Embrace schreef:
(...)
Ja maar als hij krijgt te horen dat hij daar heen moet, kan hij ons serieus vermoorden. En dan ook echt serieus vermoorden! Ik stel me niet aan hoor ofzo. God, ik kan hem echt niet uitstaan, hij is net klaar met eten, schuift tafel achteruit - hij was achter gaan zitten, omdat ie niet op zijn stoel wou omdat daar katten haren op lagen - Ook nog te lui om dat er af te halen o.o Hij laat zijn bord ook gewoon staan en wacht gewoon tot mam het ophaalt! Hij denkt dat ie focking de baas hier is man! Dat wij slaven zijn. Ik hou het niet langer meer uit. Als hij nog 1 x zo'n stomme ding doet.. Ik zeg het hem. Boeit me niet, dan maakt ie maar poging tot moord. Ik geef hem dan gvd aan! Word gek hier
Als jij aan Bureau Jeugdzorg uitlegt wat zijn reactie zou zijn als ze hem zouden willen brengen naar een internaat, dan gaan ze echt niet even leuk een brief sturen met 'Door je zusje en moeder gaan we je uit huis plaatsen.' Zij snappen ook wel dat, dat in jullie situatie ontzettend gevaarlijk is. Ik stel voor om wel met ze te gaan praten. Je hoeft niet meteen actie te ondernemen, je kunt ook eerst met ze gaan praten, wat jullie problemen zijn. Naar aanleiding daarvan kunnen ze gaan kijken hoe ze dit het beste kunnen oplossen.
Wees niet bang om autoritaire hulp te zoeken. Al lijkt de situatie hulpeloos, je zult zien, als het eenmaal gebeurd is, dan ben je blij dat je het alsnog gedaan hebt!
Life is hard and then we die