• De band tussen mij en mijn broer is nu niet echt heel erg speciaal en ik wilde dit weekend graag met hem naar Parkpop zodat we eindelijk weer een keer iets deden. We zijn gewoon heel erg uit elkaar gegroeid en hij lijkt ontzettend veel op mijn moeder en mijn moeder en ik is olie op vuur, dus dan kun je ook wel indenken dat het met mij en mijn broer lang niet altijd goed gaat.

    Maar dus, ik stelde het voor. En het eerste wat hij zei was ‘Nee, dan zou ik voor jou mee gaan..’ Ik weet dat het heel stom en zielig is, maar ik voelde me zo ontzettend gekwetst. Ik zei ‘Nou, meegaan voor mij.. daar zou je niet dood aan gaan, we kunnen toch wat leuks doen samen.’ Nena komt op Parkpop en dat zal dus heel speciaal voor mij worden en daar wilde ik hem in betrekken. Want, voor de mensen die me inmiddels kennen, is naar een concert van Nena gaan niet zomaar een beetje muziek luisteren. Maar hij snapte dus niet dat ik wat teleurgesteld was waardoor hij boos op me werd en me zei dat ik me niet aan moest stellen. –Mijn broer is trouwens 22 en ik 19-

    En, sinds mijn vader is overleden is ons gezin helemaal uit elkaar gevallen en deden mijn zus en ik heel hard ons best om het bij elkaar te houden, maar nu wij uit huis zijn word het helemaal erg. Laatst waren er weer dingen voorgevallen en ik had me nu voorgenomen dat ik nog een keer wilde proberen, om het te beteren.. En ik had echt goede moed en hoop en ik dacht echt dat het heel leuk zou worden en ik zag al helemaal voor me hoe we helemaal aan het chillen waren met kennissen van me en alles..

    .. en dan komt het best wel hard aan als hij dan ook nog zegt. ‘Nouja, dan maakt het toch niet uit als het maar een uurtje optreden was, dan mis je niks.’ Hij weet verdomme dat Nena belangrijk voor me is en het ging me niet eens om Nena, het ging me erom dat hij met me mee zou gaan. En omdat hij niet wilt, omdat ‘hij dan zou mee gaan voor mij’ dat vind ik zo aso?.. Ik bedoel Hallo? Ik ben zijn kleine zusje, zijn familie. Die gaan toch samen dingen doen enzo? Ik zou alles voor hem doen en alles voor hem over hebben.. Ik snap dat veel mensen nu misschien zoiets hebben van ‘ach dat heb ik ook met mijn broer/zus’ Maar als je ouder word veranderd die band, je gaat anders met elkaar om en al helemaal na wat ik met mijn broer en zus meegemaakt heb..
    Maar ik heb besloten dat ik nu ook klaar met hem ben. We zitten niet meer op een hoogte en ik heb niet eens meer het gevoel alsof we familie zijn. We hebben niets meer gemeen, we lijken niet op elkaar, we zijn niet op elkaar afgestemd, hij kan helemaal niet op me invullen of weet ik wat dan ook.

    Okey, dit topic gaat ineens heel ergens anders heen en word veel langer dan eigenlijk mijn bedoel was.. Maar waar het eigenlijk op neer komt.. Ik denk dat ik hem na vandaag niet meer hoef te zien. Mensen die mij energie kosten en me enkel pijn doen terwijl ik er niet een klein beetje liefde voor terug krijg, die zijn me gewoon niet meer waard. Ik heb echt heel hard zitten huilen daarnet, omdat het besef dat ik gewoon geen familie meer heb buiten mijn zus om toch wel heel pijn doet. Maar dat is gewoon beter zo. En ik voel me nu al weer een heel stuk opgeluchter nu ik dit allemaal opgeschreven heb en alles. Ik ben er gewoon echt klaar mee nu.

    En dankjewel voor iedereen die dit serieus gaat lezen/ heeft gelezen.


    Wie du mir, so ich dir.

