• En op dit liedje: http://www.youtube.com/watch?v=wGeV1beO0xY

    Heeft iemand enig idee??

    [ bericht aangepast op 19 mei 2010 - 18:43 ]

    kijk naar buiten of zet een ander liedje op krijg je ideeen,
    ik heb zelf een liedje geschreven voor juniorsongfestival.
    maar onze aan melding was nét te laat (;
    Suc6


    Its Now or Never. <3

    Je kunt een schrift/notitieboekje aanschaffen en naar buiten gaan/boswandeling maken/... Als er zinnen in je opkomen, schrijf die allemaal op. Misschien kun je er eerst niks mee, maar als je meerdere zinnen bij elkaar voegt en wat aanpast, kun je zo een liedje hebben.

    Het belangrijkste is dat je een onderwerp bedenkt. Waar wil je over schrijven? En in welke taal wil je dat doen? Is het vanuit de ik-vorm of gebruik ik alleen hij/zij-vormen?

    [ bericht aangepast op 19 mei 2010 - 18:56 ]


    What's the point of living, when there's no death?

    Ik schrijf altijd samen met een vriendin. Ik schrijf in het Nederlands en zij vertaalt het in het Engels. Omdat het dan niet meer klinkt passen we het samen aan totdat het goed is.


    Stop holding me under and let me breathe.

    Wat je kan doen is een paar songteksten opzoeken van een paar onbekende bandjes en dan kijken of het er ongeveer inpast.


    If the compass breaks then follow your heart and I hope it leads you right back into my arms.

    De melodie is vrolijk en rustig, het ritme is regelmatig en simpel. Ik zou over je gedachtes schrijven, of over een gevoel dat je blij en rustig maakt. Of misschien over een droom die je hebt gehad, of je fantasie. Of over verliefdheid of mensen die je lief hebt.
    Wanneer je aan die onderwerpen gaat denken, komen er volgens vanzelf wel zinnen in je op.;)

    Bijvoorbeeld:
    'Mijn vriendin maakt me blij en rustig, omdat ze me altijd begrijpt'

    Dan kun je schrijven:
    You understand me
    Your help hangs in my thoughts
    like an apple hangs in a tree

    of zoiets.;)
    Succes!

    [ bericht aangepast op 21 mei 2010 - 22:28 ]


    Heaven is where love is. Love is where your heart lies. <3