• Ja, ik begon zo te denken. Wat hebben jullie zoal liever bij een story?

    - Ik-vorm, jij-vorm of hij/zij-vorm?
    - Veranderende POV's of niet?
    - Aantal woorden per hoofdstuk?
    - Een inleiding of niet?
    - Een proloog?
    - Voorstelling van de personages of ze gewoon leren kennen door het verhaal heen?
    - Een cover en/of plaatje bij het verhaal en/of elk hoofdstuk?
    - Wanneer is een story volgens jou compleet?
    - Wat trekt je aan om (bijvoorbeeld) toch een story te lezen over iemand die je normaal gezien niet aanstaat?
    - Om de hoeveel tijd zou er een nieuw hoofdstuk moeten komen?

    Dat vroeg ik me eerlijk gezegd allemaal af, en volgens mij ben ik niet de enigste. Als je nog vragen weet, voeg ik ze wel toe ^^ !

    ***

    Harley's mening:


    - Ik-vorm, jij-vorm of hij/zij-vorm? Ik ben persoonlijk een grote voorstander van de ik-vorm, maar de hij/zij-vorm is ook leuk als het goed geschreven is.
    - Veranderende POV's of niet? Als het in de ik-vorm geschreven is, liever niet, maar het hangt volgens mij van de situatie af. Als het echt niet anders kan of zo, vind ik het niet zo erg. Hij/zij-vorm maakt mij niet zoveel uit.
    - Aantal woorden per hoofdstuk? Tussen de 300 en de 800 vind ik het goed ^^.
    - Een inleiding of niet? Eigenlijk alleen in het begin van de story, ik vind het een beetje onnodig als je het bij elk hoofdstuk plaatst (: .
    - Een proloog? Liefst wel. Dan kan je een beetje zelf uitmaken of je de sfeer van het verhaal leuk vind, dus ja.
    - Voorstelling van de personages of ze gewoon leren kennen door het verhaal heen? Ik vind beiden wel leuk. Bij een voorstelling weet je hoe de persoon is en hoe hij of zij eruit ziet, maar aan de andere kant heb je er niet veel meer over te ontdekken in het verhaal zelf.
    - Een cover en/of plaatje bij het verhaal en/of elk hoofdstuk? Het is wel mooi meegenomen om een cover te hebben, maar dat moet niet echt. Per hoofdstuk vind ik het wel leuk om een plaatje te hebben, anders is het zo kaal o.o' !
    - Wanneer is een story volgens jou compleet? Begin - einde - slot XD! Nee, als de schrijver of schrijfster erover content is, dan is het pas af.
    - Wat trekt je aan om (bijvoorbeeld) toch een story te lezen over iemand die je normaal gezien niet aanstaat? Als het echt prachtig geschreven is. Als ik echt begin te denken van: 'Damn, ik ga volgen!' en het maar een 'detail' is als het over (bijvoorbeeld) Tokio Hotel gaat (niets tegen hun of zo XD!).
    - Om de hoeveel tijd zou er een nieuw hoofdstuk moeten komen? Elke dag is wel leuk, maar het is voor de meesten onder ons niet haalbaar :'). Om redelijk te zijn, is twee keer per week wel leuk.

    En nu jullie, please (A) !

    [ bericht aangepast op 14 april 2010 - 15:56 ]


    Oh, I may be on the side of the angels... but don't think for one second that I am one of them.

