• Ik heb een vreselijk lief vriendje en ik ben al langer dan een jaar met hem samen.
    Maar ik was dus een aantal keer met wat vrienden en toen ontmoette ik een bepaalde jongen we noemen hem even: F en mijn vriend: R
    En ik vind mijn vriend vreselijk lief en leuk en ik hou echt van hem en ik denk dat ik later ook wel met hem verder zou willen alleen wil ik eigenlijk ook een beetje mijn vrijheid hebben en F is echt een hele leuke jongen en ik weet echt niet wat ik moet doen want misschien gaat het tussen mij en F helemaal niet werken en dan heb ik niemand meer...

    Iemand suggesties?

    Praat er met je vriend eerlijk over. Als je echt gevoelens hebt voor F, dan zou ik er wel wat mee gaan doen.

    Ik zou eerst eens uitzoeken of die F wel überhaupt wel wat voor jou voelt.


    Just because something isn't happening for you right now, doesn't mean that it will never happen.

    Je moet voor jezelf uitmaken wat je belangrijker vindt. De 'veiligheid' en het vertrouwen van je huidige vriend, of de nieuwigheid en de spanning van een andere jongen.


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    Je moet je eerst goed concentreren op wat je wilt. Wil je zoals Reventon zeg de nieuwigheid of de spanning? Denk dan eerst eens aan wat je allemaal bij je vriend krijgt. Neem geen overhaaste beslissingen, misschien wil R. je daarna misschien niet meer. En als je nu al weet dat je later misschien wel met R. wilt verdergaan, waarom wil je F. dan nu?

    Diffuse schreef:
    Je moet je eerst goed concentreren op wat je wilt. Wil je zoals Reventon zeg de nieuwigheid of de spanning? Denk dan eerst eens aan wat je allemaal bij je vriend krijgt. Neem geen overhaaste beslissingen, misschien wil R. je daarna misschien niet meer. En als je nu al weet dat je later misschien wel met R. wilt verdergaan, waarom wil je F. dan nu?


    Nou ik denk voor even de nieuwigheid het klinkt zo stom maar het afwachten of hij jou ook wilt en het spannende gevoel dat je daarbij krijgt maar voor mijn gevoel kan ik dan R echt niet kwijt. R zie ik als iemand waarmee ik oud zou willen worden en F. meer om heerlijk mee te flirten...

    Ik denk dat je helemaal niet moet twijfelen aan je relatie met R. Als je al langer dan een jaar met hem samen bent, zal het niet ineens uit gaan lijkt me, tenzij jullie ineens heel erg veel ruzie gaan maken, maar zo klinkt het niet. Ik zou bij R blijven, en het nog even voor je houden. F is waarschijnlijk maar een bevlieging anders zou je nu niet twijfelen. Succes ermee (:


    Keep your head, heels and standards high.