zoals ik!(flower)


    Hell yeah, joe rox mah sox!

    Je moet je meer concentreren op het moment dat je aan het beschrijven bent en minder aan wat er allemaal komen gaat. Het is inderdaad handig om de verhaallijn en het personage voor jezelf kort op te schrijven.
    Ik heb dat probleem soms ook dan weet je precies wat er allemaal gaat gebeuren en daar wil je dan zo snel mogelijk naar toe werken. Maar je moet bij het moment blijven, wat gebeurt er nu. Heb geduld.


    Je moet worden wie je bent.

    schrijf punten op van dit gaat er gebeuren, en schrijf mooie zinnen/stukjes alvast op zodat je ze niet vergeet als je aan ze toebent in het verhaal. ik schrijf zelf altijd mijn aantekeningen op in een schrift en maak er steeds mee van en alles. dat werkt meestal wel.


    I'm not smug, ma'am, it's just the unfortunate shape of my face.