    - Ik-vorm, jij-vorm of hij/zij-vorm? Meestal hij/zij. Géén ik, dat is irri
    - Veranderende POV's of niet? Ligt eraan hoe diegene dat schrijft. Als hij / zij 4 x de situatie dan opnieuw vertelt, kan ik me daar echt aan ergeren ><
    - Aantal woorden per hoofdstuk? Het liefst meer dan 1000 maar niet meer dan 3000
    - Een inleiding of niet? Ja, liever wel.
    - Een proloog? Hoeft niet persee
    - Voorstelling van de personages of ze gewoon leren kennen door het verhaal heen? Ik vind het fijner om de door het verhaal heen te leren kennen, als het voorgesteld wordt vergeet ik het zo weer :3
    - Een cover en/of plaatje bij het verhaal en/of elk hoofdstuk? Cover voor verhaal, plaatje bij hoofdstuk
    - Wanneer is een story volgens jou compleet? Dat moet een schrijver helemaal zelf bepalen
    - Wat trekt je aan om (bijvoorbeeld) toch een story te lezen over iemand die je normaal gezien niet aanstaat? Degene die het geschreven heeft, als de inleiding / 1e deel / cover me echt interesseert.
    - Om de hoeveel tijd zou er een nieuw hoofdstuk moeten komen?
    Zeker 1 x per 1,5 week. Denk ik?

    Ik-vorm, jij-vorm of hij/zij-vorm?-
    ik of hij/zij
    Veranderende POV's of niet?
    het liefste niet
    Aantal woorden per hoofdstuk?
    rond de 600
    Een inleiding of niet?
    hoeft niet.
    Een proloog?
    ja
    Voorstelling van de personages of ze gewoon leren kennen door het verhaal heen?
    voorstelling
    Een cover en/of plaatje bij het verhaal en/of elk hoofdstuk?
    cover
    Wanneer is een story volgens jou compleet?
    als het gewoon een echt eind heeft.
    Wat trekt je aan om (bijvoorbeeld) toch een story te lezen over iemand die je normaal gezien niet aanstaat?
    als het verhaal/inleiding me heel erg aanspreekt
    Om de hoeveel tijd zou er een nieuw hoofdstuk moeten komen?
    op z'n minst 1 keer in de week:Y)


    Big girls cry when their hearts are breaking

    - Ik-vorm, jij-vorm of hij/zij-vorm? Ik-vorm. Bij SA's vind ik de hij/zij-vorm mooi, maar bij stories de ik-vorm
    - Veranderende POV's of niet? Ja, mag, maar niet te veel.
    - Aantal woorden per hoofdstuk? Ik houd van lange hoofdstukken, dus toch minimum 900 woorden.
    - Een inleiding of niet? Hm, dat maakt niet echt veel uit voor mij eigenlijk (:
    - Een proloog? Dat heb ik dan liefst weer wel, zeker als de proloog/preface mooi geschreven is.
    - Voorstelling van de personages of ze gewoon leren kennen door het verhaal heen? Gewoon doorheen het verhaal. Ik erger me dood aan mensen die hun personages voorstellen.
    - Een cover en/of plaatje bij het verhaal en/of elk hoofdstuk? Een cover is altijd leuk maar een plaatje bij het verhaal heb ik liefst wel, ja.
    - Wanneer is een story volgens jou compleet? Als hij goed geschreven is, niet te standaard is, originele dingen in voor komen. Kortom: als hij je kan meeslepen net of je er zelf bij bent/was.
    - Wat trekt je aan om (bijvoorbeeld) toch een story te lezen over iemand die je normaal gezien niet aanstaat? Als het echt uitzonderlijk goed geschreven is. Ik lees niet veel stories, laat staan stories over mensen die mij normaal niet aanstaan. Maar als het echt goed geschreven is, een originele verhaallijn heeft dan lees ik 'm wel. En als ik er zin in heb ;3
    - Om de hoeveel tijd zou er een nieuw hoofdstuk moeten komen? Het is altijd leuk als ik elke dag een melding krijg dat er een of meerdere hoofdstukken zijn. Maar voor sommigen is dat niet haalbaar, dus als ik daar dan minder meldingen voor krijg dan haak ik niet af of zo. Ik wil eigenlijk liefst 4 à 5 keer in de week meldingen krijgen dat er nieuwe hoofdstukken zijn (:.

