Ik word er echt helemaal zat van. Ik kijk altijd, zo vaak ik kan, SPCA Housten, SPCA Phoenix etc. En elke keer zie je weer verschrikkelijke dingen. In Amerika worden die dingen in ieder geval goed aangepakt. Waarom in Nederland dan niet? Ik hoorde laatst ook weer dat de dierenbescherming 40 honden bij iemand weg had gehaalt. VEERTIG! De eigenaar? O, nee, die heeft geen straf. In Amerika zou je daar een celstraf plus nog eens ± 4000 euro boete. Dat zijn nog een straffen. Dieren en mensen zijn gelijk, toch? Ik vind van wel. Het leeft allebei, waarom zou je daar onderscheid tussen maken? En dan nog iets, waarom zou je een dier mishandelen, zo'n beestje heeft jou nooit wat aangedaan, wat is de reden er dan toe? En dan nog iets, ik wil nu niet discriminerend overkomen, maar ik zie bijna alleen maar negers die worden aangehouden voor dierenmishandeling.
Vandaag zag ik een paard, helemaal uitgemergeld. Je zag zo'n 6cm, van zn ruggenmerg. Zo ondervoed was dat paard. Die is uiteindelijk ook gestorven. Die vrouw, is gelukkig aangehouden, er kwam een rechtzaak, en wat zegt ze: 'dat paard was al heel oud. ze kreeg elke dag te eten'. Bullshit. Ookal is een paard oud, die kan er gewoon normaal uit blijven zien. Zij heeft dan ook celstraf gekregen, met de eerste 3 dagen alleen water en brood. In haar cel moeten foto's van het paard gehangen worden en ze heeft een boete van een paar duizend euro.
Zo zijn er nog veel meer verhalen, die gewoonweg verschrikkelijk zijn. Nog eentje:
Een jongentje (9 jaar) had een kat, eerst achter zijn fiets gebonden met een touw, zo gek als hij is, gaat ie er mee fietsen. Daarna, whoppa, bezine over die kat heen, vuurtje erbij en lekker fikken maar. Ik zweer het je, als ik dat jochie ooit zie, ik maak hem serieus waar af.
En dan zeggen mensen wel dat er nog zo veel mooie dingen in het leven zijn. Ja klopt, geef ik ze helemaal gelijk in. Waarom moeten zoveel mensen het dan verzieken? Ik lig soms serieus 's nachts wel jankend in bed omdat ik me er zo veel mee bezig hou. Het van me afzetten kan ik niet.
Circussen in China dan. Beren moeten touwtje springen. Sorry hoor, maar het zijn VERDOMME BEREN! De klauwen worden van de beren, leeuwen en tijgers afgetrokken. Die nagels he. Tanden worden er uitgetrokken. Die beestjes kunnen helemaal niks meer. Die zijn helemaal in de macht van die Chinezen.
En zo gebeuren er ook vreselijke dingen in Vietnam.
Maar ik weet zeker dat er hier in Nederland en Belgie ook genoeg dierenmishandeling is. Natuurlijk. Overal is dat.
Nu wil ik later wel psychologe worden he, maar de laatste tijd zit ik er veel meer aan te denken om gewoon een soort van eigen 'SPCA' op te richten, hier in Nederland. Er is tot nu toe geen fatsoenlijke dierenhulporganisatie hier. Weetje, ik wil wat bereiken in mn leven. En dat ik later dood kan gaan met de gedachte dat ik iets goeds heb gedaan voor de dieren.
Maarok. Ik moest het even kwijt. Mijn ouders vinden dat ik me er niet zo druk om moet maken, wat ik dus wel degelijk doe. En ja. DONE.
I'd rather go naked than wear fur.