• ik heb een probleem ik vertrouw mensen dus helemaal niet snel zelfs me beste vriendinnen durf ik nog niks te vertellen!

    dat komt omdat toen ik een jaar of 10 was ik 2 bff's had die al mijn geheimen gingen door lullen toen was ik nog een heel verlegen meisje (nu zker niet meer) durfde ik niks dus toen ik erachter kwam durfde ik er niks van te zeggen. Nu vertrouw ik mensen nog steeds nieet! Weet iemand hier hoe ik mensen weer beter kan vertrouwen? dat zou ik dan graag weten!

    xxxxxxxxxxxx lizz


    god speaks in the silence of the heart, listening is the beginning of prayer x

    assertiviteitscursus volgen ? niet dat het mij veel geholpen heeft , maar mss voor jou wel :'D


    Read this upside down: 370HSSV 0773H

    Er zijn van die cursussen.
    Je kan ook vrienden zoeken die wel geheimen kunnen bewaren. =)


    I'm just a musical prostitute, my dear. - Freddie Mercury

    Ik heb hetzelfde. Tegen familie ben ik echt recht door zee. Ik vertel alles wat me op het hart licht. Maar tegen vrienden nooit. Ik weet dat 1 van hen me sowiezo alleen zou afzeiken (daarom beschouw ik diegene niet als een vriend) eb de abder zou ik wel kunnen vertrouwen, maar ik doe het niet.

    Ik weet niet wat ik hierop zou moeten adviseren, behalve dat je het beste naar familie kunt gaan of geheimen gewoon voor jezelf houden. Das 't simpelste.


    No growth of the heart is ever a waste

    Ik denk dat je dat zelf weer moet opbouwen. Gewoon kleine geheimpjes vertellen en dat langzaam opbouwen. Denk ik hoor.


    *insert philosophical cringe expression here*

    Je moet er gewoon voor gaan, hoor. Anders kom je nooit verder. Probeer ze gewoon de onbelangrijkere dingetjes te vertellen. Als ze die niet doorvertellen kun je ze wel de wat belangrijkere dingen vertellen?


    De wereld is weer plat ja. Op je bolle bips na.

    ik heb ook wel vrienden die geheimen kunnen bewaren maar ik weet niet ik ben alsnog bang dat ze het doorvertellen enzoo.
    en als ik alles voor mezelf hou krop ik alles op, en ik ben er zojuist ook achter gekomen dat ik een vriendin heb die geen echte vriendin is!


    god speaks in the silence of the heart, listening is the beginning of prayer x

    ik vertrouw ook bijna geen mens.
    ben zwaar mensenschuw
    maar... als zij jou ook hun gheimen toe vertrouwen moet je het zelf ook doen;)


    sommige liefdes zijn perfect, andere zijn vervloekt