    - Ik-vorm, jij-vorm of hij/zij-vorm?
    Ik-vorm vind ik prettiger.
    - Veranderende POV's of niet?
    Nee.
    - Aantal woorden per hoofdstuk?
    Ongeveer 400/500
    - Een inleiding of niet?
    Ja in het begin van het het verhaal, want ik wil wel even weten waar het over gaat voordat ik begin te lezen.
    - Een proloog?
    Maakt me niet zo veel uit.
    - Voorstelling van de personages of ze gewoon leren kennen door het verhaal heen?
    Ehm, liever gewoon leren kennen in en verhaal, want als ik 5 personages achter elkaar lees, haal ik ze alleen maar meer door elkaar.
    - Een cover en/of plaatje bij het verhaal en/of elk hoofdstuk?
    Plaatje.
    - Wanneer is een story volgens jou compleet?
    Geen idee?
    - Wat trekt je aan om (bijvoorbeeld) toch een story te lezen over iemand die je normaal gezien niet aanstaat?
    Gewoon de manier waarop het geschreven is :3
    - Om de hoeveel tijd zou er een nieuw hoofdstuk moeten komen?
    1/2 keer per week vind ik wel goed.

    [ bericht aangepast op 14 april 2010 - 14:57 ]


    Everything is quiet, except for all the voices in my head that say your name.

    - Ik-vorm, jij-vorm of hij/zij-vorm?
    Ik-vorm of de hij/zij-vorm dat maakt me niet veel uit zolang het beide maar goed geschreven is al is in hij/zij-vorm een mooie storie vaak ver te zoeken hier.
    - Veranderende POV's of niet?
    Soms niet al te veel want dan word het verwarrend maar het liefste niet tenzij je het verhaal er spannender of leuker/mooier mee maakt.
    - Aantal woorden per hoofdstuk?
    Rond de 500/600 dan leest lekker snel en dan word er vaak meer gepost. Als de hoofdstukken te lang zijn heb ik al vaak geen zin meer om te lezen behalve als ik een storie echt heel goed en leuk vind dan is des te langer hoe beter.
    - Een inleiding of niet?
    Hm, ja of nee. Meestal gebruik ik wel een inleiding maar het kan ook mooi zijn om alleen een stukje uit je verhaal te gebruiken. Maar het liefst met inleiding dan kom je er niet na een aantal hoofstukken achter dat je het verhaal niet leuk vind.
    - Een proloog?
    Nee.
    - Voorstelling van de personages of ze gewoon leren kennen door het verhaal heen?
    Bij een storie wedstrijd als je met rollen het hart van een cele ofzo moet veroveren wel en anders gewoon meer door het verhaal heen.
    - Een cover en/of plaatje bij het verhaal en/of elk hoofdstuk?
    Maakt me niets uit, het gaan om de storie niet om de cover of het plaatje. Al moet het losse plaatje wel bij het deel passen.
    - Wanneer is een story volgens jou compleet?
    Als het een begin, middenstuk en slot heeft het goed geschreven is de lezers tevreden zijn en de schrijver/schrijfster dat ook is.
    - Wat trekt je aan om (bijvoorbeeld) toch een story te lezen over iemand die je normaal gezien niet aanstaat?
    Als de verhaallijn geweldig is en het heel goed geschreven is!
    - Om de hoeveel tijd zou er een nieuw hoofdstuk moeten komen?
    Om de twee dagen of sneller denk ik het ligt eraan hoe leuk ik het verhaal vind dat ik lees!


    Be here, be alive, and be the means to a worthwhile end. Head down, chin up, eyes on the horizon. Don’t blow it.

