• Hoe staan jullie daar tegenover?

    Ik vind dat wel goed. Als je doodgaat heb jij niets meer aan je organen en kan je zo wel een ander leven redden!

    Maar bij ons is de wet dat iedereen - die eraan voldoet - kandidaat is voor orgaandonatie als er iets gebeurd met je. Maar dan moet je familie daarmee instemmen.
    Maar je kan je laten registreren dat je dat zowiezo kandidaat voor bent en je familie geen inspraak meer heeft.
    Nu wil ik dat wel gaan doen als ik 18 jaar ben. Maar, ik ben bang. Want we kregen zo'n infoles op school en toen vertelde die man, dat iemand hem liet registreren en een tijd later een ongeluk kreeg. Waardoor het goed was hem te laten registreren.
    Maar binnenkort ga ik autorijden en ik ben bang als ik dat dus doe, ik ook een ongeluk ga krijgen.. ofzo.

    Ik wil dat niet, mijn organen afgeven wanneer ik dood ben. Weet niet waarom.

    [ bericht aangepast op 20 juli 2010 - 17:22 ]


    I live for the applause, you will die for it.

    ik weet nog niet of ik dat ga doen..


    T O K I O H O T E L < 3

    In een topicbui?_O_
    als ik dood ga en mijn organen zijn nog goed enzo en je kan er iemands leven mee redden waarom dan niet? ;p


    Life is a fairytale, told by an idiot.

    Ik zelf wil geen orgaandonor worden. Ik vind het idee beangstigend dat iemand straks een deel van mij gebruikt. Ik heb het idee dat mijn geest dan geen rust kan vinden, omdat een deel doorleeft. Zelf vind ik het ook eng klinken om iets dat deel van iemands bestaan heeft uitgemaakt in mijzelf te hebben. Ik vind het wel heel goed dat mensen ervoor kiezen om orgaandonor te worden.

    -Hou je botte reacties aub voor je, daar zit ik niet op te wachten-


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Als ik dood ben, mogen ze mijn organen hebben..
    Oke het is mss raar dat ze alles eruit pakken, maar je bent dan toch dood en je kan er levens mee redden..


    Stop wishing, Start doing..

    Ik weet het niet..


    Life is hard and then we die

    Spain schreef:
    Ik zelf wil geen orgaandonor worden. Ik vind het idee beangstigend dat iemand straks een deel van mij gebruikt. Ik heb het idee dat mijn geest dan geen rust kan vinden, omdat een deel doorleeft. Zelf vind ik het ook eng klinken om iets dat deel van iemands bestaan heeft uitgemaakt in mijzelf te hebben. Ik vind het wel heel goed dat mensen ervoor kiezen om orgaandonor te worden.

    -Hou je botte reacties aub voor je, daar zit ik niet op te wachten-


    If you have the courage to love, you have the courage to suffer.

    Ooit, heb ik hier ook eens een topic over gemaakt (:
    Maar ik weet het niet wat ik zou willen.

    Spain schreef:
    Ik zelf wil geen orgaandonor worden. Ik vind het idee beangstigend dat iemand straks een deel van mij gebruikt. Ik heb het idee dat mijn geest dan geen rust kan vinden, omdat een deel doorleeft. Zelf vind ik het ook eng klinken om iets dat deel van iemands bestaan heeft uitgemaakt in mijzelf te hebben. Ik vind het wel heel goed dat mensen ervoor kiezen om orgaandonor te worden.

    -Hou je botte reacties aub voor je, daar zit ik niet op te wachten-


    Ik begrijp je best, eerst had ik dat ook.
    Maar ik had ook een jongen in mijn klas die nierpatiënt is. Enja, na zijn verhaal te hebben gehoord, ben ik langzaam aan van mening veranderd.

    ik wil het ook liever niet. ik moest die beslissing dit jaar maken, ik kreeg zo'n brief. Ik moest dat beslissen toen ik 13 was. Ik heb staan twijfelen maar toch liever niet. Ik weet ook niet waarom


    "The farther backward you can look, the farther forward you will see."

    SergioRamos schreef:
    In een topicbui?_O_
    als ik dood ga en mijn organen zijn nog goed enzo en je kan er iemands leven mee redden waarom dan niet? ;p

    Ja, ik denk het.
    Maar ik verveel me, mss daarom haha

    Ik wil het wel doen. Ik heb er toch niks aan als ik dood ben, en als mijn organen nog goed zijn er iemand mee kan worden geholpen: waarom ook niet?
    Alleen heb ik liever niet dat mijn ogen of huid worden gebruikt. Niet dat ze iets aan mijn ogen hebben, want ik heb een bril/lenzen :3


    If I die young, send me away with the words of a lovesong.

    AnoukCullen schreef:
    ik wil het ook liever niet. ik moest die beslissing dit jaar maken, ik kreeg zo'n brief. Ik moest dat beslissen toen ik 13 was. Ik heb staan twijfelen maar toch liever niet. Ik weet ook niet waarom


    Aan je 13de al Ö
    Eerlijk vind ik dat veel te vroeg.

    Finished schreef:
    (...)

    Ik begrijp je best, eerst had ik dat ook.
    Maar ik had ook een jongen in mijn klas die nierpatiënt is. Enja, na zijn verhaal te hebben gehoord, ben ik langzaam aan van mening veranderd.


    Dat begrijp ik. Ik denk dat ik het dan misschien ook sneller orgaandonor zou worden.


    Best way not to get your heart broken, is to pretend you don't have one.

    Finished schreef:
    (...)

    Aan je 13de al Ö
    Eerlijk vind ik dat veel te vroeg.


    ja ik snapte er ook nix van, zo vroeg al?? ik vond het heel raar


    "The farther backward you can look, the farther forward you will see."