    Dat is echt zwaar kut dat ie zo doet en dat zo zegt, dat vind ik echt wel gemeen. Sterkte (flower)


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    ik denk dat ik je snap, al is mijn broeder-zuster band, met mijn broer, doordat we beiden aan het puberen zijn (denk ik) niet zo sterk zeg maar. Naja, we hebben meestal van die botsingen zeg maar, en dat heb ik ook met mijn zusjes, al is een van mijn 2 zusjes nog geen puber x)
    maaaar..
    het is knap vervelend voor je :3
    en nu weet ik eigenlijk nit wat ik moet zeggen, want ik weet het gewoon niet zo goed :3
    sterkte in ieder geval! (flower)

    Springbreak schreef:
    Dat is echt zwaar kut dat ie zo doet en dat zo zegt, dat vind ik echt wel gemeen. Sterkte (flower)
    Naja het gaat niet zo zeer om wat hij zegt. Maar de manier waarop en het gevoel erachter, wat er dus overduidelijk zeg maar helemaal niet is. Dankjewel :3, ik overleef het wel. Ik voel me juist veel beter bij het feit dat ik niet meer afhankelijk van hem ben en hij zo ook niet meer aan me kan trekken. Op het begin is het kut, maar daar kom ik wel overheen. Dankjewel voor het lezen(krul).


    Wie du mir, so ich dir.

    KirstenSnaps schreef:
    (...)
    Naja het gaat niet zo zeer om wat hij zegt. Maar de manier waarop en het gevoel erachter, wat er dus overduidelijk zeg maar helemaal niet is. Dankjewel :3, ik overleef het wel. Ik voel me juist veel beter bij het feit dat ik niet meer afhankelijk van hem ben en hij zo ook niet meer aan me kan trekken. Op het begin is het kut, maar daar kom ik wel overheen. Dankjewel voor het lezen(krul).

    Hm, dat snap ik wel. Maar toch het is wel kut om te weten dat hij zelfs niet eens voor jou mee wil! En dat snap ik ook wel maar toch lijkt het me ook niet leuk al zal je er na een tijdje wel gewent aan raken. Mij lijkt het dan kut als je mensen ziet die wel een hecht gezin hebben. En graaggedaan hoor! (krul)
    Als je morgen nog wel gaat veel plezier! (flower)


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    Nu heb ik behoefte om jou te komen knuffelen :3
    Ik vind dat je broer het wel op een lullige manier heeft gezegd, maar zelf ben ik eerlijk gezegd niks anders gewend van mijn broers. Al denk ik wel dat jullie band in ieder geval beter was.
    Sterkte meis (:


    I may not always be perfect, but I'll always try.

    Ik denk dat hij het zelf niet echt meer weet doordat die band slecht is. Misschien vind hij dit zelf niet leuk,maar weet hij niet hoe te zeggen. Maar de manier waarop hij dit zegt is niet al te vriendelijk bedoelt. Misschien heb je nu wel de beste beslissing gemaakt. Sterkte!

    Ik heb precies zo'n broer(tje, hij is maar één jaar jonger).

    Ik heb al zoveel dingen geprobeerd, maar het komt gewoon niet bij hem aan. Iets samen doen, komt er gewoon niet van, want we hebben niet dezelfde interesses.
    Alleen soms zijn er van die momenten, dat als je er helemaal niet bij stilstaat, dat je ineens keihard met elkaar aan het lachen bent of echt beiden net zo geïnteresseerd zijn in het gesprek (hoe onbenullig dat gesprek ook is).
    Ik wil je gewoon even meegeven dat je het achter je moet laten. Het blijft je grote broer, maar misschien moet je het daarom juist iets kleiner aanpakken. Die dingen hebben een grotere impact voor beiden. Uiteindelijk als jij naar Nena gaat, heeft dat voor jou die extra waarde, terwijl het voor je broer alleen zo is dat hij met jou is. Ik kan me voorstellen dat hij zich dan toch op de een of andere manier buitengesloten voelt.
    Misschien moet je gewoon een keer samen een terrasje pakken of samen gaan koken (hoe rampzaliger, hoe beter meestal ^-^ haha).

    Ik ben dan misschien nog maar bijna 16, maar ik heb heel veel momenten gehad dat mijn broertje echt heel belangrijk voor me was (brand, scheiding etc.).
    Ik ga nu voor een jaar naar Thailand en dan ga ik hem een jaar niet zien. Ik hoop dat als ik terugkom we weer gewoon lekker voor de open haard kunnen zitten en roddelen. Dat is voor mij het leukste om te doen met mijn broertje.
    Ga alsjeblieft niet vrijwillig een jaar OF MEER je broer vermijden, dan verwatert het echt helemaal.


    Neeheee, Gackt is niet geil. Gackt = seks.