    - Ik-vorm, jij-vorm of hij/zij-vorm?
    Het liefste de ik of hij/zij vorm. Liefste de ik. Maar anders Hij of zij vorm. Da's ook goed :3
    - Veranderende POV's of niet?
    Soms mag het wel een veranderende vorm, maar alleen als het cruciaal voor de situatie is. En je het best even de ander zijn gedahcten kan zien, als je er anders niks meer van snapt.
    - Aantal woorden per hoofdstuk?
    Ongeveer 600 ofzo, niet te klein, maar ook niet te lang, want dat leest te irritant.
    - Een inleiding of niet?
    Een inleiding is altijd wel handig, dan weet je een beetje waar het over gaat. Maar allleen in het begin.
    - Een proloog?
    Kan, hoeft niet.
    - Voorstelling van de personages of ze gewoon leren kennen door het verhaal heen?
    Leren kennen door het verhaal heen, liever. Ik droom altijd lekker weg bij karakters.
    - Een cover en/of plaatje bij het verhaal en/of elk hoofdstuk?
    Cover mag hoeft niet. Plaatjes zijn altijd wel leuk. Maar soms ben ik ook te lui om plaatjes te zoeken.
    - Wanneer is een story volgens jou compleet?
    Als het een goede verhaallijn heeft. Een goed correct Nederlands is geschreven. Zo maakt het de kutterigste verhalen (like justin bieber) weer goed.
    - Wat trekt je aan om (bijvoorbeeld) toch een story te lezen over iemand die je normaal gezien niet aanstaat?
    Een goede verhaallijn, een beetje spannend.
    - Om de hoeveel tijd zou er een nieuw hoofdstuk moeten komen?
    Elke dag? Nee, doe maar 2 tot 3 keer per week.


    SLOAN.

    - Ik-vorm, jij-vorm of hij/zij-vorm?
    : Ik of hij/zij. Ik heb een godsgruwelijke hekel aan de jij-vorm. 'Je trekt je blouse uit en gaat onder de douche staan.' Dat klinkt toch niet? Vind ik dan.
    - Veranderende POV's of niet?
    : Daar heb ik geen bezwaar tegen, mits het verhaal volgbaar blijft. Ik ben sinds kort met verschillende POV's aan het experimenteren, maar de hoofdpersoon blijft in m'n verhaal wel duidelijk de.. hoofdpersoon :']
    - Aantal woorden per hoofdstuk?
    : 500-800
    - Een inleiding of niet?
    : Ligt aan het verhaal. Als je de lezer wakkerschudt met een schokkende gebeurtenis zou ik die niet van tevoren gaan inleiden. Dan gaat het verrassingseffect weg. Heb je een vrij ingewikkeld verhaal met veel personen en situaties, dan is het misschien verstandig.
    - Een proloog?
    : Wat is dat eigenlijk?
    - Voorstelling van de personages of ze gewoon leren kennen door het verhaal heen?
    : Het liefst een beetje ontwikkeling in de personages.
    - Een cover en/of plaatje bij het verhaal en/of elk hoofdstuk?
    : Plaatjes zijn nooit mis :'] Moet ik zelf ook meer aan doen.
    - Wanneer is een story volgens jou compleet?
    : Wanneer de titel verduidelijkt is, of juist niet en wanneer de vragen zijn beantwoord of juist expres zijn opengehouden.
    - Wat trekt je aan om (bijvoorbeeld) toch een story te lezen over iemand die je normaal gezien niet aanstaat?
    : Lol, ik let niet eens op wie het verhaal schrijft, tenzij het echt een uitzonderlijke schrijfstijl is. Dingen die mij aantrekken in een verhaal zijn:
    - Nuchtere schrijfstijl of juist erg emotioneel/aristocratisch/ed.
    - Politieke/militaire situaties.
    - Het gevoel dat iemand zich gedwongen daaruit moet vrijvechten. Soort van antiheld dus. Me likes antihelden :9~
    - Niet alleen in de lengte, maar ook in de breedte werken. Dus wat meer details gebruiken en toevoegsels om het verhaal te verrijken.

    - Om de hoeveel tijd zou er een nieuw hoofdstuk moeten komen?
    Paar dagen wel. Ik neem meestal geen abo's. De belangrijkste verhalen onthou ik zelf wel of ik zet het op m'n profiel neer.


