• Mijn tante, oom en oma zitten nu hier beneden en ik heb helemaal geen zin om er heen te gaan ze te begroeten en erbij te zitten...

    Het klinkt misschien lullig en hard maar ik vind er echt helemaal niks aan meer! De hele familie doet schijnheilig als ze bij elkaar zijn en zodra ze weg zijn roddelen ze over elkaar en hebben we weer familieruzies die echt om de kleinste en domste dingen gaan!

    Ik heb helemaal niks met mijn familie van me moeders kant, vroeger wel toen kon ik het heel goed vinden met me neef maar nu ook helemaal niet meer (ook dankzij die ruzies van onze ouders).

    Mijn oma kan ik de laatste tijd echt niet uitstaan! Ze is altijd zo hard en lullig! Toen mijn andere oma vorig jaar overleden was toen was zij ook op de begravenis en heeft ze gezegd dat ik niet zo moest janken. Ik had toen iets voor mijn overleden oma gemaakt (foto met gedicht) en toen was ze helemaal jaloers! Mijn neef had verkering met een geadopteerd meisje en toen was het: "Ik wil geen buitenlanders in de familie hebben". Ik val vaak op getinte jongens met halflang haar en daar zit ze ook over te zeuren: "Jij gaat niet met een buitenlander er van door je kan ze nooit vertrouwen!" & "Hij heeft lang haar het lijkt net een meisje ik wil hem niet in de familie hoor". En mijn nicht gaat trouwen met een Joodse jongen en toen was het van: "Die jood dit die jood dat ik wil geen Joden in de familie". Ik heb een paar jaar lang met alleen maar zwarte kleren aangelopen en daar had ze altijd commentaar op: "Je lijkt steeds meer op je neef" (die eigenlijk uit de familie is gegooit door haar omdat hij niet meer geloofd, ja ik ben christelijk opgevoed en nee ik heb er ook niks mee).

    En sinds een half jaar ben ik veranderd en heb ik allemaal gekleurde dingen aan vooral roze en mijn kamer heb ik laatst roze geverft en toen was haar reactie: "Roze? Je bent toch geen homo?" :/ en toen ging ze me ouders helemaal ondervragen of ik toevallig geen lesbi ben enzo...

    Echt overal zit ze over te zeuren en ze weet dat ik het niet meer leuk vind. Maar die opmerking van haar over dat roze en homo vond ik echt te ver gaan... Ik ben echt best wel heel erg boos op haar om alles wat ze heeft gedaan alleen ik durf het niet tegen haar te zeggen. Voordat ze hier komt of voordat we naar haar gaan zit ik al mijn frustraties en woede te uiten en als ze erbij is durf ik niks erover te zeggen. Misschien is het een vorm van respect omdat het "toch je familie" is, of gewoon bangheid om nog meer familieruzies...

    Oke ik denk dat ik de rest van de middag boven blijf want zo te horen zitten ze weer ruzie te maken :/

    Wat zouden jullie doen? :/

    [ bericht aangepast op 16 mei 2010 - 16:32 ]


    dream, dare, fly!

    ik geef je groot gelijk
    ik zou het eerst eens rustig met je ouders bespreken en daarna misschien met de rest van de familie?


    Why don't you break my heart

    DutchAngel schreef:
    ik geef je groot gelijk
    ik zou het eerst eens rustig met je ouders bespreken en daarna misschien met de rest van de familie?


    Mijn ouders weten het en die vinden het ook niet leuk, de meeste uit de familie weten het ook en vinden het ook niet leuk... Mijn oma weet het zelf en die doet er ook niks aan...
    Het word eigenlijk alleen maar erger en soms heb ik zo hard zin om keihard tegen haar uit te vallen maar dan hou ik me toch maar in...


    dream, dare, fly!

    ik geef je gelijk, ik zou het ook zat zijn.


    Some angels have no wings.

    Ik ga even gemeen klinken maar ik wil je oma slaan. Hoe zij zich gedraagt is niet normaal meer.

    DutchAngel schreef:
    ik geef je groot gelijk
    ik zou het eerst eens rustig met je ouders bespreken en daarna misschien met de rest van de familie?


    Dat zou ik ook doen. Vraag haar eens wat er zo erg is aan roze/buitenlanders/...


    All this dampness is damp.

    Valerius schreef:
    (...)

    Mijn ouders weten het en die vinden het ook niet leuk, de meeste uit de familie weten het ook en vinden het ook niet leuk... Mijn oma weet het zelf en die doet er ook niks aan...
    Het word eigenlijk alleen maar erger en soms heb ik zo hard zin om keihard tegen haar uit te vallen maar dan hou ik me toch maar in...

    Val dan een keer tegen haar uit, misschien dat de rest van je familie je dan ook eens helpt en anders dan weet je oma tenminste even hoe het echt zit. Soms kan een uitval nog wel eens tot een oplossing leiden


    Why don't you break my heart

    Ik begrijp dat je haar beu bent, maar doe gewoon beleeft tegen haar. Het is helemaal niet fout om je gedachten voor jezelf te houden; die vrouw is in een heel andere periode opgegroeit dan wij, en een mens evolueert nu eenmaal trager dan de maatschappij doet.


    Home is now behind you. The world is ahead!

    Ik zou gewoon al helemaal niet meer gaan.
    Ook al is het je oma.
    Ik zou al helemaal boos zijn om hetgeen wat ze op de begrafenis zei.
    Mijn reactie zou zijn: ze bestaat niet.. of ze is mijn oma niet.
    Oke, ik ben hard.. maar dat ben ik eenmaal.

    Misschien moet jij het toch wel eens gaan zeggen tegen haar. Dan ziet ze misschien zelf eens in hoe ze bezig is.

    Daarom ben ik dus blij dat ik geen contact met familie heb.


    Scream for mercy!

    Ik zou commentaar terug geven als zij commentaar geeft. D:
    Het is toch normaal dat een meisje van roze houdt btw ? n.n


    None but ourselves can free our minds.

    Ik zou als ik jou was een keer focking hard tegen haar uit gaan vallen. Misschien dat ze dan begrijpt waar ze mee bezig is. En als de rest van de familie het met je eens, hetzelfde denkt als jij, dan helpen ze je wel.


    I'd rather go naked than wear fur.

    Oke ik denk dat ik de rest van de middag boven blijf want zo te horen zitten ze weer ruzie te maken :/


    dream, dare, fly!

    ik ben het met je eens hoor!


    Te quiero y solamente usted.