• Om weer naar school te gaan? Ik dus wel. Ik moet nog acht jaar doorleren voor het broep dat ik wil doen, en ik vind acht jaar zo lang. Dan ben ik 22 jaar voor ik eindelijk mag werken, :( Ik heb een hekel aan school. In de brugklas deed ik echt heel erg mijn best. In de tweede klas al wat minder en nu ik naar de derde ga heb ik helemaal geen vertrouwen meer in mezelf. Ik ben bang dat ik het ga verzieken. Maar ik heb ook zo'n hekel aan school. Zeker nu ik naar een nieuwe school moet, omdat ik van Vmbo-Gl naar Vmbo-TL ga en dat is op een andere school. Ik heb er erg geen zin meer in en zou willen dat ik nu al het werk mocht verrichten wat ik wil doen. Ik wil nu al mijn dromen waarmaken zonder tijd te verspillen op school. Je verspilt er een kwart van je leven mee. Zo zonde.

    Zijn er hier nog meer mensen die er ook zo over denken of hebben jullie juist een andere mening. Ja, ik weet het, studie is belangrijk en blablabla, dat weet ik. Maar ik besef dat je je tijd ermee verpilt.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Ik moet zeker nog 4 jaar naar school ;s


    Keep on smiling

    Essence schreef:
    Ik heb er ook totaal geen zin in! Want ik moet naar een nieuwe school met allemaal nieuwe mensen... brrr.


    Ik snap je, dat moet ik nu dus ook.

    En tja, zoals iedereen hier zegt, werken lijkt me toch beter. Als je gaat werken, doe je waarschijnlijk wat je leuk vind, waarvoor we nu aan het leren zijn. En als ik werk, kan ik eindelijk wat betekenen voor deze maatschappij. Ik voel me nu zo nutteloos.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    Als je dit al erg vind, maak je borst dan maar nat. Als je werkt is je leven nog véél zwaarder. Nu kun je je af en toe een dag ziekmelden, heb je veel vakantie, vrienden om je heen, kun je lol maken. Dat is straks een stuk minder.
    Als jij erin gelooft dat je nieuwe school drie keer niks wordt en zo bang bent dat je gaat verzieken, dan gebeurt dat. Je moet in jezelf geloven en er het beste van maken. (:


    Normaal is het gemiddelde van alle afwijkingen

    nerveus schreef:
    (...)

    Ik snap je, dat moet ik nu dus ook.

    En tja, zoals iedereen hier zegt, werken lijkt me toch beter. Als je gaat werken, doe je waarschijnlijk wat je leuk vind, waarvoor we nu aan het leren zijn. En als ik werk, kan ik eindelijk wat betekenen voor deze maatschappij. Ik voel me nu zo nutteloos.

    Je kan niet werken als je niet eens weet WAT je moet doen, en WAT je moet doen, leer je dus in SCHOOL. Zonder school kon je wss amper lezen of schrijven


    None but ourselves can free our minds.

    School is saai, maar het is nou eenmaal nodig voor je toekomst dus daarom probeer ik dit jaar me er echt voor in te zetten. Want anders red ik het misschien wel weer net en ik wil niet weer in die stress zitten (krul)


    -

    het idd wel stom om weer naar school te moeten. Vooral als je naar een anderen school gaat. Ik zou zeggen: "Geniet nu nog even van je vakantie en maak je nog geen zorgen over school, misschien valt het allemaal wel mee en bedenk Havo en Atheneum moeten er nog langer tegenaan!";)


    Happy Birthday my Potter!

    Ik vind school belangrijk en saai. Maar 22 is niet oud, hoor. Ik wil het allerliefste officier van Justitie worden, maar dan moet ik tot mijn 27 ofzo naar school. Daarom kies ik voor een ander beroep.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Waarschijnlijk moet ik nog 13 jaar naar school, wil ik over 2 jaar dan nog rechten studeren. Ik vind het niet erg. Ik ben het na 4 jaar wel gewend. In de derde had ik er ook veel moeite mee, omdat je het idee hebt dat je nog zo lang moet. Maar eer je eenmaal bezig bent, gaat het eigenlijk wel lekker.
    Ik raad je aan dat, als je echt heel onzeker bent, ga dan is met je moeder of iemand anders erover praten. Het mag natuurlijk niet ten koste gaan van je school, je onzekerheid.


    Life is hard and then we die

    Ik heb ook geen zin om naar school te gaan. En dat heeft best een reden. T_T Maar ik zie wel hoe dit schooljaar loopt. :')


    You were much more muchier, you've lost your muchness.

    Je verdoet je tijd niet op school hoor. Ik ben nu van de middelbare school af en merk best wel dat ik er wat aan heb gehad.


    There are several things that I have been doing wrong.

    nerveus schreef:
    (...)

    Ik snap je, dat moet ik nu dus ook.

    En tja, zoals iedereen hier zegt, werken lijkt me toch beter. Als je gaat werken, doe je waarschijnlijk wat je leuk vind, waarvoor we nu aan het leren zijn. En als ik werk, kan ik eindelijk wat betekenen voor deze maatschappij. Ik voel me nu zo nutteloos.

    Als kind van 14/15 hoef je nog niet eens zinvol te zijn in de Nederlandse maatschappij. Ze willen juist dat je nu naar school gaat, zodat je leert hoe je later zinvol kan zijn, in de maatschappij.
    En anders ga je toch opzoek naar een bijbaantje, als je die nog niet hebt?

    [ bericht aangepast op 1 aug 2010 - 20:08 ]


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    Ik heb er ook geen zin in!
    Ik hoef niet naar een nieuwe school,
    maar ik ga naar de 4e klas,
    en dat betekent bij ons dat dat alles gaat veranderen,
    ik ben bang dat ik het ga verpesten en dat kan ik dus echt niet gebruiken.
    Ik word nu ook bovenbouw en ik weet niet zo goed hoe dat is op de middelbare school.

    Ik wens iedereen die weer naar school moet volgend jaar geluk!

    :$


    Peace.

    Ik ga ook naar de 4e, en ik zit nu pas op de helft, maar dat vindt ik eigenlijk wel mooi want ik weet nog niet zo goed wat ik wil. Ik wil wel graag schrijfster of journaliste worden , maar ik weet helemaal niet of ik dat wel kan dus daar ga ik dit jaar naar kijken. En ik vind school wel gezellig, want ik merk altijd in de vakantie dat ik dan veel minder sociaal ben en mijn vriendinnen minder zie. En op school zijn een hoop mensen (zoals leraren) die we stiekem belachelijk kunnen maken. En sommige vakken vindt ik ook wel leuk, en interessant. Ik kijk later wel hoe ik me nuttig kan maken, denk ik.

    [ bericht aangepast op 1 aug 2010 - 20:20 ]


    Travel far enough, you'll meet yourself

    jaah, als je nou gewoon wat minder school heb, meer vrije tijd dan heb je meer aan je leven. :)
    Ben ik wel mee eens :)

    Ik ga studeren en zie er ook best wel tegenop. Maar ja, voor het beroep dat ik wil doen, moet ik vanaf nu eerst 4 jaar HBO, dan nog 6-8 jaar Universiteit. Dan ben ik dik in de 20, bijna 30.

    [ bericht aangepast op 1 aug 2010 - 21:34 ]