    No growth of the heart is ever a waste

    - Ik-vorm, jij-vorm of hij/zij-vorm?Dat maakt me niet uit, zolang het verhaal mooi geschreven heeft maakt het echt niks uit

    - Veranderende POV's of niet?Hangt van het verhaal af, als het verhaal het 'nodig heeft' dan wel, anders moet het niet, maar het mag natuurlijk altijd

    - Aantal woorden per hoofdstuk? Ik heb een grote hekel aan hoofdstukken met minder dan 500 woorden, dan staat er bijna niks in. Om eerlijk te zijn heb ik liever meer dan 1000 woorden, rond de 800 woorden is ook nog goed. Maar hoe meer woorden hoe meer ik kan lezen. Natuurlijk mag het niet meer dan 3000 zijn, dat is iets te veel

    - Een inleiding of niet?Voor de story zelf wel, dan weet je waar het over gaat. Maar per hoofdstuk moet niet, alleen als er al lang geen deel opgekomen is dan is het handig

    - Een proloog? Nee, de uitleg gewoon in de inleiding van het verhaal zetten.

    - Voorstelling van de personages of ze gewoon leren kennen door het verhaal heen?Nee, door het verhaal heen leren kennen

    - Een cover en/of plaatje bij het verhaal en/of elk hoofdstuk? Dat is mooi mee genomen natuurlijk. Maar dan moeten de foto's echt iets met het verhaal te maken hebben! Maar het moet niet

    - Wanneer is een story volgens jou compleet?Als de story duidelijk geschreven is, het een goede verhaallijn heeft ...

    - Wat trekt je aan om (bijvoorbeeld) toch een story te lezen over iemand die je normaal gezien niet aanstaat? De verhaallijn, als het een interessant verhaal is.

    - Om de hoeveel tijd zou er een nieuw hoofdstuk moeten komen? Regelmatig, als het is een keertje wat langer duurt is natuurlijk niet erg. Maar elke dag 5 delen is ook te veel van het goede, oké als het dan stukken zijn van 300 woorden (maar die lees ik niet graag) maar als je 5 delen per dag krijgt tegen de 2000 woorden dat is misschien iets te veel van het goede, want zo gaat het interessante ervan af.

    [ bericht aangepast op 14 april 2010 - 15:37 ]


    Live life limitless.

    - Ik-vorm, jij-vorm of hij/zij-vorm?
    Ik-vorm en anders alwetend.
    - Veranderende POV's of niet?
    Nee, liever niet.
    - Aantal woorden per hoofdstuk?
    Ongeveer 600 leest prettig.
    - Een inleiding of niet?
    Ja, misschien een hele korte samenvatting van wat het verhaal gaat worden.
    - Een proloog?
    Hoeft niet.
    - Voorstelling van de personages of ze gewoon leren kennen door het verhaal heen?
    Door het verhaal leren kennen; dat heb je in echte boeken ook, en dan kun je zelf ook nog een beetje uitvinden hoe de personages in elkaar zitten, en of dat makkelijk/moeilijk is van de schrijfstijl van de schrijfster/schrijver.
    - Een cover en/of plaatje bij het verhaal en/of elk hoofdstuk?
    Ja, dat vind ik wel mooier, en completer staan.
    - Wanneer is een story volgens jou compleet?Als het een goede verhaallij heeft, normale spelling, aanhalingstekens + leestekens. Gewoon alles moet erin zitten.
    - Wat trekt je aan om (bijvoorbeeld) toch een story te lezen over iemand die je normaal gezien niet aanstaat?
    Het verhaal moet goed in elkaar zitten.
    - Om de hoeveel tijd zou er een nieuw hoofdstuk moeten komen?
    Elke dag 1, of misschien om de twee dagen.


    You're a lover of the wild and a joker of the heart, but are you mine?