    @Anouk & Flawless dankje jullie zijn schatjes. En ik ben op het moment in Horst Anouk, dus spring maar op de fiets en kom maar op met die knuffel (krul).

    @Chiyo, dankje voor je reactie en alles. Koken met hem is geen optie hahah. Ik ben kok en hij haat het met mij te koken (cat). Je hebt ook wel gelijk in veel dingen.

    Ik heb het gewoon achter me gelaten en ik zoek geen toenadering meer als hij mij niet belangrijk genoeg meer vind, dan blijft dat zo en zullen we elkaar niet meer zien. En, beseft hij het zich wel dan weet hij me te vinden.


    Wie du mir, so ich dir.

    KirstenSnaps schreef:
    @Anouk & Flawless dankje jullie zijn schatjes. En ik ben op het moment in Horst Anouk, dus spring maar op de fiets en kom maar op met die knuffel (krul).

    @Chiyo, dankje voor je reactie en alles. Koken met hem is geen optie hahah. Ik ben kok en hij haat het met mij te koken (cat). Je hebt ook wel gelijk in veel dingen.

    Ik heb het gewoon achter me gelaten en ik zoek geen toenadering meer als hij mij niet belangrijk genoeg meer vind, dan blijft dat zo en zullen we elkaar niet meer zien. En, beseft hij het zich wel dan weet hij me te vinden.


    Daar heb je ook een punt, maar als je zelf toch de behoefte hebt nog een poging te doen, niet twijfelen ;)


    Neeheee, Gackt is niet geil. Gackt = seks.

    Chiyo schreef:
    (...)

    Daar heb je ook een punt, maar als je zelf toch de behoefte hebt nog een poging te doen, niet twijfelen ;)
    Nee, dat doe ik dus niet meer. Dan word ik nog alleen maar gekwetst en ik heb me een tijd terug al voorgenomen dat ik nog alleen maar met mensen om wil gaan die met mij op een lijn zitten omdat dat gewoon beter is voor mij als persoon en dan word ik tenminste niet gebruikt en in de ellende van anderen meegetrokken. Maar vermijden zal ik sowieso niet doen, we wonen niet meer in dezelfde provincie en ik zie hem daardoor nooit meer als hij geen contact opneemt. Evengoed bedankt en heel veel succes/plezier -geen idee wat je gaat doen- in Thailand.(nerd)


    Wie du mir, so ich dir.

    KirstenSnaps schreef:
    (...)
    Nee, dat doe ik dus niet meer. Dan word ik nog alleen maar gekwetst en ik heb me een tijd terug al voorgenomen dat ik nog alleen maar met mensen om wil gaan die met mij op een lijn zitten omdat dat gewoon beter is voor mij als persoon en dan word ik tenminste niet gebruikt en in de ellende van anderen meegetrokken. Maar vermijden zal ik sowieso niet doen, we wonen niet meer in dezelfde provincie en ik zie hem daardoor nooit meer als hij geen contact opneemt. Evengoed bedankt en heel veel succes/plezier -geen idee wat je gaat doen- in Thailand.(nerd)


    Haha uitwisselingsjaar ^-^
    Nah, dat heb je als iedereen het huis al uit is... Ik kan gewoon niet om mijn broertje heen. Nah, in mijn familie zijn er nogal van die gevallen die gebroken zijn met de rest van de familie. En dat is heel raar als die mensen elkaar weer zien op feesten waar ze niet omheen kunnen en begrafenissen enzo.
    Hug in ieder geval. Komt (denk ik) wel goed.


    Neeheee, Gackt is niet geil. Gackt = seks.

    Ik had vroeger ook zo'n soort band met m'n broer (hij is nu 20 en ik 15) maar we kwamen erachter dat dat kwam omdat mijn ouders altijd ruzie met hem hadden om van alles en mijn broer reageerde zijn woede op mij af, maar mijn ouders reageerden zich ook op mij af. Toen mijn broer het huis uit ging, mocht ik hem niet bezoeken, omdat hij niet bij de goede mensen onderkwam. Ik bezocht hem toen stiekem en na een tijdje kwamen mijn ouders erachter. Ze hadden toen alle banden met hun afgebroken. Ik brak egt van binnen, ik had altijd ruzie met mijn broer maar toen ik hem niet meer zag heb ik dagenlang gehuild om hem. Nu woont hij opzichzelf en gelukkig zie ik hem weer^^


    Everyone has his or her beauty but not everyone see it