De serie van Louise Rennison.
Gaat over Georgia, een tiener, haar ouders, haar domme zusje, haar rare kat, vriendschap, liefde en de ups en downs van vriendschap. Het is echt vreselijk grappig, en ik geloof dat er zo'n 10 delen van zijn. Ze lezen echt heel snel weg.
paar quotes uit de boeken:
Herr Kamyer legde het principe uit met behulp van een paar biljartballen en een theedoek. 'Herr Kamyer, welke rol speelt de theedoek in de moleculaire structuur?' Dat was het moment waarop Herr Kamyer zijn noodlottige fout maakte - hij zei: 'Ach, nein, die theedoek gebruik ik alleen om mijn ballen stil te houden.'
&
Ik zei: 'Vandaag niet, Libbs. Ik heb hoofdpijn, je moet stil zijn.'
Gek genoeg zei ze 'ssst' en ging ze op haar tenen op die enorme schoenen de kamer uit. Ze sloop de gang op, zei nog een keer 'ssst' en deed heel zachtjes de deur dicht.
Toen gilde ze: 'Mammmmmiiiieee!!!'
Mam gilde terug: 'Wat is er, Libbsy?'
'Die rooie heeft hoofdpijn. HOU VERDOMME JE KOP!'
Waar haalt ze die grove taal toch altijd vandaan?
&
de wolken joegen langs de hemel, maar het was heel zonnig en helder, Ik knapte er zo van op dat ik met Libby begon mee te zingen. we gilden samen : `ik ben de koningin, o, ik ben de koningin' en op dat moment stapte hij uit een rode mini, Robbie. De SG. Hij zag me staan en zei: 'Hé hallo, wij hebben elkaar wel eens eerder gezien, of niet?' Ik lachte stralend en zei: 'Appels' 'O ja de winkel jij en je vriendin' zei hij. toen boog hij zich voorover naar Libby, die geheel in stijl haar griezelige 'ik-ben-een-gestoord-kind-glimlach' opzette. ze zei: 'ik ben de koningin' en hij zei: 'O je meen't?'( Oooooh! hij is zo goed met kinderen!) Toen zei Libby: Ja, ik ben de koningin en Georgia heeft vanochtend een grote drol gedaan.'
En dit is nog niet eens het geweldigste.
Er is ook een film van angus, thongs, and perfect snogging. Ga nu naar de bibliotheek, jij.
make cake, not war