    - Ik-vorm, jij-vorm of hij/zij-vorm?
    Ik-vorm, of hij/zij vorm. Je vorm vind ik maar zo onnodig lezen, alsoof je het zelf bent, en dan ontmoet je opeens iemand die niet hebt ontmoet. Ik is toch veel leuker...?
    - Veranderende POV's of niet?
    Liever niet, maar als het niet anders kan dan moet het wel...
    - Aantal woorden per hoofdstuk?
    500 tot oneindig... nee niet langer dan 5000 woorden xD
    - Een inleiding of niet?
    Hoeft niet persé
    - Een proloog?
    is wel handig denk ik
    - Voorstelling van de personages of ze gewoon
    leren kennen door het verhaal heen?
    Voorstelling mag wel, zo'n lijstje is ook wel handig, wnat dan weet je waar je je aan moet houden enzo.
    - Een cover en/of plaatje bij het verhaal en/of elk hoofdstuk?
    Hoeft niet, als je wilt mag het ...
    - Wanneer is een story volgens jou compleet?
    Wanneer de schrijver stopt.
    - Wat trekt je aan om (bijvoorbeeld) toch een story te lezen over iemand die je normaal gezien niet aanstaat?
    Het idee, de origaliteit van het verhaal.
    - Om de hoeveel tijd zou er een nieuw hoofdstuk moeten komen?
    1 keer per week misschien, anders 1 keer in de 2 weken ofzo.


    Nothing lasts forever, for all good things it's true. I'd rather trade it all, while somehow saving you.

    - Ik-vorm, jij-vorm of hij/zij-vorm?
    - Veranderende POV's of niet? Doesnt matter.- Aantal woorden per hoofdstuk? Niet té lang.
    - Een inleiding of niet? ?
    - Een proloog? Mwah..
    - Voorstelling van de personages of ze gewoon leren kennen door het verhaal heen? Zelfde als proloog toch? :'D
    - Een cover en/of plaatje bij het verhaal en/of elk hoofdstuk? Cover moet gewoon zelf gemaakt zijn, maar het is niet belangerijk. Ahoewel het wel leuk is.
    - Wanneer is een story volgens jou compleet? Idk.
    - Wat trekt je aan om (bijvoorbeeld) toch een story te lezen over iemand die je normaal gezien niet aanstaat? Niks, die lees ik écht niet.- Om de hoeveel tijd zou er een nieuw hoofdstuk moeten komen? Om de 3 dagen ofzo.


    I live for the applause, you will die for it.

    - Ik-vorm, jij-vorm of hij/zij-vorm?
    Ik-vorm of Hij/zij-vorm. Jij-vorm vind ik stom ;x
    - Veranderende POV's of niet?
    Maakt niet uit.
    - Aantal woorden per hoofdstuk?
    Meer dan 600
    - Een inleiding of niet?
    Hoeft niet.
    - Een proloog?
    Kan leuk zijn, als het niet zo gemaakt mysterieus is.
    - Voorstelling van de personages of ze gewoon leren kennen door het verhaal heen?
    Goh, ik vind beide interessant
    - Een cover en/of plaatje bij het verhaal en/of elk hoofdstuk?
    Maakt niet uit.
    - Wanneer is een story volgens jou compleet?
    Gedaan, bedoel je? Als de schrijver dat zo aanvoelt.
    - Wat trekt je aan om (bijvoorbeeld) toch een story te lezen over iemand die je normaal gezien niet aanstaat?
    Als het afwijkt van the usual crap.
    - Om de hoeveel tijd zou er een nieuw hoofdstuk moeten komen?
    Zo vaak mogelijk :'D Maar ik heb liever dat het goed is en dat er tijd in gestoken is, dan dat het zo mar vlugvlug scharrelscharrel gebeurt :3


    Frankly my dear, I don't give a damn.

