Nou kijk,
ik ben altijd een beetje te zwaar geweest. Ik ben nou eenmaal stevig gebouwd. Zelf ben ik erg bezig met gewicht. Dat komt omdat mijn moeder diabetes heeft en ze wil niet dat ik ook zo dik wordt. Laatst heeft ze een operatie gehad. Ze is nu iets van 45 kilo kwijt ofzo. Maar waar ik nu eigenlijk een beetje mee zit is dat mijn moeder er in doorslaat tegenover mij. Ze heeft altijd comentaar op mij als we 's avonds aan tafel zitten, dat doet ze ook als we aan het wandelen en fitnessen zijn.
Laatst stond ik op de weegschaal en ik was 4,5 kilo kwijt. (Ik hartstikke trots.) Diezelfde avond zouden we gaan wandelen en tijdens het wandelen begon ze er weer over. Ze zei dat ik een buikje had, dat ik meer moet gaan bewegen etc.
Ik doe zo mijn best en ik wordt steeds afgekraakt door mijn moeder. Ik ben persoonlijk erg perfectionistisch (extreem perfectionischtisch is eigenlijk nog zacht uitgedrukt) en ik kan niet tegen kritiek. Maar als ik mijn moeder dan zo hoor dan word ik eigenlijk steeds ontmoedigd. Ik bedoel, ze geeft me altijd de indruk dat ik het fout doe. Ik zit er zelfs al over na te denken om mijn eten gewoon uit te gaan kotsen.
het klinkt wat dramatisch maar er is de laatste tijd zoveel gebeurt hier thuis, dat ik me gewoon geen raad meer weet. Ik hoop dat jullie me begrijpen en me misschien wat tips of iets kunnen geven.
Ik ben blij dat je dit gelezen hebt!
Groetjes Maud
[ bericht aangepast op 26 juli 2010 - 19:07 ]