• Hallo,,
    Mijn opa kreeg vandaag de uitslag dat hij Alzheimer heeft. Ik weet er een klein beetje van. Hebben jullie iemand die je kent die dat heeft?? Zo ja,, kunnen jullie een beetje info geven hoe dat in zijn werk gaat??

    B.v.d

    De ziekte van Alzheimer is een aandoening waarbij de patiënt mogelijk in snel tempo dementeert. Dit kan er allemaal bij Alzheimer gebeuren:
    het steeds stellen van dezelfde vragen
    hetzelfde verhaal woord voor woord herhalen
    eenvoudige taken, die men vroeger makkelijk aankon niet meer kunnen uitvoeren, zoals koken,kaartspelen, dingen repareren, etc.
    problemen met betalen van rekeningen of bijhouden van de administratie (terwijl men dat vroeger wel kon)
    in een bekende omgeving de weg kwijtraken, of gedesoriënteerd raken.
    de persoonlijke hygiëne verwaarlozen, zoals aantrekken van schone kleren, douchen
    beslissingen die men vroeger zelf nam aan anderen overlaten, bijvoorbeeld wat er in de supermarkt gekocht moet worden, of waarheen men nu moet gaan.
    Sterkte


    Je t'aime plus qu'hier et moins que demain

    Ik kende zo iemand. Zoals hierboven vermeld wordt dat kan er allemaal gebeuren. Je kunt het wel een beetje 'afremmen'. Dat hebben wij gedaan een fotoboekje met foto's van familie en vrienden en dan elke dag die namen laten opzeggen. Maar op een moment gaat dit minder en minder goed gaan. Maar veel sterkte!

    Mijn oma heeft alzheimer.
    Ze herhaalt heel veel, vergeet wat ze gedaan heeft die dag en vergeet soms dingen uit te zetten.


    hoi, jij bent leuk.

    Dat gebeurt het vaakst bij ouderen, aangezien het een ouderdomsziekte is. Jouw opa gaat in het begin enkele dingen minder goed onthouden. Naarmate de "ziekte" vordert, gaat hij steeds minder herinneren, of weten waar iets ligt.
    Ook gaat hij zich, na een tijdje, veel minder makkelijk kunnen herinneren wie jij, of je ouders zijn. Dat proberen ze in het begin te verdoezelen, soms toch. Na een tijdje zal hij het niet meer kunnen ontkennen. In The Notebook en De Zaak Alzheimer (beide films) komt Alzheimer in voor.
    Véél sterkte!


    So here's a heart to heart on the back of postcards sent from California

    Wat de rest hierboven mij zegt is allemaal waar. Waarschijnlijk zal hij op het laatste dingen uit het verleden beter kunnen herinneren dan iets wat bv gisteren gebeurd is.


    If you don't understand my silence, you will never understand my words.