    - Ik-vorm, jij-vorm of hij/zij-vorm?
    ik vorm of hij/zij vorm. Géén jij vorm, dat is vet irritant.
    - Veranderende POV's of niet?
    Dat hoeft niet per se, maar soms is het wel mooi.
    - Aantal woorden per hoofdstuk?
    Niet te kort, wel minstens 500.
    - Een inleiding of niet?
    hoeft niet per se.
    - Een proloog?
    Dat kan, maar hoeft niet per se =]
    - Voorstelling van de personages of ze gewoon leren kennen door het verhaal heen?
    neeeeeee, dat is dodelijk. Dan lees ik het verhaal gelijk niet meer. Ik wil ze leren kennen door het verhaal heen!
    - Een cover en/of plaatje bij het verhaal en/of elk hoofdstuk?
    Dat hoeft niet per se, hoewel een plaatje bij elk hoofdstuk soms wel mooi is. Covers dat hoeft niet hoor.
    - Wanneer is een story volgens jou compleet?
    Als het mooi is geschreven is, goed taalgebruik, spellingstekens etc, goede verhaallijn, goed beschreven.
    - Wat trekt je aan om (bijvoorbeeld) toch een story te lezen over iemand die je normaal gezien niet aanstaat?
    De schrijftstijl. Hoe iets is beschreven en of iemand ook écht kan schrijven.
    - Om de hoeveel tijd zou er een nieuw hoofdstuk moeten komen?
    Het liefst toch wel om de twee dagen ofzo. Maar ik heb het zelf ook dat school soms zo dodelijk is, dat ik alleen in het weekend tijd heb. Maar toch het liefst wel snel.

    [ bericht aangepast op 20 april 2010 - 19:59 ]


    And this I believe: that the free, exploring mind of the individual human is the most valuable thing in the world.

    - Ik-vorm, jij-vorm of hij/zij-vorm?
    Ik lees het liefst in de ik-vorm, maar het maakt me niet zo heel veel uit eigenlijk. Gewoon wat het beste bij het verhaal past.
    - Veranderende POV's of niet?
    Liever niet.
    - Aantal woorden per hoofdstuk?
    - Een inleiding of niet?
    Alleen als het nodig is voor het verhaal.
    - Een proloog?
    Alleen als het nodig is en past bij het verhaal.[/b]
    - Voorstelling van de personages of ze gewoon leren kennen door het verhaal heen?
    Ik leer de personages het liefst door het verhaal heen kennen.
    - Een cover en/of plaatje bij het verhaal en/of elk hoofdstuk?
    Nee, dat hoeft niet.
    - Wanneer is een story volgens jou compleet?
    Als het met leestekens en in AN geschreven is.
    - Wat trekt je aan om (bijvoorbeeld) toch een story te lezen over iemand die je normaal gezien niet aanstaat?
    Als het verhaal goed is dan maakt het me niet uit waar het over gaat of over wie het gaat.
    - Om de hoeveel tijd zou er een nieuw hoofdstuk moeten komen?
    Minstens 1 keer in de week.


    Ik lach de wereld uit, en dans mijn twijfels weg

    - Ik-vorm, jij-vorm of hij/zij-vorm? Ik-vorm of hij/zij-vorm. Dat vind ik beide wel fijn lezen.
    - Veranderende POV's of niet? Nee, vanuit één POV. Het is dan toch beter volgbaar en fijner.
    - Aantal woorden per hoofdstuk? Ik hou wel van lange hoofdstukken. Rond de 1000 of meer (:
    - Een inleiding of niet? Ja, voor de story wel. Ik vind het altijd wel fijn om te weten waar een verhaal over gaat. Een samenvatting is wel handig (:
    - Een proloog? Hoeft niet perse, mag wel. Bij sommige verhalen is het wel mooi.
    - Voorstelling van de personages of ze gewoon leren kennen door het verhaal heen? Geen voorstelling. Dat vind ik alleen maar irritant en ik vergeet het toch wel.
    - Een cover en/of plaatje bij het verhaal en/of elk hoofdstuk? Dan vind ik niet echt nodig, mag wel. Soms ziet het ook wel leuk uit en weet je waar het over gaat.
    - Wanneer is een story volgens jou compleet? Wanneer het verhaal afgesloten is. Wanneer alle verhaallijnen een einde hebben gekregen.
    - Wat trekt je aan om (bijvoorbeeld) toch een story te lezen over iemand die je normaal gezien niet aanstaat? Soms de schrijver/schrijfster zelf wel. Als die persoon echt goed kan schrijven, wil ik het wel lezen.
    - Om de hoeveel tijd zou er een nieuw hoofdstuk moeten komen? Om de paar dagen, het ligt er ook aan hoe lang een hoofdstuk is.


    I may not always be perfect, but I'll always try.